Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:57:25 GMT

بوستان بدون دخانیات در همدان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۹۶۴۶

بوستان بدون دخانیات در همدان ایجاد می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان از بررسی ظرفیت پارک‌های همدان برای ایجاد بوستان بدون دخانیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد قدیمی عصر امروز در کمیته مدیریت سمن‌های شهری با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 درصد جمعیت، شهرنشین هستند، اظهار داشت: زمینه فساد، بزهکاری در فضاهای بی‌دفاع شهری وجود دارد و مدیریت شهری باید در این حوزه ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم راه ارتباطی بین مدیریت شهری و سمن‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: هر دو هفته یکبار کمیته سمن‌ها تشکیل و کمیته زیر مجموعه نیز در پنج بخش تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت 10 شب جشن در شهر برنامه‌ریزی شده است، افزود: در زمینه شهرسازی و جامعه شهری چیزی به عنوان حکم‌رانی شهری وجود ندارد و استفاده از ظرفیت شهروندان در مدیریت شهری یک الزام است.

قدیمی با اشاره به اینکه یک پارک به عنوان آزمونه کودکان و یک بوستان به عنوان پارک بدون دخانیات در همدان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در حال بررسی بوستان‌هایی هستیم که ظرفیت لازم را برای این آزمونه‌ها دارا باشند.

قدیمی در رابطه با موفقیت اتوبوس گردشگری در همدان، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت سمن‌‌ها اقتصاد مقاومتی نیز محقق می‌شود و هزینه‌های مالی در برخی از مراسم‌ها با توجه به استفاده از ظرفیت سمن‌ها به صفر می‌رسد.

منتخب مردم همدان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: این قول را می‌توان به مردم داد که همه‌ی اعضای شورا در چارچوب مقررات، برای افزایش مشارکت مردمی، روندی رو به رشد داشته باشند.

رضوان سلماسی با اشاره به اینکه سمن‌ها در ارتباط نزدیک با مردم هستند، عنوان کرد: باید در شورای پنجم از کمک و توانمندی سمن‌ها بهره ببریم، و برای انجام امور مختلف از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شویم.

نماینده سمن‌های استان همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: رویکرد ما نسبت به شورای شهر مطالبه‌گرانه است و سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی باید دارای مکان و بسترهای لازم برای فعالیت باشند.

فاطمه شیرانی با بیان اینکه نیاز به خیریه‌های آگاه داریم تا کودکان، زنان، مردان و همه اقشار جامعه دچار آسیب نشوند، افزود: در حوزه آگاهی‌بخشی آنگونه که باید تاثیر‌گذار نبوده‌ایم و سمن‌ها باید به بازوان توانمندی برای حوزه سیاسی، امنیتی استان تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: برای فراهم کردن بستر شادی و نشاط نیازمند کمک و همراهی هستیم زیرا که در این زمینه در استان همدان به سادگی سایر مناطق نیست.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج

مدیریت شهری کرج در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحاتی را ارائه داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی به شهروندان ارائه شد.

با حضور کارشناسان فضای سبز واداره املاک و باغات در محدوده اجرای پروژه پارکرود واقع در عظیمیه حاشیه بلوار شورا روشن است که عوامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و پیمانکار اجرای امور‌ عمرانی مربوط به آن سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی رسمی اقدام به قطع 20 اصله درخت کرده‌اند.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با استناد به قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز علیه سازمان‌های مذکور اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب و مجازات مرتکبان این خسارت در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

در پایان مجموعه مدیریت شهری ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی شهروندان فهیم و اهالی ‌رسانه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستدران محیط زیست که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از این مجموعه در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر و قدردانی می‌کند و اعلام می‌دارد که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود