Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:10:51 GMT

عملکرد نمایندگان ایران در فوتسال باشگاه‌های آسیا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۱۹۲۱

عملکرد نمایندگان ایران در فوتسال باشگاه‌های آسیا

مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در حالی از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود که ایران پرافتخارترین کشور این رقابت‌هاست.

به گزارش مشرق، رقابت‌های فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از روز 29 تیر ماه در شهر هوشی‌مینه ویتنام با حضور 14 تیم آغاز می‌شود و گیتی‌پسند اصفهان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم پیش‌تر در دو فینال این مسابقات بازی کرده است که یک پیروزی و یک شکست در دیدار پایانی رقابت‌ها را در کارنامه دارد.

ناگویا اوشنز ژاپن که در رقابت‌های امسال غایب است، با سه قهرمانی و سه مقام سومی، پرافتخارترین تیم این تورنمنت به حساب می‌آید، اما فوتسال ایران با سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک عنوان سومی، بهترین کشور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیاست. گیتی پسند می‌تواند با قهرمانی در مسابقات پیش رو، علاوه بر بهبود این رکورد، تهدیدی برای رکورد ناگویا (غایب بزرگ این مسابقات) در دوره‌های بعد نیز محسوب شود.

در این دوره از مسابقات، بازیکنان ایرانی زیادی در سایر تیم‌ها توپ می‌زنند. حسین طیبی در تای‌سون‌نام ویتنام، فرهاد توکلی و قدرت بهادری برای نفت عراق، علی عابدین برای واموس اندونزی، ایمان احمدی و عماد محمدی برای ارم قرقیزستان، محمد طاهری برای الریان قطر،‌ امین نصرالله‌زاده برای دی سی اینوست تاجیکستان، پیمان حفیظی برای شنژن چین و بهروز جعفری برای بانک بیروت لبنان به میدان خواهند رفت. همچنین رضا فلاح هدایت تیم واموس اندونزی و حسین افضلی هدایت دی سی اینوست تاجیکستان را بر عهده خواهند داشت.

اکنون نگاهی به دوره‌های گذشته جام باشگاه‌های آسیا خواهیم داشت:

اسفند 84، مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا به پیشنهاد ایران و با حضور شش تیم برگزار شد. در این بازی‌ها، شن‌سای ساوه، میزبان رقابت‌ها به همراه آرادوس ازبکستان به فینال رسیدند که نماینده کشورمان با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید و قهرمان این بازی‌ها شد. نمایندگان ژاپن و تایلند هم به رده‌های سوم و چهارم دست یافتند. هرچند چهار سال بعد، مسابقات باشگاه‌های آسیا از سال 2010 به طور رسمی آغاز به کار کرد.

* 2010 اصفهان - قهرمان: فولاد ماهان ایران
نخستین دوره رسمی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی اصفهان با موفقیت نماینده کشورمان همراه بود. در این مسابقات که با شرکت 9 تیم برگزار شد، تیم فولاد ماهان اصفهان به مقام قهرمانی این رقابت‌ها رسید. فولاد در نیمه نهایی با شکست تای‌پورت تایلند به فینال رسید و در بازی پایانی، با نتیجه 5 بر 2 از سد السد قطر گذشت تا نخستین قهرمان رسمی این مسابقات از ایران باشد. ناگویا اوشنز ژاپن هم با پیروزی 7 بر 6 در ضربات پنالتی، نماینده تایلند را شکست داد و به مقام سومی بازی‌ها رسید.

ستارگانی چون وحید شمسایی، جواد اصغری‌مقدم و محمد طاهری نقش زیادی در قهرمانی فولاد ماهان ایفا کردند. آقای گل فوتسال جهان با به ثمر رساندن 17 گل، آقای گلی این مسابقات را هم به خود اختصاص داد و به‌عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها نیز انتخاب شد. فولاد ماهان هم جایزه بازی جوانمردانه را از آن خود کرد.

*2011 دوحه - قهرمان: ناگویا اوشنز ژاپن
تیم شهید منصوری قرچک، نماینده کشورمان در دومین دوره رسمی مسابقات بود. این تیم در مرحله نیمه نهایی پس از تساوی مقابل الریان قطر میزبان بازی‌ها که محمد طاهری و اصغر حسن‌زاده را در ترکیب داشت، در ضربات پنالتی مقابل همتای قطری خود پیروز شد و به فینال رسید. شهید منصوری در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ناگویا شد. این در حالی بود که منصوری در نیمه نخست با دو گل پیش افتاده بود، اما در نهایت با دریافت سه گل، جام را به ناگویا تقدیم کرد.

الصداقه لبنان در دیدار رده‌بندی در ضربات پنالتی مقابل الریان با نتیجه 8 بر 7 پیروز شد و به مقام سوم آسیا رسید. اصغر حسن‌زاده از الریان با 10 گل‌زده، آقای گل و محمد کشاورز از شهید منصوری به‌عنوان بهترین بازیکن این مسابقات انتخاب شدند.

* 2012 کویت - قهرمان: گیتی پسند ایران
8 تیم حاضر در این رقابت‌ها به میزبانی تیم یرموک کویت در حالی به مصاف هم رفتند که گیتی پسند پس از یک قهرمانی پر حرف و حدیث، پا به این مسابقات گذاشت. اثبات تبانی تیم‌های گیتی پسند و پرسپولیس در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، باعث شد قهرمانی از این تیم پس گرفته شود، اما فدراسیون فوتبال، گیتی پسند را به‌عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی کرد.

شاگردان علیرضا افضل در این دوره، ناگویای ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی را در نیمه نهایی کنار زدند و با شکست 2 بر یک آرادوس ازبکستان، به مقام قهرمانی این پیکارها دست یافتند. تیم ژاپنی هم به مقام سوم بازی‌ها دست یافت. احمد اسماعیل‌پور با به ثمر رساندن 9 گل، آقای گل بازی‌ها شد و محمد کشاورز برای دومین بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده شد.

*2013 ژاپن - قهرمان: چونبوری تایلند
تیم فوتسال گیتی پسند پس از قهرمانی آسیا در سال 2012، دوباره قهرمان لیگ برتر شد و به‌عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا در این مسابقات شرکت کرد. گیتی پسند دوباره با شکست ناگویا اوشنز در نیمه نهایی، حریف چونبوری در بازی فینال شد. تیم اصفهانی که این بار رضا لک را به‌عنوان سرمربی در تیم خود می‌دید، در حالی که تا اواخر بازی با تک‌گل حسین طیبی از حریف خود پیش بود، گل مساوی را دریافت کرد تا بازی به پنالتی برسد. این تیم در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا نتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

ناگویای میزبان هم با پیروزی مقابل شنژن چین در ضربات پنالتی، به مقام سومی این رقابت‌ها رسید.

* 2014 چین - قهرمان: ناگویا اوشنز ژاپن
دبیری تبریز پس از قهرمانی در لیگ برتر سال 92 در نخستین حضور خود در رقابت‌های آسیایی به میدان رفت. این تیم پس از شکست 6 بر 2 مقابل ناگویا اوشنز ژاپن، نخستین تیم ایرانی بود که از رسیدن به فینال بازی‌ها بازماند. شاگردان حسین شمس در دیدار رده‌بندی به مصاف شنژن چین رفتند که پس از تساوی 5-5، در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 7 بر 6 پیروز شدند تا رده سوم را از آنِ خود کنند.

ناگویا ژاپن با پیروزی 5 بر 4 مقابل چونبوری تایلند، جام قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد تا نخستین تیمی باشد که برای دومین بار به قهرمانی این بازی‌ها می‌رسد.

* 2015 اصفهان - قهرمان: تأسیسات دریایی ایران
تیم پرستاره تأسیسات دریایی با بازیکنانی چون وحید شمسایی، محمد کشاورز، علی‌اصغر حسن‌زاده، قدرت بهادری و محمدرضا سنگ‌سفیدی در این مسابقات شرکت کرد و با توجه به اینکه میزبانی مسابقات را بر عهده داشت، بخت نخست قهرمانی به شمار می‌رفت. شاگردان شمسایی پس از حذف نفت عراق در نیمه‌نهایی، در دیداری جذاب و در سالن مملو از جمعیت 25 آبان، با نتیجه 5 بر 4 مقابل القادسیه کویت به پیروزی رسیدند و جام را در ایران نگه داشتند.

تیم تای‌سون‌نام ویتنام با شکست 7 بر 3 نفت الوسط عراق، سوم این مسابقات شد.

*2016 بانکوک تایلند - قهرمان: ناگویا اوشنز ژاپن
این دوره از مسابقات، بدترین حضور نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود. تأسیسات دریایی پس از حضوری مقتدر در گروه B، در مرحله دوم به مصاف ناگویای ژاپن رفت که این دیدار، پایانی بر رویایی دومین قهرمانی تأسیسات بود. شاگردان شمسایی پس از تساوی 2 - 2 در وقت قانونی، در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی مسابقات بازماند.

تأسیسات سال گذشته علاوه بر ناکامی در آسیا، در جام باشگاه‌های جهان هم عملکرد ناموفقی داشت. این تیم با کسب دو شکست مقابل بارسلونا و کارلوس باربوسا و یک تساوی مقابل دینامو مسکو، رده پایانی را در جمع هشت تیم حاضر در مسابقات کسب کرد.

ناگویا اوشنز ژاپن در دیدار فینال این رقابت‌ها پس از تساوی 4 - 4 برابر نفت الوسط عراق، موفق شد این تیم را با نتیجه 2 بر یک در ضربات پنالتی شکست دهد و برای سومین بار، قهرمان این رقابت‌ها شود.

چونبوری تایلند نیز با نتیجه 6 بر یک دیبا الحسین امارات را شکست داد و به‌ عنوان سومی رسید.

برنامه رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا 2017 ویتنام به شرح زیر است:

گروه A : تای‌سون‌نام (ویتنام)، الظفره (امارات)، ویک وایپرز (استرالیا) و ارم (قرقیزستان)
گروه B: نفت الوسط (عراق)، الریان (قطر)، واموس (اندونزی) و دیسی اینوست (تاجیکستان)
گروه C: شورایکا اوزاکا (ژاپن)، گیتی‌پسند (ایران) و شنژن (چین)
گروه D: چونبوری (تایلند)، المالیک (ازبکستان) و بانک بیروت (لبنان)

گروه A :

پنجشنبه - 29 تیر
الظفره – ویک وایپرز (ساعت 16:30)
تای‌سون نام – ارم (ساعت 19)

شنبه - 31 تیر
ارم – الظفره (ساعت 16:30)
ویک وایپرز – تای‌سون‌نام (ساعت 19)

دوشنبه - 2 مرداد
ویک وایپرز – ارم (ساعت 16:30)
تای‌سون نام – الظفره (ساعت 19)

گروه B:

جمعه - 30 تیر
الریان – واموس (ساعت 16:30)
نفت الوسط – دیسی اینوست (ساعت 19)

یکشنبه - 1 مرداد
دیسی اینوست – الریان (ساعت 16:30)
واموس – نفت الوسط (ساعت 19)

سه‌شنبه - 3 مرداد
واموس – دیسی اینوست (ساعت 16:30)
نفت الوسط – الریان (ساعت 19)

گروه C:

پنجشنبه - 29 تیر
شنژن – شورایکا اوزاکا (ساعت 14)

شنبه - 31 تیر
گیتی‌پسند – شنژن (ساعت 14)

دوشنبه - 2 مرداد
شورایکا اوزاکا – گیتی‌پسند (ساعت 14)

گروه D:

جمعه - 30 تیر
بانک بیروت – چونبوری (ساعت 14)

یکشنبه - 1 مرداد
المالیک- بانک بیروت (ساعت 14)

سه‌شنبه - 3 مرداد
چونبوری بلو وی – المالیک (ساعت 14)

مرحله یک چهارم نهایی
پنجشنبه - 5 مرداد
1: تیم اول گروه D - تیم دوم گروه C (ساعت 12)
2: تیم اول گروه C – تیم دوم گروه D (ساعت 14:30)
3: تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A (ساعت 17)
4: تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B (ساعت 19:30)

نیمه نهایی
جمعه - 6 مرداد
برنده یک چهارم نهایی یک – برنده یک چهارم نهایی 3 (ساعت 16)
برنده یک چهارم نهایی 2 – برنده یک چهارم نهایی 4 (ساعت 19)

رده‌بندی
یکشنبه - 8 مرداد
بازنده نیمه نهایی یک – بازنده نیمه نهایی 2 (ساعت 16)

فینال
یکشنبه - 8 مرداد
برنده نیمه نهایی یک – برنده نیمه نهایی 2 (ساعت 19)

زمان بازی‌ها به وقت تهران است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و قرقیزستان در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و قرقیزستان امروز _چهارشنبه چهارم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و قرقیزستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا (ایران - قرقیزستان) ساعت ۱۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 747418

دیگر خبرها

  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان حریف ایران شد/ امید ۴ تیم به جام جهانی فوتسال
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا+ برنامه حذفی