Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمينار راهيابي به بازار موسيقي با حضور دست اندر کاران و متوليان موسيقي در کشور برگزار شد. در اين سمينار که  پنجشنبه 22 تيرماه 1396 از ساعت 14 الي 20 توسط موسسه فرهنگي هنري بهار آفرين مهرافروز (باما) و با همکاري وبسايت موسيقي ما برگزار شد. محسن رجب پور تهيه کننده‌ موفق موسيقي، سيامک عباسي خواننده و آهنگساز موسيقي، اردوان جعفريان مدير شرکت پرديس موسيقي معاصر، سهيل مقيمي مديرمسئول موسسه ي فرهنگي هنري باما و سيد حميدرضا منبتي سردبير سايت موسيقي ما مباحث مختلفي را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين سمينار ،  سهيل مقيمي درباره ي تاريخچه‌ي رسانه در کشور صحبت کرد و تغييرات نگاه مردم در جامعه با تغييرات تکنولوژي را مورد بحث و بررسي قرار داد. وي رفتن رسانه به سمت اپليکيشن و کم شدن اثربخشي رسانه هايي مثل تلويزيون و ماهواره را از جمله اتفاقات آينده ي رسانه عنوان کرد.

 سپس حميدرضا منبتي سردبير وبسايت موسيقي ما ضمن نگاهي اجمالي به تاريخ موسيقي از فعاليتهاي رسانه هاي مجازي و اينترنتي  در زمينه ي موسيقي اطلاعاتي به حاضرين داد و از مسيرهاي قانوني موسيقي درکشور صحبت کرد. وي با توجه به سياستهاي جديد وزارت ارشاد از رفتن افراد موزيسين به روشهاي قانوني به عنوان روشي مطمئن و موفق تر و مناسب تر ياد کرد. پس از آن اردوان جعفريان، مباحثي را در زمينه مارکت بين المللي موسيقي بيان کرد. در اين قسمت اردوان جعفريان روشهاي پخش موسيقي بين المللي و همچنين روش انتشار بين المللي موسيقي و شرکتهاي معتبر بين المللي و همچنين چگونگي کسب درآمد در عرصه هاي بين المللي موسيقي را براي حاضرين تشريح کرد .همچنين موانع و خطرات اين موضوع به مخاطبين بيان شد .
در بخش دوم اين سمينار ، سيامک عباسي ضمن بيان خلاصه اي از روند موسيقي خود، به حاضرين درباره ي طي کردن مسير از دو روش مرسوم سخن به ميان آورد. سيامک عباسي گفت که بايد انتخاب کنيد که خود با خلاقيت و فعاليت‌هاي مستمر موسيقي خود را معرفي کنيد و يا با سپردن خود به دست تهيه‌کننده و انجام بي‌چون و چراي دستورات آن، اين مسير را کوتاه تر ولي با ماندگاري کمتر طي کنيد .

پس از آن، محسن رجب پور که در کارنامه‌ي خود آلبومهاي موفقي چون آلبومهاي گروه آريان و يا آلبوم اول بنيامين بهادري و اخيرا حامد همايون را در کارنامه‌ي خود دارد،  به بيان نکاتي از مخاطب ايراني و نقش پخش و تهيه کننده در موفقيت يک اثر سخن به ميان آورد. رجب پور به شدت از تقليد، خوانندگان جوان را برحذر داشت و از همه ي کساني که به راه موسيقي مي آيند، خواست که با خود صادق باشند و اگر توانايي اين کار توسط کارشناسان به آنها گوشزد شد، توجه کنند .
محسن رجب پور متمايز بودن موزيک نسبت به موزيک هاي در بازار، مخاطب شناسي موزيک و پخش مناسب و متناسب با وضعيت رسانه‌ها در جامعه و همچنين استفاده از تجربيات و تاريخ موسيقي در فعاليت را از مباحث موفقيت يک اثر به علاقه مندان اين حرفه اعلام کرد.
درپايان، پنل پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان  توسط حميدرضا منبتي – سيامک عباسي و محسن رجب پور برگزار شد و هنرجويان سوالات خود را با آنها در ميان گذاشتند .
حاشيه هاي برنامه  : مسئولين بخش موسيقي وزارت ارشاد علي الرغم دعوت قبلي و موافقتشان در سمينار حاضر نشدند . محسن رجب پور در بخشي از  صحبتهاي خود گفت که من تا قبل از سال 75 به کار خوانندگي انجام مي‌داده که با توجه به اينکه فهميده که موفق نخواهد شد آن را کنار گذاشته است . يکي از شرکت کنندگان سمينار که فرد مسني بود در جلسه پرسش و پاسخ يادي از ترانه  امشب در سر شوري دارم کرد و گفت ديگر همچنين آثاري منتشر نمي شود . سيامک عباسي نگاه تهيه‌کنندگان تجاري را نگاه فست فودي عنوان کرد و محسن رجب پور ضمن تاييد صحبتهاي سيامک عباسي، ايرادي در آن وارد ندانست. شرکت‌کنندگان در سمينار از محتواي سمينار رضايت داشتند و دوست داشتند اينگونه سمينارهاي آموزشي ادامه پيدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور