Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:11:08 GMT

فعالیت ۱۰۲ واحد صنایع معدنی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۲۳۲۹

فعالیت ۱۰۲ واحد صنایع معدنی در استان زنجان

زنجان-رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان از وجود ۱۰۲ واحد صنایع معدنی در استان زنجان خبر داد و گفت سلیس، کنسانتره،شمش روی و غیره از صنایع معدنی استان زنجان است.

مهدی حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۰۲ صنایع معدنی در استان زنجان خبر داد و افزود:سلیس، کنسانتره،شمش روی و غیره از صنایع معدنی استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالیت ۸۷ واحد ماسه شویی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد:معدن کاران در رشد و توسعه اشتغال‌زایی جامعه نقش بسیار بسزایی دارند،هدف از تأسیس نظام‌مهندسی معدن حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیت‌های معدنی و ارتقا دانش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدناستان زنجان گفت:معادن استان زنجان باید در یک فضای رقابتی بتوانند توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

حمیدی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند صنایع معدنی را فعال کند حضور صنایع پایین‌دستی در کنار معادن است و حضور صنایع پایین‌دستی در کنار معادن می‌تواند در قیمت حمل و نقل و ارزش‌افزوده تاثیر مهمی داشته باشد و معدن‌کاران بتوانند به خوبی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی گفت:در استان ۷۵ زنجان محدوده اکتشافی وجود دارد که ۳۶۰ معدن فعال و غیرفعال است که ۳۲۸ معدن قابلیت فعال شدن دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: پهنه های اکتشافی ماهنشان، طارم و سلطانیه در دستور کار این سازمان است و در استان زنجان تفاهم نامه ای با اداره استاندارد برای کاهش هزینه های ماسه شویی و ایجاد کمیته تخصصی استاندارد منعقد شده است.

حمیدی ابراز کرد:۸۶۷ نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان هستند که ۲۶۸ نفر توسط وزارت متبوع پروانه اشتغال و صلاحیت دارند وطراحی معدن، اکتشاف و موضوعات ایمنی جزو وظایف اعضای سازمان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور