Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس دفتر اعتیاد در کرمانشاه از راه اندازی نخستین مرکز گذری کاهش آسیب ویژه زنان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، سیروس چقازردی در مراسم افتتاح، مرکز کیان بهنود کامباده، اظهار داشت: این مرکز با هدف ارائه خدمات کاهش آسیبهای ناشی از اعتیاد شامل تزریق ایمن جهت پیشگیری از بیماری HIV، انجام تست سریع HIV و معرفی به مراکز درمانی آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اولیه این مرکز پذیرش 150 زن معتاد است افزود: در صورت تقاضای بیشتر قادر به افزایش ظرفیت هستیم.

چقازردی با بیان اینکه از بهمن ماه اقدامات آسیب شناسانه در محله آقاجان انجام شده گفت: مادران باردار مبتلا به HIVبه طور رایگان از خدمات پزشکی و مامایی بهره مند و پس از زایمان نیز تا هنگام درمان شیرخوارگان آنان نگهداری می شوند.

وی از به کارگیری تیم روانشناس بالینی و مددکار اجتماعی در این مرکز خبر داد و با اشاره به اینکه 90 درصد مراجعات از طریق تیم سیار انجام می شود افزود: جهت توزیع وسائل بهداشتی و درمانی تیمهای سیار محلات کرمانشاه را پوشش می دهند.

چقازردی با تاکید بر اینکه همه خدمات به صورت رایگان انجام می شود گفت: در مرکز مذکور تست فشار خون و قند خون نیز انجام و به مراجعین میان وعده و غذای گرم داده می شود.

وی افزود: به زودی و با همکاری فرمانداری شاهد افتتاح کمپ ترک اعتیاد بانوان در محله آقاجان خواهیم بود.

چقازردی گفت: بر اساس مراجعات انجام شده دریافته ایم که زنان معتاد تمایل چندانی به تزریق ندارند و بیشتر به مصرف هروئین و شیشه می پردازند.

وی از انجام همکاری با سپاه جهت اجرای طرح کرامت خبر داد و افزود: در امر ساماندهی معتادین به ویژه زنان خواستار تخصیص بودجه به طور ویژه تر هستیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند. معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند. ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سواستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند. وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است. 46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901231

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان