Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوان سوکولف سرمربی هلندی تیم ملی شطرنج ایران در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره از رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و ایرانی ها هوش و استعداد بالای خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: با توجه به اختلاف 25 امتیازی سال گذشته در جام ستارگان شطرنج بین دو تیم منتخب ایران و منتخب جهان ، اختلاف یک امتیازی ستارگان شطرنج ایران و جهان در رقابت های امسال، بیانگر رشد شطرنج ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوکولف با اشاره به سطح بالای شطرنج بازان خارجی حاضر در این دوره از رقابت های جام ستارگان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: با توجه به روند پیشرفت شطرنج بازان ایرانی، اطمینان دارم که در رقابت های آسیایی شطرنج در کشور گرجستان، تیم ملی ایران می تواند نتایج ارزنده ای کسب کند.

** مقصودلو: کسب عنوان شطرنج باز برتر جام ستارگان افتخار بزرگی است
استاد بزرگ شطرنج کشورمان نیز به ایرنا گفت: با وجود حضور ستارگان شطرنج دنیا در رقابت های جام ستارگان، کسب عنوان برترین شطرنج باز در میان صاحب نام های شطرنج دنیا ، افتخار برزگی است.
پرهام مقصود لو اظهار کرد: با عملکرد خوبی که ارائه دادم، توانستم عنوان برترین شطرنج باز این دوره از رقابت ها را کسب کنم .
وی افزود: در اولین دوره از رقابت های شطرنج جام ستارگان در سال گذشته ، بعد از نایجل شورت شطرنج باز کشور انگلستان به عنوان دومین شطرنج باز آن دوره از رقابت ها معرفی شده بودم و کسب این عنوان در دومین دوره جام ستارگان، افتخار بزرگی است.
مقصود لو یادآور شد: با کسب امتیازات این دوره از رقابت ها توانستم رنکینگ بین المللی خود را 17 واحد افزایش دهم و تنها 10 درجه تا رسیدن به رده 2 هزار و 600 فاصله دارم.
به گزارش خبرنگار ایرنا دومین دوره از رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان از 19 تیرماه در دو بخش ستارگان نوجوان شطرنج ایران و ستارگان شطرنج جهان در انزلی آغاز شده بود که غروب سه شنبه با پایان یافتن رقابت ها ، مراسم اختتامیه با حضور رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان برگزار شد.
انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ

مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد، اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکرباز‌های جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم جهان
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه