Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@14:18:50 GMT

بقاع متبرکه فاقد سند تخریب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۷۵۰۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 27 تیر در نشست خبری که در سالن جلسات این‌ اداره‌کل برگزار شد گفت: امروز دشمن به عناوین مختلف محل فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذار مانند امامزادگان را شناسایی و در فضای مجازی مورد هجمه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خبرنگاران شبهات را پیگیری و به کمک کارشناسان پاسخ دهند، بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد، با شورای تأمین هماهنگی لازم انجام شده است اگر بقعه‌ای بدون حساب و کتاب، بدون شهرت قطعی محلی، بدون داشتن سند و مدرک احداث شده صددرصد تخریب می‌شود.حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: گاهی مکانی مانند قدمگاه‌، منتسب به امامزاده یا ائمه‌ است این اماکن امامزاده نیستند، امامزاده با بقاع متبرکه و آرامگاه متفاوت است، بقاع متبرکه مانند بقعه آقانورالدین که از علمای برجسته و صاحب کمال است و مردم به آن اعتقاد دارند و نذوراتی هم می‌دهند از نظر سازمان اوقاف امامزاده نیستند و تنها به واسطه احترام و اعتقاد مردم مورد توجه قرار گرفته است.حجت‌الاسلام سلطانی تأکید کرد: توجه اوقاف به بقاع نیز با سند و دلیل محکم است در غیر این صورت با چنین جریاناتی برخورد می‌کند. اوقاف به جد با امامزاده سازی مخالف است و اگر چنین اتفاقی در استان یا هر جای کشور بیفتد برخورد می‌کند.وی گفت: طرح نشاط معنوی که به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود در 40 بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد. نشاط معنوی طرحی فرهنگی، معرفتی و بصیرتی است. این طرح از 17 تیرماه تا 26 مرداد به مدت 6 هفته در بقاع متبرکه در قالب کلاس‌های معرفتی، قرآنی و بصیرتی برگزار می‌شود.حجت‌الاسلام سلطانی افزود: برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه مانند امامزاده طاهر و مطهر(ع) در علی بلاغی، قتلگاه دلیجان، زبیده خاتون دلیجان علاوه بر ظرفیت زیارتی دارای ظرفیت تفریحی هستند که از این ظرفیت برای بصیرت افزایی هم می‌توان استفاده کرد.وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی در قالب حفظ قرآن کریم، حفظ موضوعی 150 موضوع اخلاقی و اجتماعی آیات، 300موضوع، حفظ سوره«واقعه» در قالب طرح 1451، برنامه‌های مهارت افزایی و ترویج سبک زندگی قرآنی، محافل انس با قرآن، روایت‌گری رزمدگان از شهدا، برگزاری اردوهای بصیرتی تفریحی انجام می‌شود.حجت‌الاسلام سلطانی در پایان ادامه داد: سال گذشته 2هزار و 828 دانش‌آموز از طرح نشاط معنوی استفاده کردند، که از این تعداد 733 دختر و 532پسر ابتدایی، 469 دختر و 381 پسر راهنمایی، 126 دختر و 140 پسر دبیرستانی، 426 دختر و 210 پسر بالاتر از دیپلم از برنامه‌های طرح استفاده کردند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، با انجام دیدارهای مرحله نیمه نهایی بخش انفرادی و فینال دونفره، نفرات برتر رقابت های تور جهانی مشخص شد.

در بخش انفرادی پسران پارسا اشجاری با نتیجه (۳-۶ و ۲-۶ ) دانیال مشتاقی فر را برد و به فینال رسید و در دیگر دیدار این مرحله کیارش حنیفی با نتیجه ۲ بر یک از سد ‌ سام پازوکی عبور کرد .

در بخش دختران یاسمن یزدانی با نتیجه (۱-۶ و ۳-۶ ) کیمیا ثاقب تهرانی را برد و در دومین بازی مرحله نیمه نهایی ملینا عباس زاده با نتیجه ۱-۶ و ۳-۶ مقابل هانا سلطانی شکست خورد.

در بخش دونفره نیز تیم‌های پارسا اشجاری – کیارش حنیفی با نتیجه ۲-۶ و ۴-۶ از سد مهراد منصوری- بردیا شریفی عبور کردند و در جایگاه نخست ایستادند.

در بخش دختران کیمیا ثاقب تهرانی- یاسمن یزدانی با نتیجه ۲-۶ و ۳-۶ مقابل بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به برتری رسیدند و قهرمان شدند.

فینال این مسابقات امروز در بخش انفرادی برگزار می شود.

این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه در زمین های تنیس آسایش مازندران آغاز و ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرت برتر به پایان می رسد.

سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداپر نشان سفید است و امیر مهذب نیا مدیریت بازی ها را بر عهده دارد.

کد خبر 6090721

دیگر خبرها

  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان