Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با سی بی اس تاکید کردآنچه که آمریکا در چند ماه گذشته ضد مردم ایران انجام داد واقعا نفرت انگیز بوده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس در گزارشی بخش هایی از مصاحبه این شبکه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش سی بی اس آمده است:دولت ترامپ روز دوشنبه تائید کرد که ایران از شروط توافقنامه بین المللی هسته ای (برجام) پیروی می کند. ساعاتی بعد از این تائید بود که دولت ترامپ ایران را به تحریک مشکلات در خاورمیانه(غرب آسیا) متهم کرد و تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه هجده نهاد و فرد ایرانی اعمال کرد.محمد جواد ظریف دیپلمات ارشد ایرانی گفت: تحریم های جدیدی که دولت ترامپ اعلام کرد باعث مسموم شدن روابط بین دو کشور خواهد شد که تاکنون هم تضعیف شده است.ظریف در گفتگو با مارگارت برنن مجری سی بی اس نیوز گفت: این(تحریم ها) ناقض روح توافقنامه(برجام) است. ما این (تحریم ها) را بررسی می کنیم تا ببینیم که آیا این (تحریم ها) ناقض متن برجام است و مطابق آن اقدام خواهیم کرد.ظریف گفت: تهدیدهای تروریستی آمریکا از جانب ایران نیست بلکه از جانب همپیمانان آمریکا است.مجری سی بی اس خطاب به ظریف گفت: رئیس جمهور ترامپ گفت این توافقنامه(برجام) توافقنامه بدی برای آمریکایی ها است و نقص هایی در آن وجود دارد که ظریف هم در پاسخ گفت:این طور نیست. هیچ توافقنامه ای به طور کامل مورد قبول همه نیست.مجری سی بی اس افزود: پس شما می گوئید که ایران برای مذاکره تمایل ندارد؟وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ گفت: این توافقنامه چندجانبه است که مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت. این توافقنامه یک توافقنامه دوجانبه نیست که بتوان از آن خروج کرد یا درباره آن مذاکره مجدد انجام داد.ظریف افزود: کشورهایی وجود دارند که برای شما(آمریکا) تروریست تولید می کنند و آمریکا دنبال ایران است. نمی دانم چرا؟ظریف در ادامه به سی بی اس گفت: آنچه که آمریکا در چند ماه گذشته ضد مردم ایران انجام داد واقعا نفرت انگیز بوده است.مجری سی بی اس گفت شما می گوئید این رئیس جمهور ترامپ است که (باید) حسن نیت را به شما نشان دهد؟ظریف در پاسخ گفت: قطعا معتقدم این دولت آمریکا است که باید این همه نشانه های خصومت آمیز را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟