Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج سال از کلنگ زنی تنها پروژه گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده در منطقه مورجن موگرمون می گذرد که عملیات ساخت این پروژه روند خوبی را در سال های گذشته طی کرد ولی متاسفانه حدود دوسال است به دلیل معارضات اجتماعی به طور کامل تعطیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، شهرستان لنده آخرین و محروم ترین شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فاصله 208کیلومتری مرکزاین استان واقع شده است ولی محرومیت این شهرستان هیچگاه باعث نشده است تا از قابلیت ها و پتانسیل های بالای این شهرستان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های بکر طبیعی و تنوع آب و هوایی ذره ای کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرستان در زمینه های گردشگری دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است که به طور همزمان و در کمتر از یک یا دو ساعت می توان از ای تنوع آب وهوایی بهره لازم را برد و از طبیعت بکر آن استفاده کرد.

منطقه نمونه گردشگری موگرمون از مهمترین جاذبه های آب وهوایی و گردشگری شهرستان لنده است که در فاصله 12کیلومتری این شهر واقع شده است منطقه زیبا با چمشه های جوشان و آبی سرد و گوار که به تعبیر بیشتر گردشگران و طبیعت دوستان به بهشت گمشده نیز معروف است.

بحث توسعه این منطقه با رایزنی های گسترده مسئولان وقت در تیرماه سال 92 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی، کلنگ اردوگاه تفریحی گردشگری موگرمون در شهرستان لنده‌، در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع زده شد و نسیم خدمت در میان صخره های سترگ و سخت شروع به وزیدن کرد و کارهای ساخت اولین مجتمع گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان لنده کلنگ زنی شد.

منطقه زیبای موگرمون در نقطه ثقل ارتباطی بخش‌های چاروسا ، دیشموک و جاورده با شهرستان‌های لنده و کهگیلویه قرار دارد که قابلیت جذب گردشگران زیادی را دارد و با تکمیل این مجتمع می توانستیم زمینه افزایش بیشتر گردشگران را فراهیم کنیم.

این زمین اهدایی در ابتدا کاربری کشاورزی داشته که از طرف اهالی روستای مورجن موگرمون اهدا شده و خود آن‌ها موضوع کمپینگ و اردوگاه‌را در همه مراحل از واگذاری زمین گرفته تا دریافت مجوز را با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان پیگیری کرده‌اند.

پس از چندین سال تلاش و پیگیری ها طرح مجتمع گردشگری لنده با مخالفت های که از همان روزهای ابتدایی در خصوص نامناسب بودن مکان طرح شده بود صورت گرفت، ولی علی رغم همه این مخالفت ها پیمانکار پروژه را با ساخت سکوهای سنگی ملاتی آغاز کردو در ادامه نیز سرویس های بهداشتی این مجتمع را به اتمام رساند و متاسفانه ادامه طرح بنا به گفته مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری به دلیل کمبود اعتبار رها شده است.

خیرالله خیر اندیش رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده اظهارکرد: تلاش های خوبی در این سال ها برای ایجاد یک مکان مناسب برای گردشگران و میهمانان نوروزی در منطقه گردشگری موگرمون صورت گرفته است که بنا به ضروریت و به دلیل عدم همکاری ساکنین حوزه رودخانه جن امکان ساخت کمپینگ گردشگری در حوزه این روخانه و معارضات اجتماعی وجود نداشت.

وی افزود: براساس تصمیم کارشناسان و همکاری پیمانکار طرح این پروژه در نقطه بالادستی منطقه مورجن احداث گردید که عملیات ساخت سرویس های بهداشتی، سکوچینی و لوله کشی آب این نقطه از سوی پیمانکار با بیش از 50الی 60درصد صورت گرفته است که به دلیل برخی معارضات فعلاً متوقف شده است.

گفتنی است علی رغم حضور فرماندار، بخشدار موگرمون و تنی چند از مسئولان ادارات و نهادها و دیدار چهره به چهره با مردم حاشیه رودخانه جن از واگذاری زمین جهت ساخت آلاچیق و تفرجگاه گردشگری ممانعت به وجود آمده و به دلیل همین معارضات بیش از دو میلیارد رسال اعتبار سفر ریاست جمهوری برای ادامه پروژه کمینگ گردشگری فعلاً چشم انتظار رفع معارضات است.

تصاویر تکمیلی:

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ امروز در بدترین زمان ممکن، ‏چهار روز پیش از دیدار مرگ و زندگی با رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ ‏قهرمانان، در خانه اشتوتگارت 3-1 شکست خورد. ‏

همه انتظار داشتند این بازی با بردی روحیه‌بخش برای بایرن تمام ‏شود ولی سناریو دقیقا برعکس شد. توماس توخل در پایان بازی گفت ‏تیمش به راحتی می‌توانست این بازی را بازنده به پایان نرساند ولی ‏حالا که مسابقه به اتمام رسیده این شکست باید فراموش شود. ‏

می‌شد نبازیم، بی‌دقتی کردیم و مجازات شدیم
می‌شد جلوی باخت امروز را گرفت. این را همینطوری نمی‌گویم، به ‏راحتی می‌شد در این بازی نباخت. ما در نیمه دوم شانس‌های زیادی ‏هم داشتیم ولی در اواخر بازی مدت کوتاهی بی‌دقت و بدون تمرکز ‏بودیم و مجازات شدیم. ‏

بازی رئال در راه است، این بازی را باید سریع فراموش کنیم
ما باید هر چه سریع‌تر این بازی را فراموش کنیم. هر چه زودتر بهتر. ‏من همین الان به بچه‌ها گفتم امروز را باید از همین ثانیه به ‏فراموشی بسپاریم. چهار روز آینده خیلی مهم است. ‏

آیا چهارشنبه مقابل رئال، بایرن متفاوتی را خواهیم دید؟
بله. صد در صد. بعد از اینکه امروز همه مصاحبه‌های بعد از بازی را ‏انجام بدهم این مسابقه تمام می‌شود. من دیگر یک دقیقه را هم به ‏خاطر این مسابقه تلف نخواهم کرد. ‏

چرا امروز سیاست چرخشی را برای 10 بازیکن اجرا کردی؟
مربی‌ای که به اندازه کافی بازیکن در اختیارش دارد می‌تواند چنین ‏کاری بکند و من هم این کار را کردم. ‏

مصدومیت گررو چقدر وخیم است؟
حالش اصلا خوب نیست. من الان دیدم که با چوب زیر بغل راه ‏می‌رود. به احتمال زیاد بازی رئال را از دست داد. این خیلی تلخ است. ‏

دیگر خبرها

  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه