Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر نژاد علی مدیر سامانه هوشمند توزیع سوخت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص سامانه جامع طرح پیمایش گفت: این طرح با هماهنگی وزارت کشور و سازمان راهداری صورت گرفته و از مهر ماه 94 طراحی آن انجام شد که به موجب آن توزیع سوخت بر اساس پیمایش خودرو صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فاز اول این طرح ، توزیع سوخت نفت و گاز براساس میزان عملکرد خودرو و مسافت طی شده بین شهرهای مختلف انجام گرفت که منجر به کاهش مصرف سوخت هم شد.

وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در کشور اظهار داشت: در سال 93 میزان مصرف سوخت 51 لیتر در روز بود که با اجرای این طرح با کاهش 10 درصدی همراه شد و به حدود 42 لیتر رسید.

وی تصریح کرد: در طول مدت اجرای این طرح(سهمیه بندی سوخت) 2.9 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت صورت گرفته که اگر با قیمت صادرات آن مقایسه شود حدود 3 هزار و100 میلیارد تومان صرفه جویی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه از این پس برای خودروهای دارای سوخت گازوئیل اسناد حمل شکل خواهد گرفت گفت: همه خودروها موظفند تا در سامانه سازمان راهداری ثبت نام کنند که پس از آن برای آنها اسناد حمل ایجاد و فعالیت آنها براین اساس محاسبه خواهد شد و با توجه به میزان عملکرد، سهمیه تخصیصی سوخت به آن ها تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طبق آمارها 500 هزار خودرو فعال در شهرها وجود دارد که تاکنون 200 هزار مالک خودرو ثبت نام کرده اند و مابقی نیز تا آخر مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند و اگر ثبت نام انجام نشود از میزان سهمیه آن ها کاسته خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم از قاچاق سوخت جلوگیری و اهداف خود برای کاهش مصرف سوخت را محقق کنیم.

انتهای پیام/

اجرای طرح پیمایش برای توزیع گازوئیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولرهاست.

براساس گزارش ایسنا، وی افزود: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولرهای آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ١٥٠ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900287

دیگر خبرها

  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت