Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر گيمر باشيد، چيزي که عموم مردم از آن به عنوان «بهترين سه ماه سال» ياد مي کنند، احتمالاً همواره براي شما بيشتر شبيه به «عذاب آورترين سه ماه سال» بوده است. بازه سه ماهه تابستان، اگرچه فرصتي مناسب است تا به دور از تمام دغدغه هاي زندگي دانش آموزي و دانشجويي به استراحت بپردازيم، اما در عين حال کمبود بازي هاي ويديويي درست و حسابي باعث مي شود خيلي از ما آنطور که بايد و شايد از اين 90 روز لذت نبريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همانطور که در مطلب مورد انتظارترين بازي هاي تابستان امسال نوشتيم، خوشبختانه تابستان پيش رو، اندکي از سال هاي قبل پربارتر است و مي توانيم منتظر مجموعه اي از بازي هاي مستقل و کلان بودجه باشيم که روي تمام پلتفرم هاي فعلي عرضه مي شوند؛ يک اسپين آف از آنچارتد به پلي استيشن 4 مي آيد، نينتندو سوييچ اسپلتون 2 را دارد و اغلب بازي هاي باقي مانده به صورت مولتي پلتفرم روي پي سي و اکس باکس وان هم عرضه مي شود تا هيچ کس از بازي هاي ويديويي بي نصيب نماند.
با اين همه، خودمان را کُشتيم و نتوانستيم ليستي بيشتر از 20 بازي تهيه کنيم که بتوانند شما را در اوقات فراغت تان سرگرم کنند؛ بنابراين هنوز هم بايد با دو ماه عذاب آور سر و کله بزنيم و در حسرت و انتظار بازي هايي بنشينيم که يکي پس از ديگري در پاييز از راه مي رسند و احتمالاً پول خريد همه شان را هم نداشته باشيم. اما راه حل چيست؟ بايد يک گوشه نشست و زانوي غم به بغل گرفت يا بايد بلند شد و از اين تابستان هرطور که شده لذت برد؟
اگر با گزينه اول موافق هستيد، مي توانيد همين حالا اين مطلب را ببنديد و به کنج اتاقتان برويد، اما اگر مي خواهيد يک تابستان هيجان انگيز براي خودتان رقم بزنيد، در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد تا چند راهکار عملي براي اينکه به دور از بازي هاي ويديويي، از دنياي بازي هاي ويديويي لذت ببريد در اختيارتان بگذاريم.
بُرد گيم؛ دنيايي پر از شگفتي هاي ناشناخته
بسيار خب، قبول داريم که بُرد گيم، آنقدرها به بازي هاي ويديويي و آن دنياي ديجيتالي که مي شناسيم ارتباطي ندارد، اما اگر يک چيز باشد که پس از يک عمر فعاليت مداوم گيمري ياد گرفته ايم، آن است که نبايد چشم مان را به روي تجربيات تازه و سرگرم کننده ببنديم. برد گيم يا بازي هاي تخته اي، يک قلمروي گسترده و کاملاً ناشناخته در ميان گيمرهاي ايراني است که اگر به سمتش نرويم، تنها خودمان را از تجربيات بسيار سرگرم کننده محروم کرده ايم و لاغير.
دوران کودکي و نوجواني را به ياد داريد؟ همان موقع که براي اولين بار با بازي هاي ويديويي، يا سريال هاي آمريکايي و يا مجموعه کتاب هاي هيجان انگيزي مثل دارن شاون و ارباب حلقه ها آشنا شديم و چنان با اين جهان ها ارتباط برقرار کرديم که بدون شک در شکل گيري شخصيت امروزمان بي تاثير نبوده اند. برد گيم هم دقيقاً چنين دنيايي است؛ دنيايي پر از تجربيات کاملاً تازه به همراه ژانرهاي گوناگون که هر کسي، با هر سني و هر سليقه اي را جذب خود مي کنند.
نبردهاي فضايي، مديريت کازينوهاي شهري، کشمکش ميان خانواده هاي قرون وسطايي، اکتشاف عجايب هفتگانه، پرده برداشتن از اسرار يک قتل و بقا در دنيايي پر از زامبي هاي خون آشام، تنها قطره اي در درياي بزرگ ژانرها و موضوعات مختلف بازي هاي تخته اي هستند. اگر از يکي خوشتان نيامد، قطعاً از آن يکي لذت مي بريد؛ فقط بايد در ابتدا آزمون و خطا کنيد تا ژانري که دوست مي داريد را بيابيد.

اما اين تنوع تنها به پس زمينه هاي داستاني و اتمسفري در نظر گرفته شده براي هر بازي محدود نمي شود. هر برد گيم، سبک خاص خود را دارد؛ برخي نيازمند مهارت هستند و برخي با شانس پيش مي روند، و برخي ديگر که شايد جالب ترين ها باشند، ترکيبي از هر دو اين ها هستند. از طرف ديگر، برخي بازي ها دو نفره هستند و برخي را مي توانيد در يک جمع 10 نفره هم تجربه کنيد. برخي نيم ساعته به پايان مي رسند و برخي بيش از 4 ساعت طول مي شکند.
گستردگي دنياي بازي هاي تخته اي، اگر بيشتر از بازي هاي ويديويي امروزي نباشد قطعاً کمتر نيست؛ با اين همه تنها يک مشکل وجود دارد و آن چيزي نيست جز دسترسي بسيار کم به اين بازي ها. در واقع تا جايي که مي دانيم تنها چند کافه در تهران وجود دارند که اين بازي ها را تهيه کرده اند و در شهرهاي ديگر هم کمابيش کافه هاي مشابهي تاسيس شده اند؛ اما بايد شناسايي شوند.
البته يک جستجوي ساده در سطح اينترنت، شما را به فروشگاه هايي مي رساند که برخي از اين بازي هاي تخته اي را مي فروشند، ولي بايد در نظر داشته باشيد که قيمت آنها بعضاً از بازي هاي ويديويي گران تر است اما با توجه به ميزان سرگرم کنندگي و تکرار پذيري شان، قطعاً ارزش پرداخت اين هزينه بيشتر را دارند. ضمناً اگر اهل کافه رفتن نيستيد، متاسفانه خبرهاي بدي برايتان داريم و احتمالاً مجبور مي شويد بعضي از بازي ها را به کمک واسطه ها از طريق فروشگاه هايي مانند آمازون تهيه کنيد.
اگر مونوپلي را قلم بگيريم که قطعاً همه ما با آن آشنايي داريم و احتمالاً چند دوست را به خاطرش از دست داده ايم، بازي هاي زير پيشنهادات خوبي هستند:
Cosmic EncounterRussian RailwaySeven WondersDungeons and Dragons: Lord of the WaterdeepLords of VegasDead of WinterGame of ThronesSid Meier`s Civilization: The Board Gameبا بازي هاي ژاپني قهر نباشيد
بازي هاي ژاپني متاسفانه در ايران طرفداران آن چناني ندارند و مخاطبان ايراني بيشتر به بازي هاي غربي متمايل هستند؛ اين در حالي است که خود غربي ها احترام فراواني براي همتايان شرقي خود قائل هستند و البته بسياري از فرنچايزهاي برتر ژاپني، مثل سري زلدا، فاينال فانتزي، پوکمون، پرسونا و حتي ياکوزا خيلي راحت به فروش ميليوني در آمريکا و اروپا مي رسند و تنها به بازار خود اين کشور محدود نيستند.
قهر با بازي هاي ژاپني از يک طرف و عدم شناخت کافي از نينتندو از طرف ديگر، سبب شده تا گيمرهاي ايراني تنها به کنسول ها و بازي هاي معيني محدود شوند و خودشان را از هنر ژاپني محروم کنند. فراموش نکنيم که بازار بازي هاي ويديويي، از اساس براي سرگرم کردن مخاطبان شکل گرفته و اگر به صورت عامدانه يا غيرعامدانه از برخي شرکت ها، فرنچايزها و ژانرها فاصله بگيريم، تنها به خود ظلم کرده ايم.
سوني طي چندسال اخير ميزبان بازي هاي ژاپني ارزشمندي بوده و نينتندو هم که اصلاً به ساخت بازي هاي ژاپني همه پسند شهرت دارد؛ بازي هايي که فارغ از سن و سال، هرکسي را براي مدت ها به خود مشغول مي کنند. يک نکته جالب، مي دانستيد که آمارها نشان مي دهد گيمرهاي مسن تر علاقه بيشتري به بازي هاي نينتندو نشان مي دهند و گيمرهاي جوان تر عقيده دارند اين بازي ها براي کودکان ساخته شده است؟ شايد بد نباشد اندکي به اين موضوع فکر کنيم.
گذشته از اين مسئله، بخش عمده اي از برترين بازي هاي امسال، همگي ژاپني بوده اند و غالباً ميانگين نمرات بالاي 90 را در وب سايت متاکريتيک دريافت کرده اند؛ خصوصاً Zelda: Breath of the Wild که در واقع با کنار زدن نسخه اي ديگر از سري زلدا تحت عنوان Ocarina of Time، حالا بالاترين ميانگين نمره را در ميان همه بازي هاي تمام دوران دريافت کرده است.

بنابراين اگر با نينتندو آشتي نکنيم، تفکرات پوسيده خود را کنار نگذاريم و پا را از دنياي بازي هاي سوني و مايکروسافت فراتر نبريم، تنها اثبات کرده ايم که يک گيمر حقيقي نيستيم و صرفاً همان چيزهايي را مي پسنديم که شرکت هاي بازي سازي (بخوانيد اکتيويژن، يوبيسافت، الکترونيک آرتز و غيره) مي خواهند بپسنديم.
نينتندو را که کنار بگذاريم، بايد به سراغ ديگر شاهکارهاي امسال برويم؛ بازي هايي مثل NieR: Automata، پرسونا 5 و ياکوزا 0، همه و همه عملکردي عالي طي امسال داشته اند و تابستان امسال فرصتي است تا حسابي از آن ها لذت ببريد. ضمناً بازي پرسونا 5، گيم پلي خالص 150 الي 200 ساعته دارد که مي تواند شما را تا پايان تابستان سرگرم نگه دارد. ديگر چه از اين بهتر؟
Final Fantasy XV هم که سال گذشته به بازار آمد، فرصتي عالي براي آشنايي با اين فرنچايز محبوب است. بسياري از ما هيچوقت به سراغ فاينال فانتزي نرفتيم چون احساس مي کرديم که مدت زيادي از عمر فرنچايز مي گذرد و اگر حالا به سراغش برويم، ديگر به هيچ وجه از داستان و سبک گيم پلي سر در نمي آوريم. اما حقيقت آن است که من هم تا پيش FFXV هيچ نسخه اي از اين سري را تجربه نکرده بودم و به شما تضمين مي دهم نسخه پانزدهم فاينال فانتزي، فرصتي عالي براي شيرجه زدن در دنياي حيرت انگيز آن است.
در نهايت، بايد گفت که استوديوي Platinum Games طي يکي دو ماه اخير، دو بازي قديمي اما بسيار مهم را بالاخره روي پي سي پورت کرده که به هيچ وجه دلتان نمي خواهد از دستشان بدهيد. اولين بازي، نسخه ابتدايي سري Bayonetta است که بدون شک يکي از برترين هک اند اسلش هاي تمام دوران به حساب مي آيد و بازي دوم، شوتر سوم شخص و پر زد خورد Vanquish است که شايد چندان بازي فوق العاده اي نباشد، اما تا حدودي توانسته ابداعات جديدي به ژانر خود بياورد و حداقل 7-8 ساعت سرگرم تان مي کند. هردو بازي در حال حاضر روي استيم قرار گرفته اند.
بنابراين، بازي هاي پايين را به هيچ وجه از ياد نبريد و طي اين تابستان به سراغشان برويد:
The Legend of Zelda: Breath of the WildNieR: AutomataFinal Fantasy XVFinal Fantasy XII: The Zodiac AgePersona 5Yakuza 0BayonettaVanquishنينتندو سوييچ بخريد؛ محض رضاي خدا
اين بخش از مطلب در واقع دنباله اي است براي پاراگراف هاي بالاتر که درباره نينتندو صحبت کرديم. نمي خواهيم هرآنچه گفتيم را تکرار کنيم، اما صرفاً بايد به اين نکته اشاره کرد سوييچ، کنسولي است که به گفته خود نينتندو، ژن تمام کنسول هاي قبلي اين شرکت را به ارث برده و در قالب پلتفرمي واحد با تمام آن ويژگي ها ظاهر مي شود؛ کنسولي که هم در خانه و هم در هر جاي ديگري مي توانيد بازي کنيد، کنسولي که امکان تجربه کوآپ را در هر زمان به ارمغان مي آورد، و در نهايت کنسولي که از قابليت هاي حرکتي هم پشتيباني مي کند.
درباره بازي هاي نينتندو هم ديگر حتي نيازي به صحبت نيست. خودتان ديده ايد که «زلدا»، «ماريو کارت» و «آرمز» تا به اين لحظه چه امتيازان درخشاني دريافت کرده اند و انتظار داريم همين روند با عرضه «اسپلتون 2» و «سوپر ماريو اديسه» ادامه پيدا کند.
نينتندو زمان بندي بسيار تحسين انگيزي براي بازي هاي انحصاري سوييچ در نظرگرفته و تقويم گيمرها را پر کرده از انحصاري هايي که در فواصل کوتاه، يکي پس از ديگري از راه مي رسند و دل شما را مي ربايند؛ آن هم در حالي که براي يک انحصاري درست و حسابي از سوي مايکروسافت يا سوني، معمولاً بايد چند ماه منتظر بمانيم و البته چندين تاخير پيش بيني نشده را هم تحمل کنيم.
حتي همين حالا که تنها 4-5 ماه از عرضه سوييچ مي گذرد، کنسول هيبريدي نينتندو بازي هاي انحصاري و شخص ثالث بسيار ارزشمندي دارد که شما را در هر زمان و هر مکان سرگرم مي کنند. اگر اهل ماجراجويي باشيد، Zelda: Breath of the Wild بزرگ ترين جهان را در ميان تمام بازي هاي جهان-باز مقابل چشمان شما قرار مي دهد که براي کشف کامل آن حداقل به 200 ساعت نياز داريد؛ اين را به داستان زيبا، گيم پلي حقيقتاً مجذوب کننده و گرافيک چشم نواز بازي اضافه کنيد تا متوجه شويد واقعاً با شاهکاري تکرارنشدني طرف هستيد.

از طرف ديگر، ماريو کارت يک دنياي کاملاً متفاوت است. دنيايي که در آن بهترين دوست هايتان، تبديل به دشمنان ديرينه شما مي شوند و ساعت ها و ساعت ها به رقابت با آنها مي پردازيد. دنياي ماريو کارت در اوج لطافت و زيبايي اش، نوعي عطش براي رقابت در شما بر مي انگيزد که تنها با شکست دادن رقبايتان مهار مي شود. ضمناً همانطور که مي دانيد، کنترلرهاي جوي کان سوييچ، به صورت پيش فرض امکان رقابت دو نفره را به ارمغان مي آورند، اما مي توانيد دو جوي کان ديگر هم بخريد و رقابت را به يک مرحله بالاتر ببريد.
و اما آرمز؛ فرنچايز کاملاً جديدي که اثبات مي کند نينتندو فقط ماريو نمي سازد و تقريباً در هر ژانري حرف هاي بسيار براي گفتن دارد. آرمز يک بازي مبارزه اي و رقابتي است که کنترل شخصيت هايي با دستان بسيار بلند را در اختيارتان قرار مي دهد و بايد وارد مسابقه بوکسي با حريف شويد که به کمک قابليت هاي حرکتي جوي-کان ها صورت مي پذيرد.
علاوه بر همه اين ها، تا به اين لحظه بازي هاي شخص ثالث جالبي هم براي نينتندو سوييچ عرضه شده اند که از جمله آنها مي توان به بازي تحسين شده The Binding of Isaac، بازي پازلي و سرگرم کننده Snipperclips - Cut it Out, Together و البته ماينکرفت اشاره کرد. بنابراين حالا که قيمت نينتندو سوييچ به سطح معقول تري در بازار رسيده، حتماً اين کنسول را خريداري کنيد تا از اين پس گيمينگ تنها به خانه محدود نباشد و هيچ موقع و هيچ جايي از بازي هاي محبوب تان جدا نشويد.
اگر به توصيه ما عمل کرديد، بازي هاي پيشنهادي ديجياتو براي کنسول نينتندو سوييچ را از دست ندهيد:
The Legend of Zelda: Breath of the WildMario Kart 8 DeluxeArmsSplatoon 2Snipperclips - Cut it Out, TogetherThe Binding of Isaac: Afterbirth PlusSuper Bomberman RShovel KnightMinecraftرمان هاي بازي بخوانيد
قلمرو بازي هاي ويديويي، براي مدت هاي طولاني است که فراتر از مرزهاي دنياي ديجيتال رفته و بسياري از فرنچايزهاي مطرح اين صنعت، يا براساس سري رمان هايي ساخته شده اند يا پس از عرضه شان، از رمان ها و کميک بوک هاي متنوعي بهره مند شده اند. شايد يکي از مهم ترين مسائلي که سبب شده گيمرهاي ايراني از اين کتاب ها به دور باشند، عدم ترجمه آنها به زبان فارسي است.
به عنوان مثال علي رغم تمايل بسياري از گيمرها به ترجمه سري کتاب هاي ويچر، نوشته آندره سپکوسکي تقريباً هيچ مترجمي دست به کار نشده و بايد به نسخه هاي انگليسي زبان آن بسنده کرد. اما از طرف ديگر، نسخه فارسي کتاب «مترو 2033» نوشته دميتري گلوخوفسکي که منبع اقتباس سري بازي اول شخص و تحسين شده «مترو» بوده، همين حالا به راحتي در بازار يافته مي شود.
کتاب هايي با محوريت مس افکت، رزيدنت اويل، اسکايريم، مکس پين و گيرز آو وار هم سال ها پيش به فارسي برگردان شدند که با يک جستجوي ساده در سطح اينترنت، به راحتي قابل خريداري هستند. اما اگر زبان انگليسي تان در سطح مناسبي قرار دارد، خودتان را تنها به اين کتاب ها محدود نکنيد و به سراغ کتاب هاي ديگري که براساس اساسينز کريد يا هيلو نوشته شده اند هم برويد؛ مثلاً سري اساسينز کريد، تا به امروز از هفت کتاب نسبتاً قطور بهره مند شده که داستان هاي هيجان انگيزي از نبرد ميان اساسين ها و تمپلارها را روايت مي کند.

حالا که بحث از محدود نکردن خودتان به ميان آمد، بد نيست که در کنار رمان هاي داستاني، نيم نگاهي به کتاب هاي آموزش مفاهيم بازي سازي هم بيندازيد. به عنوان مثال کتاب «يک نظريه سرگرمي در طراحي بازي - A Theory of Fun for Game Design» نوشته راف کاستر، يکي از مهم ترين مراجع براي آشنايي مباني ساخت بازي هاي سرگرم کننده به شمار مي رود و مي تواند دانش فني شما را عميقاً افزايش دهد.
از طرف ديگر، مي توانيد کتاب Level Up اسکات راجرز را هم تهيه کنيد و با جنبه هاي مختلف ساخت يک بازي آشنا شويد؛ مهم نيست اگر متوجه بخش هاي فني کتاب که براي بازيسازان نوشته شده اند نشديد، در هر صورت شما هم به عنوان مخاطب بازي هاي ويديويي مي توانيد درس هاي مهمي از اين کتاب بگيريد و سپس تشخيص دهيد که آيا فلان بازي، به قواعدي که بايد رعايت مي کرده پايبند بوده يا خير.
فيلم هاي مرتبط با بازي هاي ويديويي را تماشا کنيد
اگرچه از سال هاي دور، بازي هاي ويديويي و فيلم هاي سينمايي منبعي براي الهام گيري و اقتباس از يکديگر بوده اند، اما چند سالي است که صنعت هاليوود تمايل بيشتري به ساخت فيلم هايي براساس فرنچايزهاي محبوب صنعت بازي نشان مي دهد. البته تضميني نيست که همه اين فيلم ها واقعاً جذاب باشند، اما گهگاهي در ميان آنها مي توان الماس هاي ارزشمندي را يافت که علاقه شما به فرنچايز محبوب تان (يا به طور کلي تر، بازي هاي ويديويي) را دوبرابر مي کنند.
قبل از هر چيزي بياييد درباره سريالي صحبت کنيم که در سال 2016 و از سوي کانال HBO (سازنده سريال هايي مانند بازي تاج و تخت و کارآگاه حقيقي) به نمايش درآمد. اين سريال ارزشمند که Westworld ناميده مي شود، به صورت خاص ارتباطي به هيچ فرنچايز مطرح صنعت بازي ندارد بلکه به طور کلي، بسياري از تئوري هاي بازي هاي ويديويي را در دنياي واقعي مورد بررسي قرار داده است.
آنتوني هاپکينز، خالق نوعي پارک تفريحي به نام Westworld است که مردم مي توانند واردش شده و به اشکال گوناگون، با شخصيت هاي آن (که هر يک داستان خاص خود را دارند و البته انسان هايي واقعي نيستند) تعامل داشته باشند.
در ادامه سريال مباحثي به ميان مي آيد که از اسپويل آنها مي پرهيزيم اما سوالاتي درباره قدرت هوش مصنوعي، خط داستاني باز در برابر روايت اسکريپ شده داستان، ماهيت قدرت هاي فانتزي، گيمينگ در جهان باز و زندگي مخفيانه کاراکترهاي غيرقابل بازي (NPC ها) مطرح مي کنند. بد نيست بدانيد که برخي اپيزودهاي اين سريال توسط جاناتان نولان، برادر کريستوفر نولان کارگرداني شده و در مجموع با اثري قدرتمند طرف هستيم؛ درست مثل بقيه سريال هاي شبکه HBO.

از وست ورلد که بگذريم، نوبت به انيميشن Castlevania مي رسد که مدت زيادي از انتشار آن روي وب سايت نت فليکس (سازنده سريال خانه پوشالي) نمي گذرد. فصل نخست سريال Castlevania، با اقتباس کامل از نسخه ابتدايي همين سري بازي ساخته شده و داستان شکارچي شياطيني به نام ترور بلمونت را روايت مي کند که پس از حکمراني کنت دراکولا بر منطقه والاچيا، در صدد شکست او و زيردستانش برآمده است.
پس از اين ها هم نوبت به فيلم هاي سينمايي متعددي مي رسد که طي يکي دو سال اخير روانه بازار شده اند. فيلم Assassin`s Creed از يک سو بالاخره روي پرده نقره اي اکران شد و اگرچه دقيقاً همان چيزي نيست که انتظارش را داشتيم، اما بازي مايکل فسبندر در نقش يک اساسين و سکانس هاي پارکور و پريدن از روي ساختمان هاي بلند به روي تپه هاي کاهي، قطعاً تمام عاشقان اين فرنچايز را به ذوق مي آورد.
Warcraft: The Beginning هم فيلم ديگري بود که سال گذشته ميلادي دل عاشقان سري وارکرفت را ربود و البته رامين جوادي، در آهنگسازي آن سنگ تمام گذاشته است. فيلم وارکرفت حمله ارک ها به سياره آزروث را تصوير مي کند و چند انسان قهرماني که روي اين سياره باقي مانده اند، بايد در صدد مقابله با نيروي شيطاني پشت اين حمله بزرگ برآيند.
اگر از دوست داران انيميشن هاي سينمايي نيز باشيد، سال گذشته سال بسيار خوبي براي شما بوده است. دو انيميشن Angry Birds و Ratchet and Clank بسيار موفق ظاهر شدند و انصافاً انيميشن هاي بسيار خوش ساختي هم بودند. پيشنهاد شخصي من هم به علاقه مندان فرنچايز سايلنت هيل و در مجموع فيلم هاي ترسناک، فيلم Silent Hill سال 2006 با بازي شان بين است که گرچه ساختار و پايان بندي بسيار ضعيفي دارد، اما در بازسازي اتمسفر تاريک اين سري بازي بسيار موفق عمل کرده.
اگر قصد داريد به توصيه ما عمل کنيد، اين فيلم ها و سريال ها را از دست ندهيد:
WestworldCastlevaniaسري فيلم هاي Resident EvilWarcraft: The BeginningAssassin`s CreedRatchet and Clankسري فيلم هاي Silent HillNeed For Speedبراي دنباله ها آماده شويد

امسال هم مثل هر سال، قرار است نسخه دنباله برخي از بازي هاي محبوب روانه بازار شود و تابستان جاري، بهترين فرصت است تا پيش از عرضه عناوين جديد، نسخه هاي قبلي را به پايان برسانيد تا هم از داستان بازي ها با خبر باشيد هم اينکه تا دير نشده، از آن ها لذت ببريد. طي يک سال پيش رو و فراتر از آن، دنباله هاي ارزشمندي قرار است روانه بازار شود، از Red Dead Redemption 2 بگيريد تا The Last of Us: Part II. بنابراين اگر نسخه هاي قبلي را بازي نکرده ايد، حتما به سراغ شان برويد يا اينکه بعد از سال ها، مروري بر آنها داشته باشيد.
God of War به جرئت يکي از مورد انتظارترين بازي هاي سال 2018 است که اگر همه چيز به خوبي پيش برود، طي سه ماهه ابتدايي همان سال به دست مشتريان مي رسد؛ بنابراين هنوز وقت زيادي داريد تا به سراغ نسخه هاي قديمي برويد يا اگر کنسول پلي استيشن 2 و پلي استيشن 3 نداريد، حداقل نسخه ريمستر God of War 3 را روي پلي استيشن 4 تجربه کنيد.
از طرف ديگر، کمپاني مايکروسافت بازي Crackdown 3 را براي کنسول نسل هشتمي خود تدارک ديده که تا پيش از عرضه آن، مي توانيد نسخه هاي اول و دوم را روي پلتفرم اکس باکس 360 تجربه کنيد. اصلاً نيازي به اشاره به Red Dead Redemption هم نيست که خوشبختانه به لطف قابليت Backward Compatibility اکس باکس وان، مجدداً مي توانيد به سراغش برويد و يکبار ديگر از ماجراجويي هاي تکرارنشدني و البته خونبار جان مارستون لذت ببريد.

کمپاني بتسدا، دو دنباله بسيار مهم Wolfenstein II: The New Colossus و The Evil Within 2 را در دستور کار خود دارد که با فاصله اي دو هفته اي در ماه اکتبر عرضه مي شوند. نسخه ابتدايي ريبوت Wolfenstein تحت عنوان The New Order و بسته گسترش دهنده مستقل آن يعني The Old Blood، به جرئت يکي از بهترين شوترهاي اول شخص چند سال اخير بودند و راه را براي تکامل هرچه بيشتر دووم هموار کردند.
از طرف ديگر، شينجي ميکامي، خالق سري رزيدنت اويل چند سال پيش در صدد تکرار شاهکار خود با رزيدنت اويل 4 برآمد و نتيجه نهايي، اگرچه آنقدرها درخشان نبود اما باز هم The Evil Within ارزش حداقل يک بار تجربه را دارد. ساخته جديد ميکامي با انتقادهاي فراوان در گيم پلي مواجه شد و حالا به نظر مي رسد که اين انتقادها شنيده شده اند و دنباله بازي، به مراتب تکامل يافته تر از نسخه ابتدايي ظاهر مي شود.
علاوه بر اين ها، بازي Destiny 2 را هم نبايد فراموش کرد که تنها دو ماه تا عرضه آن باقي مانده؛ اولين نسخه از Destiny عملاً يک بازي ناقص بود که البته بعد از دريافت هزينه هاي فراوان بابت بسته هاي الحاقي از گيمرها، بالاخره کامل شد و انصافاً تجربه اي خارق العاده به ارمغان آورد. نسخه کامل اين بازي به همراه تمام بسته هاي الحاقي، در حال حاضر با قيمت مقرون به صرفه اي فروخته مي شود و مي توانيد بالاخره ببينيد که اين همه تعريف به خاطر چه بوده است.

اگر به دنياي ديزني و فاينال فانتزي علاقه مند باشيد، قطعاً Kingdom Hearts را براي شما ساخته اند که نسخه سوم آن بعد از صبري تقريباً 12 ساله، بالاخره به انتشار نزديک شده است. Kingdom Hearts III هنوز تاريخ عرضه دقيقي ندارد و قرار است سال 2018 روانه بازار شود، اما تا زمان مي توانيد به سراغ Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix و Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter برويد و از اين نقش آفريني هاي خوش رنگ و لعاب لذت فراوان ببريد.
در حالي که متاسفانه بسياري از بازي هاي بالا، براي کنسول هاي سوني و مايکروسافت ساخته شده اند، پي سي گيمرها اين فرصت را دارند تا به سراغ بازي استراتژيک Total War: Warhammer بروند که در واقع جهان Warhammer را با سبک و سياق گيم پلي Total War ادغام مي کند. نسخه دوم اين سري بازي قرار است ماه سپتامبر روي استيم عرضه شود و تا آن موقع، فرصت براي تجربه نسخه ابتدايي فراوان است.
در نهايت هم جا دارد اشاره اي به بازي اپيزودي Life is Strange داشته باشيم که انصافاً يکي از بهترين بازي هاي اپيزودي چند سال اخير بود و داستاني بسيار عاطفي از ارتباط ميان دو دوست را تصوير مي کرد. نسخه پيش درآمد اين بازي هم تا چند ماه ديگر به بازار مي آيد تا اين بار وقايع پيش از نسخه نخست را دنبال کنيم و با روابط ميان مکس و کلويي بيشتر آشنا شويم.
پس اين بازي ها را به هيچ وجه از ياد نبريد و هرطور شده تجربه شان کنيد:
The Evil WithinWolfenstein: The New Order & The Old BloodDestinyRed Dead RedemptionThe Last of Usسري Crackdownسري God of WarLife is Strangeسري Kingdom Heartsسري Assassin`s CreedSouth Park: Stick of Truthاستريم تماشا کنيد
همانطور که نيازي نيست حتما پا به توپ باشيد تا از يک مسابقه فوتبال لذت ببريد، نيازي نيست حتماً خودتان کنترلر به دست گرفته باشيد تا از يک بازي ويديويي لذت ببريد. امروزه وب سايت هاي استريم بازي ها مثل توييچ، بيم يا يوتوب گيمينگ محبوبيت بسيار زيادي دارند و دليل اين مسئله هم چيزي نبوده جز علاقه گيمرها به دنبال کردن فعاليت هاي گيمرهاي حرفه اي محبوب شان.
کافي است سري به وب سايت توييچ بزنيد تا گزينه هاي متعددي در مقابل تان قرار بگيرد؛ PlayerUnknown`s Battleground، اوورواچ، دوتا 2 و کانتر استرايک تنها برخي از بازي هايي هستند که دائماً استريم مي شوند و حقيقتاً تماشاي اينکه بازيکنان حرفه اي چطور به جان يکديگر مي افتند بسيار هيجان انگيز است.
تماشاي استريم ها نه تنها به خودي خود سرگرم کننده است، بلکه مي تواند به شما در خريد برخي بازي ها کمک کند. مثلاً اگر نمي دانيد که چرا اوورواچ بهترين بازي سال 2016 از نگاه ديجياتو نام گرفت، مي توانيد به سراغ استريم هاي آن برويد و متوجه شويد که اين بازي تا چه حد سرگرم کننده است. يا اگر نسبت به خريد PlayerUnknown`s Battleground که فعلاً در فاز «دسترسي زودهنگام» به سر مي برد دو به شک هستيد، باز هم استريم ها مي توانند کمک تان کنند.
مسابقات جهاني بازي هاي ويديويي يا همان ورزش هاي الکترونيکي هم يکي ديگر از حوزه هاي صنعت بازي امروزي هستند که به شدت براي برگزارکنندگان چنين رويدادهايي سودآور تلقي مي شوند. اين رويدادها به قدري محبوبيت يافته اند که امروز يک کانال تلويزيوني تاسيس شده که به صورت انحصاري، مسابقات e-Sports را به صورت زنده پخش مي کند. بنابراين اگر براي يک بار هم که شده به سراغ استريم مسابقات دوتا 2 يا هر بازي ديگري برويد، قطعاً باز هم به سراغ شان خواهيد رفت.
يک کنسول قديمي بخريد
هرچه کنسول هاي جديد از راه مي رسند، کنسول هاي قديمي تر ارزان تر مي شوند. بنابراين اگر يک کنسول نسل هشتمي تهيه کرده ايد اما دلتان براي بازي هاي سالخورده تر لک زده، شايد ايده بدي نباشد که به سراغ پلتفرم هاي قديمي برويد. مثلاً پلي استيشن 2 دوراني طلايي براي بسياري از فرنچايزهاي مطرح سوني بود يا کنسول Wii نينتندو، با وجود عمري که از تکنولوژي هاي آن مي گذرد، هنوز هم يکي از سرگرم کننده ترين پلتفرم هايي است که مي توانيد در بازار بيابيد.
اکس باکس 360 و پلي استيشن 3 حالا با افت قيمت فراوان مواجه شده اند و قطعاً ارزش تهيه را دارند. اگر نسل هفتم را با هر يک از اين دو کنسول سپري کرده اند، حالا فرصت داريد تا به سراغ کنسول ديگر برويد و انحصاري هاي آن را تجربه کنيد. به عنوان مثال، بالاخره وقت آن رسيده تا دارندگان پلي استيشن 3 به سراغ اکس باکس 360 بروند و بازي هايي مانند هيلو: ريچ، گيرز آو وار 3 و فيبل 2 را تجربه کنند.
اگر هم اکس باکس 360 داشته باشيد، باور کنيد که دلتان نمي خواهد بازي هايي مثل The Last of Us، آنچارتد و هوي رين را از دست بدهيد. در اين اقتصاد و اين زمان که هرکسي از پس خريد هر دو کنسول نسل هشتمي بر نمي آيد، ايده آل ترين گزينه خريد کنسول هاي قديمي تر است که کاتالوگي کامل از بازي هاي مختلف دارند و هزينه کمتري هم روي دست تان مي گذارند.
بخش کنسول و بازي ديجياتو را دنبال کنيد
طي دو سالي که از آغاز به کار تيم بازي ديجياتو مي گذرد، تلاش ما همواره بر اين بوده که بهترين و تخصصي ترين محتويات مربوط به بازي هاي ويديويي را به دست شما برسانيم تا نه تنها احترام و اشتياق خود نسبت به صنعت بازي را نشان دهيم، بلکه نقشي مهم در افزايش شناخت از بازي هاي ويديويي و تاريخچه آنها داشته باشيم؛ اهدافي بلندپروازانه که تنها به کمک شما خوانندگان وفادار و نکته سنج محقق شده اند.
همانطور که طي يک سال گذشته ديده ايد، ديجياتو بسياري از فعاليت هاي خود در زمينه بازي را گسترش داده و با استخدام نيروي جوان و مشتاق مشغول آماده سازي محتويات گوناگوني از گوشه و کنار صنعت بازي، چه در ايران و چه در ديگر نقاط جهان است. اين روند بدون شک در آينده نيز ادامه پيدا خواهد کرد و بنابراين از شما دعوت مي کنيم مثل هميشه، هر روز با بخش کنسول و بازي ديجياتو همراه باشيد تا با مقالات آخر شب مان، شما را به دنياي جادويي بازي هاي ويديويي ببريم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزادخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • قطعی: رم علیه بند خرید هم‌تیمی سردار
  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • مهاجم پرسپولیس مثل دیوار است و توپ به او می‌خورد و برمی‌گردد! | آقای مدافع ملی‌پوش ۴ تا پاس سالم نمی‌تواند بدهد