Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان، از ابتدای امسال ۱۷۴ تخته فرش به متراژ ۸۱۷ مترمربع تولید کردند.

‌رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: این فرش‌های تولیدشده توسط مددجویان، به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که نقش مؤثری در اقتصاد خانواده‌ آنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنان به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد طرح، راه‌اندازی می‌شود.

سلم‌آبادی ادامه داد: حمایت از هنر قالی‌بافی، یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مقوله ایجاد اشتغال کوچک و خانگی مددجویان است.

وی تعداد بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان را بیش از 2400 نفر عنوان کرد و افزود: فرش‌های تولید شده بیشتر در طرح‌های ریزماهی، لچک ترنج، خشتی، بوته جقه و نائین بوده است.

فعالیت 14 کارگاه تجمیعی قالی‌بافی مددجویان در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر، ۱۴ کارگاه تجمیعی قالی‌بافی در سطح استان فعال است که شرایط را برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت فراهم کرده است.

سلم آبادی ادامه داد: نظارت، آموزش، هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی همچنین به پرداخت ۷۹۲ وام قالیبافی از محل اعتبارات مشاغل خانگی طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص ۷۲۰ تخته فرش به متراژ 1850 متر مربع و به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

مدیرکل‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور شد: طی سال گذشته، دو هزار و ۷۲ تخته فرش به متراژ 7 هزار و ۵۷۰ متر مربع به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تولید شد که این فرش‌ها به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد