Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@02:26:00 GMT

خشم سیاستمداران آلمانی از بازداشت فعال حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۰۵۳۴

بازداشت "پیتر اشتویدتنر"، فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه به اتهام حمایت از گروه های تروریستی خشم حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ آلمان را برانگیخته است.

خبرگزاری تسنیم: سیاستمداران آلمانی از جمله "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات انتقاد شدیدی به بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه وارد کرده و خواستار واکنش سخت مرکل به این گونه اقدامات اردوغان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، بازداشت "پیتر اشتویدتنر"، فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه به اتهام حمایت از گروه های تروریستی خشم حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ آلمان را برانگیخته است.

"مارتین شولتز"، رئیس حزب سوسیال دموکرات و نامزد صدر اعظمی آلمان از این حزب در این باره به هفته نامه "اشپیگل" گفت که آنچه که ما در حال حاضر در ترکیه تجربه می کنیم از همه حد و مرزها خارج شده است. رئیس جمهور ترکیه آنجا است تا دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور را از بین ببرد. وی همواره کشور خود را از اروپا دورتر می کند. این گونه سیاست ها به پاسخی آشکار نیاز دارد. خانم مرکل تا کی می خواهد در این باره سکوت کند.

دادگاهی در ترکیه امروز (سه شنبه) حکم بازداشت شش فعال حقوق بشر سازمان عفو بین الملل را صادر کرد که یکی از آن ها یک تبعه آلمانی بود. این شهروند 45 ساله آلمانی دهمین شهروند این کشور است که از زمان کودتای نظامی نافرجام در ترکیه دستگیر شده است.

شولتز این مسئله را یک رسوایی نامید که رئیس جمهور عضو یک کشور ناتو مخالفان را تهدید به بریدن سر آن ها می کند. به گفته وی این گونه اظهارت، لفاظی های تحریک کننده و خشونت آمیز است که هیچ ربطی با دموکراسی و حاکمیت قانون ندارد. اینکه حالا یک فعال حقوق بشر آلمانی در زندان ترکیه به سر می برد نشان می دهد که ترکیه تحت ریاست جمهوری اردوغان تا چه اندازه از اصول حاکمیت قانون دور شده است.

"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز گفته است که اردوغان حالا یک مرحله تنش زایی دیگر در روابط بین دو کشور را آغاز می کند. استراتژی مرکل که با خونسردی نمایشی در برابر اردوغان رفتار کند شکست خورده است. وی باید آشکارا این را برای اردوغان روشن کند که نمی تواند به این راه خود ادامه دهد.

حزب چپ آلمان نیز انتقاد شدیدی به دستگیری یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه وارد کرده و سویم داگدلان از نمایندگان این حزب در این باره اظهار داشته است که این خطر برای آلمانی ها در ترکیه وجود دارد که به عنوان گروگان مورد استفاده قرار گیرند. وزارت خارجه آلمان حالا باید درباره سفر به ترکیه هشدار دهد.

وی همچنین تاکید کرد که با توجه به استراتژی رئیس جمهور ترکیه که خارجی ها را به عنوان گروگان می گیرد دولت آلمان باید رویکرد خود در برابر آنکارا را تغییر دهد. دوران انتظار، امید و درخواست تمام شده است.

وی افزود: صدر اعظم آلمان و وزیر امور خارجه برای سرنوشت خبرنگاران آلمانی دستگیر شده در ترکیه و دیگر شهروندان آلمانی که در این کشور در زندان به سر می برند مسئولند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا

شمار دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه ‌های آمریکا به حدود ۲۵۰۰ نفر رسیده و بیش از۵۰ مدرس و استاد دانشگاه تاکنون بازداشت شده‌اند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080228 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • شرم‌آورترین جستجوی سرمربی در تاریخ بایرن!
  • احتمال ماندن توخل در بایرن قوت گرفت