Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 27تیر در جلسه شورای فرهنگی دادگستری کل استان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان در مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امسال نحوه ثبت‌نام از حضوری به سامانه فهام تغییر پیدا کرد، تا امروز 170 نفر در رشته‌های حفظ 5جزء، 10، 15، 20، کل، قرائت ترتیل و تحقیق در دو بخش خواهران و برادران، حفظ یک جزء و دو جزء ویژه فرزندان تا مرحله استانی، اذان ویژه برادران ثبت‌نام کرده‌اند.آقاباقری اظهار کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات دستگاه قضا یکشنبه، اول مرداد و 12 همین ماه مرحله استانی برگزار می‌شود. در مرحله استانی علاوه بر متسابقان دادگستری برگزیدگان مرحله شهرستانی دستگاه‌های تابعه هم حضور دارند.وی ادامه داد: قزوین میزبان مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات قرآن است، در این دوره از مسابقات منتخبان مرحله استانی، استان‌های البرز، تهران، قزوین، زنجان، قم و مرکزی باهم به رقابت می‌پردازند.آقاباقری افزود: بیشترین آمار شرکت کنندگان در بخش کتبی در رشته مفاهیم و تفسیرموضوعی است، آزمون کتبی بخش بزرگسالان رشته مفاهیم با موضوع غفلت از خداوند، ولایت مداری و احسان به خلق در تفسیر نور و رشته حفظ موضوعی قرآن آیات حقوقی و در بخش فرزندان ۴ تا ۱۶ سال در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم آیات با موضوع نماز ودرک مفاهیم تفسیر سوره حجرات برگزار می‌شود.این مقام مسئول اظهار کرد: طرح جامع قرآنی ویژه فرزندان در حال برگزاری است که 85 نفر در گروه‌های سنی 4 تا 7 سال و 8 تا به بالا از این طرح استقبال کردند. از این تعداد 31 کودکان 4تا 7 سال، 33 دختران بالای 8 سال و 20 نفر از پسران بالای 8سال هستند. 16 نفر از این تعداد از حوزه قضایی ساوه هستند که در رشته‌های روخوانی، روان خوانی و تجوید آموزش می‌بینند.وی تصریح کرد: طرح قرآن در خانه از جمله طرح‌های اجرایی ویژه همکاران و خانواده‌هاست که 460 نفر در این طرح فعالیت دارند، این طرح سه ساله است و هر سه ماه یکبار پاسخنامه جزءهای ارائه شده جمع آوری شده و برای تصحیح به قم ارسال می‌شود. آقاباقری اضافه کرد: 25ساختمان اداری در استان داریم و در 20حوزه قضایی نماز جماعت اقامه می‌شود. اعزام کارکنان به همراه خانواده به مشهد، اجرای 211 برنامه مناسبتی در حوزه قضایی، 25جلسه در راستای اعتلای فضیلت اخلاقی، تهیه و تدوین برنامه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی احکام و عوامل تحکیم بنیان خانواده و مسابقه کتابخوانی روزه، توزیع 240 نشریه خانه مهر، 80کتابچه در مورد چرایی حضور در انتخابات، توزیع یک‌هزار کتابچه نغمه‌های آسمانی، 40 ویژه نامه رحلت امام، 105جلد کتاب با عنوان داعش، برگزاری 14 دوره آموزشی به منظور تحکیم بنیان خانواده از جمله برنامه‌های اجرایی است.وی در پایان، ادامه داد: در حوزه فرهنگ عمومی که یکی از زیر مجموعه‌های معاونت فرهنگی است تهیه بیش از 40عنوان بروشور حقوقی و تکثیر آن در 25هزار نسخه، برپایی پایگاه مشاوره حقوقی در مصلاهای نماز جمعه، حضور مشاوران حقوقی در پارک‌ها به مدت 20 شب، توزیع یک‌هزار بروشور تصور غلط از ماهواره، ارائه 132 مورد مشاوره چهره به چهره در قالب دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان از دیگر برنامه‌هاست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان  که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می کنیم به این صورت که دفترچه های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار  می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد