Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير عامل کانون هموفيلي ايران با اشاره به مطالبات مرکز درمان جامع هموفيلي از سازمان‌هاي بيمه‌گر که بالغ بر 11 ميليارد تومان شده است، گفت: از رئيس جمهور استمداد مي‌طلبيم زيرا چرخه تامين داروي بيماران هموفيلي در مخاطره است. احمد قويدل در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاري تسنيم، ضمن تشکر از رسانه ملي در رابطه با اختصاص برنامه گفت‌وگوي خبري اخبار شبکه دو به شفاف‌سازي مشکلات حوزه سازمانهاي بيمه گر و بدهي‌هاي اين سازمان‌ها اظهار داشت: کانون هموفيلي ايران در رابطه با يک درمانگاه کوچک بالغ بر 11 ميليارد تومان از سازمان‌هاي بيمه گر مطالبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سازمان تامين اجتماعي پرداخت‌هايش منتهي به پايان آذر ماه 1395 و بيمه سلامت ايرانيان منتهي به شهريور ماه 1395 است. بيشترين حجم مطالبات مرکز درماني متعلق به اين موسسه در حوزه داروهاي بيماران هموفيلي است. مطالبات اين موسسه از هر يک سازمان خدمات درماني و تامين اجتماعي بالغ بر 5 ميليارد هفتصد ميليون تومان است. تداوم اين وضعيت عملا چرخه تامين دارو را دچار مشکلات جدي مي‌کند.
مدير عامل کانون هموفيلي ايران تاکيد کرد: در بحران ماه‌هاي انتهايي سال گذشته داروهاي بيماران در يک اقدام غيرکارشناسي از بيمارستان امام به دارو خانه‌ايي در مرکز شهر با مراجعين بسيار انتقال داده شد و قديمي ترين مرکز درمان بيماران هموفيلي در کشور عملاً ديگر داروخانه ندارد.
قويدل گفت: اتخاذ اين تصميمات که با روش پاک کردن صورت مسئله اتخاذ مي‌شود هيچ توجهي به منافع بيماران ندارد و بيماران با رنج و سختي و با گذاشت وقت زياد موفق به دريافت دارويي مي‌شوند که براي آنها حياتي است. خارج کردن داروخانه از محل مرکز ارائه خدمت بيماران هموفيلي که داراي مشکلات عديده مفصلي هستند و عملا سفرهاي درون شهري همراه با استرس مخاطره خونريزي را دارد، فقط نتيجه اش افزودن به مشکلات بيماران است. متاسفانه صاحبان سرمايه دارند نقش خود را در سياستگذاري دولت در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تحميل مي‌کنند.
وي تصريح کرد: توجه رئيس جمهور به يک نکته مهم و اساسي جلب مي‌کنيم: در شرايطي که يکي از اهداف مهم طرح تحول سلامت عدم ارجاع بيمار به خارج از بيمارستان است، چرا به جاي اينکه سازمان‌هاي بيمه گر مطالبات بيمارستان امام خميني(ره) را بدهند کاملاً بر خلاف رويه طرح تحول سلامت بيماران هموفيلي که مشکلات مفصلي و حرکتي دارند و به هنگام خونريزي بدترين کاري که به آنها تحميل مي‌کنند سفرهاي درون شهري براي گرفتن داروي مورد نياز براي توقف خونريزي است. در حال حاضر بيماران هموفيلي مراجعه کننده به بيمارستان امام براي گرفتن داور به داروخانه ايثار با يک ازدحام خاص مراجعه مي‌کنند و به شدت به وضعيت موجود معترض هستند، اما با صبوري تحمل مي‌کنند تا از طريق رايزني و آگاه سازي مسئولين مشکل حل شود.
مدير عامل کانون هموفيلي ايران بيان داشت: در حال حاضر مرکز درمان جامع هموفيلي ايران هم در معرض اين مخاطره قرار دارد و از قرار سرمايه داران بزرگي وجود دارند که اين تعويق پرداخت‌ها توسط سازمان‌هاي بيمه گر آنها را به سرمايه گذاري توام با صبر راغب کرده است. آنها کاملاً بر خلاف رويه طرح تحول سلامت، داروخانه را به بيرون بيمارستان هدايت و در اين داروخانه‌هاي جديد سرمايه گذاري تضميني مي‌کنند.
قويدل گفت: ظرفيت‌هاي شرکت‌هاي پخش يا تمام شده يا روبه اتمام است. همه دنبال سرمايه داراني مي‌گردند که آنقدر پول داشته باشند تا مشکلات آنها راحل کنند. رئيس جمهور محترم ضرورت دارد به ياري بيماران بشتابند. با کمک سازمان مديريت و مجلس راهکاري براي حل اين موضوع پيدا کنند.
وي عنوان کرد: ما در ايران متاسفانه سازمان‌هاي بيمه گر حرفه اي نداريم و زمستان سازمانهاي بيمه گر از نفس دولت گرم مي‌شود. بدهي‌هاي معوق دولت به سازمان‌هاي بيمه گر يک بحران بزرگ است و اجازه نمي‌دهد گردش مالي اکنون اين سازمان‌ها به چرخه گردش مالي خدمات سلامت برگردد و مناسبات آنها با طرف قرار داد اين سازمان‌ها عادي شود. تا موضوع چرخه گردش مالي عادي نشود و سازمان‌هاي بيمه گر نتوانند به موقع به تعهدات خود عمل کنند اين مشکل حل نخواهد شد.
قويدل بيان داشت: توجه رياست جمهموري و مقامات وزارت بهداشت را به يک نکته مهم جلب مي‌کنيم: اگر قبول داريم طرح تحول سلامت يک دستاورد مهم دولت تدبير و اميد است، که هست، از اين دستاورد بايد مراقبت به عمل آيد. اينکه دارو در کشور موجود باشد. پرداخت هزينه آنهم توسط دولت تضمين شده باشد ولي دارو در شرکت‌هاي پخش يا حبس باشد و يا شرکت پخش رغبتي به دريافت آن نداشته باشد و يا از کابوس اوراق قرضه آرامش آن به هم بريزد، ظلم بزرگي به بيماران و از جمله بيماران هموفيلي است.
مدير عامل کانون هموفيلي ايران خاطرنشان کرد: فراموش نکنيم يک روز تاخير در تحويل داروها به خصوص در حوزه هموفيلي مي‌تواند سرنوشت کودکي را تغيير دهد و جان وي را به مخاطره بياندازد. يکي از اقلام دارويي بيماران هموفيلي بيش دو هفته است در گرو پرداخت بدهي‌هايي است که عملاً منبع آن در اختيار سازمان‌هاي بيمه گر است. ما از آقاي رييس جمهور مي‌خواهيم کمک کنند تا سازمان‌هاي بيمه گر مطالبات ما را بدهند و اين يک استمداد است! اميدواريم شنيده شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند