Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر این موضوع در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان زنجان که عصر امروز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این تقویت می‌تواند در عرصه‌های مختلفی چون حمایت از چاپ کتاب، مقاله، پایان‌نامه، نمایشگاه‌های هنری، اجرای نمایش و موسیقی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر مقدم افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند در زمینه تقویت هویت ملی و دینی موثر باشد بحث لباس است که در قالب لباس بومی تجلی می‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف این جشنواره آن است که زمینه را برای علاقه‌مندان در این عرصه فراهم کند تا نسبت به تولید لباس ایرانی اسلامی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری اولین جشنواره مد و لباس ایرانی را مقدمه‌ای برای فرهنگسازی در این زمینه عنوان کرده و تصریح کرد: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه در سطح کشور در حوزه مد و لباس است.

وی از ضرورت تلاش برای تولید انبوه این لباس‌ها سخن گفته و افزود: تلاش دبیرخانه جشنواره بر آن است که زمینه تولید انبوه برای طراحان و تولیدکنندگان لباس‌ها را فراهم کند چرا که هم از نظر زیبایی معیارهای مناسب را دارند و هم از مولفه‌های لباس بومی برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از نتایج تولید انبوه چنین لباس‌هایی را کاهش قیمت آن عنوان کرده و گفت: این نوع نمایشگاه که برای اولین بار در سطح استان اجرا می‌شود، نیاز به همراهی و همدلی دست‌اندرکاران دارد تا بتوانیم زمینه بازدید اغلب مردم شهر از آن را فراهم کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان