Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول طلایه داران استان یزد از اجرای طرح طلایه‌داران برای حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر با صدور کارت مخصوص خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه ادیان و اولیاء الهی در برهه‌ها مختلف زمان آمدند تا مردم را در فضای جامعه به سعادت و کمال برسانند و این یک نیاز جامعه است که مردم بر احوال یکدیگر و حکومت ناظر و با خبر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی‌پناه اظهار کرد: بنا به فرموده روایات اسلامی و قرآن باید باید مردم به سمت خیر حرکت کنند و در این راه عده‌ای از نخبگان و کسانی که اسلام شناس هستند حکومت و مردم را راهنمایی کنند.

وی افزود: مطالبه‌گری از دولت‌ها و نظارت بر کار آنها برای جلوگیری از انحراف و همچنین نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دلایلی بود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شکل کنونی شکل گرفت.

محمدی‌پناه عنوان کرد: اکنون بالاترین رده‌های تصمیم‌گیری استان از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و خوشبختانه مسئولین دولتی همکاری خوبی با ستاد دارند و جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست نماینده ولی فقیه و معاونت معاون سیاسی امنیتی استاندار هر 45 روز یکبار و یا در مواقع اضطراری تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در همه ادارت، ارگان‌ها،نیروهای نظامی و انتظامی، صنوف و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی شوراهای امربه معروف به ریاست مدیر همان مجموعه تشکیل شده و در ابتدای سال آن اداره به تشخیص اعضای گروه نسبت به برنامه‌ریزی در خصوص مشکلات آن نهاد تصمیم‌گیری می‌کنند؛ برای مثال در اداره‌ای موضوع سلام و احوال‌پرسی کمرنگ شده و یا تکریم ارباب رجوع به درستی صورت نمی‌گیرد از مواردی است که باید توسط شورای امر به معروف پیگیری شده و در این راستا اقدام‌های عملی صورت گیرد.

مسئول طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان یزد اظهار کرد: از سال گذشته که قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس تصویب شد، گروه‌های 10 نفره در ادارت، محل‌ها، بقاع متبرکه، صنوف و غیره که در طرح طلایه‌دارن ثبت نام کرده‌اند، آموزش می‌بینند و بعد از آموزش با توجه به خواست خود و انجام گزینش‌ها و تایید شورا، کارت عضویت در گروه امر به معروف و نهی از منکر دریافت می‌کنند.

محمدی‌پناه گفت: افرادی که این کارت را ندارند باید از وقع هرگونه درگیری جلوگیری کنند زیرا مشمول قانون حمایت از امران به معروف نمی‌شوند و اگر جایی امر به معروف یا نهی از منکر انجام دادند و احتمال درگیری بود باید قائله را ختم کرده و بگویند وظیفه من تذکر بود.

وی باتاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منطر شرایط خاص خود را دارد اذعان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید یقین کنیم انجام این فرضیه مفسده‌ای ندارد و خودمان عامل به دستورات اسلامی و همچنین اسلام‌شناس باشیم تا تاثیرگذاری داشته باشد.

محمدی‌پناه عنوان کرد: طلایه داران در نظر دارند هر آنچه که زمینه فساد را فراهم می‌کند بیشتر مورد توجه قرار دهد و همچنین به منویات مقام معظم رهبری از جمله عدالت اجتماعی، اقتصادی و همچنین مقوله‌های ازدواج و افزایش فرزندان و جوان‎سازی نسل توجه ویژه‌ای به عنوان معروف داشته باشد.

محمدی‌پناه ادامه داد: امروز متاسفانه عمل به اصل 8 قانون اساسی یعنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر کاملا نادیده گرفته شده و ما در غالب یک حرکت فرهنگی بدون جنجال و هیاهو در حال جان بخشیدن به این فریضه مهم هستیم.

وی تصریح کرد: کسانی نیز که نمی‌خواهند به صورت لسانی و حضوری امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، می‌توانند از طریق دفترچه‌هایی که در نظر گرفته شده است تخلف را یادداشت و گزارش دهند تا مراجع مرتبط تذکر دهند.

مسئول طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان یزد تاکید کرد: طرح طلایه‌دارن حرکتی رو به جلو برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین حمایت از امران به معروف است.

انتهای پیام/ز.ک

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو

این هنرمند از آزادی بیان در آمریکا و اینکه حرف‌زدن درباره ماجرای غزه می‌تواند معیشت معترضان را نابود و باعث از دست‌دادن دوستان و خانواده‌شان شود، سخن گفت.

ساراندون با وجود همه این شرایط نه‌تنها به جمعیت‌های میلیونی حامی فلسطین افتخار می‌کند بلکه دیگران را هم تشویق می‌کند که به جمع معترضان بپیوندند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم