Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل مهاجری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از اجرای طرح های مشارکتی با بهره برداران حفاظت از پوشش گیاهی و عرصه های ملی با مشارکت جوامع محلی برای فرهنگ سازی و کنترل عوامل تخریب درعرصه های ملی است.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح ها به توانمند سازی مرتع نشینان و بهره برداران نیز کمک می کند و منجر به توسعه منابع طبیعی و جلب مشارکت مجریان و بهره برداران به طور همزمان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجری با بیان اینکه مراقبت و احیای مراتع استان بوشهر همواره یکی از مهم ترین دغدغه های این اداره کل است گفت: اجرای پروژه جایگزینی سوخت های مناسب به جای بوته و هیزم با تاکید بر انرژی های نو بخشی از اقدام های در دست اجراست.
وی بیان کرد: خرید و توزیع تنورگازی، سیلندر و سایر تجهیزات گرمایشی در مراتع شهرستانهای دشتی و دشتستان به منظور کاهش عوامل تخریب، قطع درخت و بوته های سطح مراتع از جمله دیگر کارهای در دست اجراست که از محل اعتبارات طرح حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع استانی انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرادامه داد: خرید و نصب پنل های خورشیدی به منظور تامین روشنایی بهره بردارن منابع طبیعی در مراتع شصت پیچ، چاه دمیت و چاه مسجد شهرستان کنگان نیز از دیگر اقدام های این اداره کل برای حمایت از بهره برداران است.
وی تاکید کرد: بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی، مورد حمایت این اداره کل قرار می گیرند تا کمترین آسیب به مراتع وارد شود و درعین حال اقتصاد محلی آنها نیز تقویت شود.
مهاجری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای طرح احیا و بازسازی معادن به صورت عملیات مرتعداری در عرصه های آسیب دیده ناشی از فعالیتهای معدنی استان گفت: منابع طبیعی عرصه های آسیب دیده استان را نیز رها نکرده و برنامه های بازسازی آنها را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: تنها در شهرستان دیر به مساحت 6 هکتار طرح احیا و بازسازی معادن اجرا شده است.
مهاجری ادامه داد: اهمیت معادن برای توسعه استان قابل درک است اما اصول فنی و مسایل زیست محیطی آن نیز مورد توجه و تاکید منابع طبیعی و آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: عرصه ها ومراتع منابع طبیعی امروز درمعرض آسیب های مختلف قرار دارد و دست‌اندازی و تصرف زمین ها نیز از دغدغه های این اداره کل در استان است.
وی تاکید کرد: برای مدیریت درست منابع استان تقویت هماهنگی و تعامل موجود میان دستگاه‌ها برای حفظ عرصه های ملی و مراتع در سطح استان ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: نیروهای حفاظتی و یگان این اداره کل 24 ساعت آماده حفاظت از عرصه های ملی هستند و مردم با مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی زمینهای منابع طبیعی، با شماره تلفن 1504 تماس داشته باشند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

او با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی گفت: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین