Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش در این جشنواره در حاشیه رودخانه خشکه ربار بخش اسالم این شهرستان گفت: ماهی قزل آلای خال قرمز از گونه های حمایت شده در کشور است و در طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعت و منابع طبیعی ( IUCN)، به عنوان گونه در خطر انقراض در فهرست سرخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عارف شادکام با اشاره به اینکه سرچشمه رودخانه خشکه ربار تالش از زیستگاه‌های مطلوب ماهی قزل آلای خال قرمز است، افزود: این گونه به تغییرات دما، مواد غذایی و آلودگی آب حساس است و وجود آن نشانگر آب و هوای خوب منطقه و سلامت رودخانه است.
وی اضافه کرد: تکثیر مصنوعی این ماهی و رها کردن آن در رودخانه‌های مختلف نادرست است و باعث کاهش تنوع ژنتیک آن می‌شود.
ارائه مقاله پژوهشی پیرامون اهمیت ماهی قزل آلای خال قرمز از دیگر بخش های این جشنواره بود.
پارک ملی لار مهمترین زیستگاه ماهی قزل آلای خال قرمز در ایران است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و سالانه حدود یک هزار و 150 تن انواع ماهی قزل آلا در 80 مزرعه پرورش ماهی آن تولید می شود.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج