Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@06:15:38 GMT

حکم دیدن فیلم و تصاویر مستهجن چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۳۴۵۵

حکم دیدن فیلم و تصاویر مستهجن چیست؟

دراین خبر نظر فقها را در مورد دیدن تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی را جویا می شویم. سرویس حسینیه فردا،امروزه با گسترش شبکه مجازی و دسترسی آسان به اینترنت شاهده رواج سیل بزرگی از سایت ها و کاناهای غیر اخلاقی و مستهجن هستیم حال نظر فقها را در مورد دیدن تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی را جویا می شویم.
به طور کلی مشاهده تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی در صورتی که موجب تحریک شده و شهوت‌انگیز باشند، طبق نظر همه فقها و علمای دینی حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام خامنه‌ای:

سوال: نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم و بدون پوشش چه حکمی دارد؟ نگاه‌کردن به‌صورت زن در تلویزیون چه حکمی دارد؟ آیا بین زن مسلمان و غیرمسلمان و بین پخش آن به‌طور مستقیم و یا غیر مستقیم تفاوتی وجود دارد؟جواب: نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذّت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلّق به زن مسلمانى که بیننده آن را مى‏شناسد نباشد، اشکال ندارد و بنا بر احتیاط واجب نباید به تصویر زن نامحرم که به‌طور مستقیم از تلویزیون پخش مى‏شود، نگاه کرد ولى در پخش غیرمستقیم تلویزیونى اگر ریبه و خوف افتادن به گناه نباشد، نگاه‌کردن اشکال ندارد.


سوال:بعضی از جوانان به تصاویر مستهجن نگاه می‏کنند و برای کار خود توجیهات ساختگی ارائه می‏دهند، حکم آن چیست؟ و اگر دیدن این تصاویر مقداری از شهوت انسان را تسکین دهد و در جلوگیری از ارتکاب حرام مؤثر باشد، چه حکمی دارد؟

جواب: اگر نگاه‌کردن به آن تصاویر به قصد ریبه باشد و یا انسان بداند که منجر به تحریک شهوت او مى‏شود و یا خوف ارتکاب گناه و مفسده باشد، در اینصورت نگاه‌کردن به آن‌ها حرام است و این که به خاطر آن انسان به حرام دیگرى نمى ‏افتد، مجوّز ارتکاب فعلى که شرعاً حرام است، نمى ‏باشد.
سوال: آیا دیدن فیلمهای شهوت‏ انگیز برای فرد متأهل جایز است؟
جواب: اگر دیدن آن‌ها به قصد تحریک شهوت باشد و یا موجب تحریک آن شود، جایز نیست.


آیت‌الله مکارم شیرازی:

سوال: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در صورتى که هیچ اثر سوئى روى فرد نداشته باشد چه حکمى دارد البته از نظر فقهى مراد است نه از لحاظ اخلاقى؟
جواب: جایز نیست، زیرا تصاویر مستهجن منشأ فساد است.
سوال: آیا دیدن فیلمهای مستهجن برای زن وشوهر اشکال دارد؟
جواب:جائز نیست و غالبا آثار نامطلوبی در آینده بر زندگی مشترک آن‌ها می‌گذارد.
آیت‌الله سیستانی:

سوال: آیا نگاه کردن به تصویر مبتذل حرام است؟
جواب: با شهوت و ترس وقوع در حرام، حرام است و بدون آن هم ـ. بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
سوال: حکم شرعی برای تماشای فیلمهایی که دارای قطعات مبتذل می‌باشد چیست؟
جواب: نگاه کردن به شهوت و خوف وقوع در حرام، حرام است و همچنین بنابر احتیاط واجب اگر بدون شهوت و خوف وقوع در حرام باشد.


آیت‌الله سبحانی:
سوال: آیا نگاه کردن به بدن نامحرم که در فیلمهاى تلویزیون و ماهواره و … نشان داده مى‌شود جایز است؟
جواب:نگاه موجب تلذذ و ریبه و نگاهى که خوف فساد در آن هست حرام است.

آیت‌الله بهجت:

سوال: آیا دیدن فیلم روابط جنسی که بدن زنان هرزه عریان است، جایز است یا خیر؟

جواب: چون موجب تهییج شهوت مى‌شود، جایز نیست.
سوال: نظر به بخش هاى مستهجن و وقیح فیلم‌ها براى کسى که آن‌ها را سانسور و اصلاح مى‌کند، چه حکمى دارد جواب: سانسور کردن ضرورت نیست، چون مى توانند اصلاً آن را پخش نکنند.پی نوشت:برگرفته از پرس شیعه

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ نوشت: قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد. قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

tags # نون خ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مشکل صلاح کلوپ را میلیاردر می‌کند!
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!