Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر روز سه شنبه در پنجاه و سومین نشست راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در روستای چغاسیف الدین بخش کمره خمین، افزود: اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و هدف و مقصد نهایی همه دولتمردان جامه عمل پوشاندن به بخش های باارزش این راهکار کلان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: همه ارکان کشور به این نتیچه رسیدند که رفع مشکلات اصلی کشور منوط به اجرای نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی است و باید ظرفیت های داخلی و اقتصاد درون نزا بارور شود.
زمانی قمی بیان کرد: بررسی های کارشناسانه از دیگر کشورها به این نتیجه رسیده که راهکار حل مشکلات روی آوردن به اقتصاد خرد و کوچک و اقتصاد روستایی است و این مهم باید با قوت دنبال شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: بعد از انقلاب روستاها با تحول چشمگیری در حوزه عمرانی و رفاهی روبه رو شدند و بایستی از دستاوردها نظام با افتخار در روستاها دفاع شود اما، عملکردها در حوزه اشتغال پایدار و سود آور در مناطق روستایی قابل دفاع نیست و در راهبردهای توسعه محور و رونق اقتصاد روستایی غفلت شده است.
زمانی قمی بیان کرد: بر این اساس نشستهای اقتصاد مقاومتی در روستاهای محروم برگزار می شود تا مزیت های روستاها، پتانسیل ها و نقاط قوت و ضعف این مناطق مورد بررسی قرار گیرد و در روند سرمایه گذاری در روستاها تسهیل شود.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها کم هزینه تر از ایجاد اشتغال صنعتی در شهر است، ادامه داد: هزینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها محدود و به صرفه است.
وی، با تایید مشکل ضمانت بانکی روستائیان و سرمایه گذاران روستایی، اظهارکرد: با تغییر برخی آیین نامه ها که رنگ شهری دارند نظیر ضمانت بانکی به نفع اشتغال روستایی سرمایه گذاری در روستاها رونق می گیرد.
وی، بر رفع مشکلات روستایی و رسیدگی به روستاها تاکید کرد و افزود:مهاجرت روستائیان به شهرها و خالی شدن روستاها صدمات و آسیب های اجتماعی بسیاری را ایجاد می کند و به چالش حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی دامن می زند.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: با ایجاد اشتغال پایدار و سود آور در روستاها از خالی شدن این مناطق از جمعیت مولد پیشگیری شده و معضل حاشیه نشینی در شهرها و پیامدهای مخرب آن کاهش می یابد.
وی بر تسریع در صدور مجوزبرای 38 کارگاه بوجاری و بسته بندی لوبیا در خمین تاکید کرد و افزود: 15 کارگاه مجوز دارند وبقیه کارگاه ها بدون مجوز هستند که بایستی در صدور این مجوزها تسریع شود.
وی بیان کرد: تسریع در صدور مجوز مشکل تامین آب این کارگاه ها را رفع می کند چرا که این کارگاه ها در حریم شهر راه اندازی شده اند که از خدمات شهری محروم هستند.
زمانی قمی با بیان اینکه در این کارگاه ها 400نفرمشغول به کار هستند، افزود: اشتغال در این کارگاه ها باید با رفع مشکلات حفظ شود چرا که تجارت لوبیا سهم قابل توجهی را در اقتصاد این شهرستان ایفا می کند.
وی بر تامین آب مجتمع گلخانه ای خمین نیز تاکید کرد و افزود: این مجتمع قابلیت ایجاد 400 فرصت شغلی را دارد که بایستی مشکل کمبود آب آن با خرید یک حلقه چاه کشاورزی حل شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا محرومیت از زادگاه امام راحل رخت بربندد و در این راستا قرار دادن خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته، ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی، بهبود راه های ارتباطی، خط انتقال آب از سد کوچری، صدور مجوز زیست محیطی به پتروشیمی و مجوز شهرک پایین دستی پتروشیمی از اقدامات ارزشمند است.
سید مهدی ساداتی افزود: یکی از مصوبات در هیات دولت یازدهم برای شهرستان خمین تامین آب مجتمع گلخانه این شهرستان است که هنوز مشکل آن رفع نشده است.
وی، نیاز این مجتمع را به آب 42 لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: مجوز برداشت آب از یک حلقه چاه به میزان 2 و نیم لیتر در ثانیه داده شده که در حال حاضر 13 و نیم لیتر برداشت می شود.
ساداتی افزود: برای تامین آب این مجتمع نیاز به 35 میلیارد ریال اعتبار است تا با خرید یک حلقه چاه کشاورزی حوالی مجتمع آب این مجتمع تامین شود.
فرماندار خمین گفت:مجتمع گلخانه خمین در 126 هکتار در حال احداث است که 104 قطعه در آن طراحی شده که 29 قطعه واگذار شده و هفت واحد گلخانه فعال دارد.
وی گفت:در صورت رفع مشکل آب در این مجتمع برای 400 نفر شغل مستقیم و یک هزار و 400 نفر به طورغیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
در این نشست مصوب شد 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارتقای شاخص های روستایی برای خرید یک حلقه چاه کشاورزی برای مجتمع گلخانه ای تخصیص یابد که به همین میزان اعتبارات شهرستانی نیز تخصیص یابد.
چغا سیف الدین، روستایی از توابع بخش کمره شهرستان خمین در استان مرکزی و جمعیت آن 854 نفر در قالب 221خانوار ‌است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند