Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: رویکرد تبدیل روستا به شهر باتوجه به تبعاتی که در پی دارد باید مورد بازنگری قرار گرفته و زمینه اشتغال در مناطق روستایی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فائض پور پیش از ظهر سه شنبه در نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان روستایی استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات روستایی حل مساله اشتغال است، اظهار داشت: جمعیت روستایی استان از سال ۹۰ تاکنون سه درصد تنزل داشته که یکی از دلایل آن مشکل اشتغال در روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شامل ایجاد کارآفرینی و اشتغال در روستاها و توانمند سازی خانواده ها در زمینه درآمدزایی، به روز کردن اطلاعات در سطح روستاها و ایجاد بازارهای هدف برای فروش محصولات تولید شده در سطح روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی بیان کرد: یکی از اقدامات کم نظیر در سطح کشوری که استاندار مرکزی انجام داد، برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها است که در کشور سابقه نداشته و در این جلسات مسائل و مشکلات اقتصادی روستاها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

فائض پور تشریح کرد: از ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در سطح استان تنها سه شرکت تعاونی فعالیت دارند که یکی دیگر از اقدامات، فعال سازی و احصای مسائل و مشکلات شرکت تعاونی هایی بوده که عملا غیرفعال هستند.

وی گفت: همه نیاز به آموزش دارند و روستاییان صرفا با آموزش صحیح می توانند بر بسیاری از مشکلاتشان غلبه کنند، سر و سامان دادن به وضعیت اشتغال روستاها مشروط بر این است که متولیان آنها وارد عمل شوند و در واقع دهیاران این متولیان هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: زنان روستایی نیز باید از هر حیث آمادگی مقابله با مشکلات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را داشته باشند بنابراین باید به بانوان هم توجه شود و اشتغال خانم ها به این آمادگی بسیار کمک می کند.

فائض پور اظهار داشت: چند بانک در سطح روستاها نه تنها برای خانم ها بلکه برای شروع هر نوع اشتغالی حتی در سطح خانگی در روستاها تسهیلات ارائه می دهند و زمینه برای آن ها وجود دارد اما بعضا خلاء خلاقیت و برنامه است که مانع از استفاده از این ظرفیت ها می شود و همیشه بحث کمبود اعتبارات مطرح نیست.

وی گفت: دهیاران باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند تا بتوانند در زمینه ایجاد اشتغال نقش موثرتری در روستاها داشته باشند، آگاهی های لازم را به روستاییان بدهند و همچنین شهر شدن روستاها به ضرر آن هاست زیرا بسیاری از مزایای آن ها قطع خواهد شد بنابراین رویکرد تبدیل روستاها به شهر باید مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در پایان در رابطه با کاهش مشکلات شهرها با ایجاد اشتغال در روستاها بیان کرد: وقتی در روستاها منابع و امکانات کافی وجود ندارد روستاییان به شهرها مهاجرت می کنند، در صورتی که مسئولین باید امکانات بیشتری برای آن ها فراهم کنند تا روستاییان در روستا بمانند و از حاشیه نشینی و سایر مشکلات شهری جلوگیری شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد