Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در جریان سفر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به اردکان طرح توسعه ی صنایع جانبی گروه کارخانجات شیشه اردکان شامل بزرگترین خط تولید شیشه سکوریت از نظر ابعاد، نخستین خط تولید اتوماتیک شیشه ساتینا و دکوراتیو و بزرگترین خط تولید شیشه ایمنی از نظر ظرفیت تولید در خاورمیانه مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: با بهره برداری از این طرح توسعه ی، گروه کارخانجات شیشه اردکان توانایی تولید سالیانه پنج میلیون متر مربع شیشه سکوریت، چهار میلیون متر مربع آینه نقره ای و بیش از سه میلیون متر مربع انواع شیشه ساتینا و دکوراتیو را دارد.
محمود عزیزیان افزود: تولید سالانه چهار میلیون مترمربع شیشه ایمنی ساختمانی و 2 میلیون مترمربع شیشه 2 جداره نیز به ظرفیت این واحد تولیدی صنعتی اضافه می شود.
وی یادآور شد: خط تولید شیشه سکوریت این مجتمع، بزرگترین خط تولید در خاورمیانه از نظر ابعاد است که توانایی تولید شیشه سکوریت با ابعاد 3.5 در 8 متر و همچنین قابلیت تولید شیشه خم را دارد که برای راه اندازی این خط تولید که زمینه اشتغال 68 نیروی کار را به صورت سه شیفت فراهم می کند، بیش از 73 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
عزیزیان ادامه داد: تولید آیینه 2 لایه رنگ با کیفیت استاندارد آلمان و ژاپن که قابلیت صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا را دارد از مهمترین ویژگی های خط تولید آیینه نقره ای این گروه تولیدی است که برای بهره برداری از این خط تولید که زمینه اشتغالزایی 46 نفر را به صورت سه شیفته فراهم می کند، نزدیک به 58 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی همچنین اظهار کرد: خط تولید شیشه ساتینا و دکوراتیو این مجتمع نیز اولین و تنها خط تولید اتوماتیک شیشه ساتینا و دکوراتیو در خاورمیانه به شمار می رود که قابلیت تولید شیشه رنگی را دارد که برای راه اندازی این خط تولید که 58 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده، بیش از 56 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان همچنین گفت: خط تولید شیشه ایمنی ساختمان بزرگترین خط تولید در خاورمیانه از لحاظ ظرفیت تولید است که با سرمایه گذاری 88 میلیارد ریالی برای 66 نفر به صورت سه شیفته اشتغالزایی به وجود آورده است.
عزیزیان در خصوص خط تولید شیشه 2 جداره این مجتمع نیز یاد آور شد: این خط با بیش از 12 میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال 62 نفر را فراهم آورده، در زمینه تولید شیشه چند جداره، فریم لس و U Channel و هم چنین شیشه 2 جداره با استفاده از Lowe و مجهز به سیستم تمام اتوماتیک درزگیر به تولید محصول می پردازد.
کارخانجات شیشه فلوت اردکان در زمینی به مساحت 75 هکتار تأسیس و عملیات ساختمانی اولین خط تولید این شرکت با ظرفیت 900 تن در روز در سال 1387 برای تولید انواع شیشه های فلوت ساده شفاف، رنگی، رفلکس، آئینه، لمینیت، 2 جداره و نشکن آغاز و طی نیمه دوم سال 1390 تکمیل و به بهره برداری رسید. کارخانجات شیشه فلوت اردکان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا به شکل کاملا مکانیزه و رباتیک و با اعمال کنترل دقیق بر روی کیفیت مواد اولیه، امکان تولید محصولاتی با کلاس A و قابل استفاده برای صنایع خودرو، آینه سازی و نیز شیشه ساختمانی مرغوب بر پایه استاندارد JIS ژاپن را فراهم کرده و اکنون با بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه، سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت را تولید می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز برای بهره برداری چند طرح صنعتی و معدنی به استان یزد سفر کرده است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی * * انتشار : کاظم شاملو

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین

ایسنا/هرمزگان امروز هیأت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در سومین روز از سفر خود از نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه چین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز، ۸ اردیبهشت در این بازدید با اشاره‌ به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای شهر شیشه هرمزگان گفت: نیاز است به موازات امور زیربنایی شهر شیشه، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ نیز در استان راه‌اندازی شود و امروز فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان در نمایشگاه صنعت شیشه کشور چین با تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

وی حضور شرکت‌های ایرانی دراین نمایشگاه را مزیت خوبی دانست و افزود: شیشه فلوت کاوه، شیشه اردکان و شیشه سهند در این نمایشگاه بین‌المللی درکنار رقبای خود حضور داشتند و فرصت مناسبی برای هیأت تجاری هرمزگان جهت مذاکرات فراهم شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود