Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، كاروان خورشید فاطمی از راه رسید. وعده دیدار ما ساعت 18:30 عصر سه‌شنبه، 27 تیرماه در چهار راه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) بود. ابتدا خودم را به حرم رساندم و با پای پیاده مسافت حرم تا محل قرار را طی كردم.

در مسیر كاروان از محل حرم تا چهار راه شاهزاده، ایستگاه‌ها و غرفه‌های صلواتی با بنر بزرگ شهید گمنام سلام دائر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان مسافت دور هم می‌شد به خوبی مشاهده كرد كه اتفاقاتی در حال انجام است و غوغایی در انتهای مسیر برپاست.

مسیر خیابان مسدود نشده بود و ماشین‌های بیشماری پشت سر هم ایستاده بودند. برخی از راننده‌ها كه از ماشین خود پیاده شده و همانند من نظاره‌گر مسیر كاروان خورشید فاطمی شده بودند.

بعد از طی مسافتی، بالاخره به كاروان عشق و ایثار رسیدم. خدای من، هنوز هم كه هنوز عطر شهادت تازگی دارد و دل هر بیننده‌ای را می‌لرزاند و چشم‌ها را نمناك می‌كند. تمام نظرها به كاروان افلاكیان خاكی چشم دوخته بود. هركس در دل خود نجوایی داشت. عده‌ای نجواهای عاشقانه خود را زمزمه می‌كردند و عده دیگری آن را بر روی پلاكاردهایی كه به دست داشتند، نوشته بودند.

«شهید گمنام سلام»، ورد زبان همه شیفتگان مكتب عشق و ایثار شده بود. در كناری ایستادم تا كاروان عاشقان از كنارم رد شود و من بتوانم در انتهای كاروان، به دنبال آن‌ها به سمت حرم راه بیفتم.

همه مردم و ناظران این صحنه به وجد آمده بودند؛ افراد بسیاری را می‌دیدم كه سواره و پیاده در حال فیلمبرداری از حركت این كاروان عشق و ایثار بودند. عده‌ای در كنار اتومبیل‌های حامل پیكرهای مطهر شهدا ایستاده و با آن‌ها عكس سلفی و یادگاری می‌گرفتند و عده‌ای دیگر خود را به هر قیمت كه شده بود به تابوت‌های شهدا رسانده بودند. همه تبركی از شهدا می‌خواستند.

برخی دست بر روی تابوت آنان كشیده و سپس بر روی سر و چشم خود می‌كشیدند، برخی دیگر پارچه‌ای را متبرك می‌كردند و عده‌ای دیگر هم از بخش‌هایی از چفیه‌هایی كه بر روی تابوت شهدا قرار داشت، سهمی می‌خواستند.

تمام مغازه‌داران این خیابان و مسیر به بیرون آمده بودند و نظاره‌گر این صحنه‌ها بودند؛ همه چشم‌ها تنها و تنها به یك نقطه خیره شده بود و آن تابوت‌های مطهر شهدای گمنام دوران عشق و ایثار بود.

اما امان از دل مادران شهدا... مادر شهیدی را دیدم كه قاب عكس فرزند خود را به دست گرفته و با دیدن كاروان شهدای گمنام، آن را بر روی قلبش فشار می‌داد و های های گریه می‌كرد. شاید به دنبال گمشده چندین ساله خود بود كه امروز با دیدن كاروان گمنامان مكتب عشق، این چنین سر از پا نشناخته و بی‌تاب شده است.

خلاصه هر چه بود و دیدم همگی نشان عشقی است كه ملت ایران به حماسه‌سازان و پیشقراولان جاده عشق و ایثار دارند و به راستی كیست كه در مقابل عظمت وجودی شهدا سر خم نكند و چه كسی می‌تواند جایگاه رفیع آنان را منكر شود؟

كاروان خورشید فاطمی به ایستگاه آخر یعنی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) رسید و سپس در صحن حرم مطهر برنامه مدیحه‌سرایی شهید گمنام با حضور زائران، مجاوران و تمام دلدادگان مكتب ایثار و شهادت برگزار شد.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم گفت: امروز شاهد حضور پیكرهای مطهر 21 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و یك شهید مدافع حرم به نام «رضا رسولی» در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینكه این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8 و تك دشمن به تازگی تفحص شده‌اند، افزود: پیكرهای مطهر این شهدا در 9 نقطه استان فارس و در شهرستان‌های شیراز، لامرد، لارستان و فیروزآباد تشییع و به خاك سپرده خواهند شد.

گرامی همچنین این نكته را یادآور شد كه از این تعداد شهدا تنها 4 شهید در شیراز به خاك سپرده می‌شوند و مابقی صبح فردا جهت برگزاری مراسم‌های تشییع و تدفین به شهرستان‌های فارس انتقال داده می‌شوند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهار كرد: پیكر مطهر دو شهید گمنام ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه در شهرك میانرود شیراز و پیكر مطهر یك شهید گمنام دیگر بعد ازظهر همین روز و در ساعت 17 در محل بوستان 580 هكتاری شیراز تشییع و به خاك سپرده خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین پیكر مطهر رضا رسولی، شهید مدافع حرم صبح پنج‌شنبه از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) تشییع شده و در گلزار شهدای شیراز به خاك سپرده خواهد شد.

گرامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده مردم از كاروان شهدا گفت: این مسئله بیانگر آمادگی ملت ایران و به تبع آن مردم فارس در حمایت از ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل تمام زورگویان و مستكبران عالم است.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأكید كرد كه ملت ایران همواره آماده‌تر از همیشه در دفاع از دین و ناموس خود هستند و این پیامی از سوی ملت به مسئولان هم هست كه بدانند باید راه امام و شهدا را سرلوحه كارهای خود قرار دهند.

در ادامه این مراسم پیكرهای مطهر 7 شهید گمنام جهت برگزاری مراسم شب وداع و محفل انس با قرآن كریم جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت به شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) منتقل شده و مابقی پیكرهای مطهر شهدا به معراج شهدا واقع در اداره‌كل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس انتقال داده شدند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه