Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست>مجلس - صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی فارس مبنی براینکه«نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.»،پس از تصویب طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، موجب واکنش مجلس و درخواست برخورد با این فرمانده شد.

به گزارش خبرآنلاين؛ «طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» موضوعي است كه پس از گذشت چند روز از تصويب كلياتش در مجلس، حاشيه‌هايش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهيار ملكشاهي رئيس كميسيون قضايي مجلس دهم، در جلسه علني امروز با بيان تذكري از هيئت رئيسه خواست تا از حقوق و جايگاه قانوني نمايندگان دفاع كند. او در شرح دليل تذكرش گفت: امروز در فضاي مجازي و رسانه ها به نحو وسيعي به نقل از فرمانده انتظامي استان فارس، خبري منتشر شد كه به شدت مورد اعتراض نمايندگان مجلس قرار گرفت. اين فرمانده گفته است كه «نمايندگاني كه با پول كثيف قاچاق به مجلس مي روند بايد از قاچاقچيان دفاع كنند.»

او كه اين صحبت را اهانتي به نمايندگان مجلس، مي‌دانست، ادامه داد: اين اهانت بزرگي به مجلس و نمايندگان است و در واقع دخالت در قوه مقننه است. مي دانيد در اين هفته طرحي كه با هماهنگي مسئولان مختلف و از جمله كميسيون قضايي و نمايندگان محترم تنظيم شده بود با راي 185 نماينده تصويب شد. اين گفته فرمانده انتظامي گفته بي پايه و اساسي است و اگر اين اطلاعات را در مورد نماينده اي دارند بايد به صورت قانوني اثبات شود. گفته ايشان مصداق نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي است.

«نيروي انتظامي بايد قانون را اجرا كند.»، اين جمله اي بود كه با تحكم خاصي از سوي ملكشاهي بيان شد. او در بيان فعاليت نيروي انتظامي در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اقدامات نيروي انتظامي چقدر توانسته است از قاچاق مواد مخدر را كاهش دهد؟‌آيا تعداد معتادين به خاطر برخورد نيروي انتظامي كاهش يافته است،؟اين خواسته 185 نماينده است كه اين موضوع را در دستور قرار دهيد.

رئيس كميسيون قضايي از هيئت رئيسه درخواست كرد كه با فوريت به اين موضوع رسيدگي كند: «من از مجلس و هيئت رئيسه مي خواهم كه اين موضوع را با فوريت امروز دستور بدهيد تا پيگيري شود و با اين فرمانده خاطي برخورد قانوني شود و گزارشش هم به مجلس داده شود.

پزشكيان كه در اين لحظات رياست مجلس را برعهده داشت، ضمن تأييد ناراحتي ملكشاهي گفت: ما اين را قطعا به سرعت پيگيري مي كنيم و اگر واقعيت داشته باشد بايد با اين مسئولي كه حرف بي ربطي زده برخورد شود. اين واقعا بايد رسيدگي شود كه چرا به اين سادگي چينين تهمتي مي زنند؟

او خطاب به ملكشاهي افزود: هم شما در كميسيون قضايي و هم كميسيون اصل نود بايد اين موضوع را بررسي كنند. ما هم وزير كشور را دعوت مي كنيم تا اين موضوع را جواب دهند و ببينيم چرا اين اتفاق افتاده است.

29217

کلید واژه‌ها : مجلس دهم - قاچاق مواد مخدر - مسعود پزشکیان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص، تامین امنیت انتخابات را برعهده گرفتند.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در پیش است از لحاظ بحث تأمین امنیت همه اقدامات در دست انجام است، هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد و کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: از مردم شریف و مقاوم کرمانشاه درخواست می‌کنم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی زمینه انتخاب نمایندگانی با پشتوانه قوی رأی مردمی را فراهم کنند، چراکه مشارکت قوی سبب خواهد شد که ما استان قوی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مردم با برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه، در طول چهار سال نمایندگی خود پاسخ اعتماد مردم به آن‌ها را بدهند.

حاجیان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش نمایندگان منتخب در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا کند که یک معضل جدی در استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتخب برنامه‌ای برای رفع مشکلات استان داشته باشند و استان را با توجه با پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه اقتصادی پیش ببرند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: فعالیت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و معدنی استان می‌تواند زمینه ارتقای وضعیت استان و هم استانی‌ها را فراهم کند و انتظار می‌رود نمایندگان منتخب در این حوزه با برنامه اقدام کنند.

سردار حاجیان افزود: انتخاب نمایندگان با رأی حداکثری مردم می‌تواند در پیشرفت استان مؤثر باشد و به همین دلیل از همه هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

کد خبر 751214

دیگر خبرها

  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد