Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش شورای امنیت ملی ترکیه ، دولت ترکیه در 3 سال گذشته حدود 14 میلیارد دلار ( 48.5 میلیارد لیره) از ثروت شرکت ها و موسسات وابسته به جریان فتح الله گولن را در داخل ترکیه، مصادره کرده است.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه "صباح " ترکیه با اشاره به گزارشی که اخیرا در جلسه شورای امنیت ملی ترکیه مطرح شده، نوشت، ثروت عظیمی از جریان حامی فتح الله گولن در ترکیه به ویژه در یک سال گذشته پس از شکست کودتای نافرجام ترکیه توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فتح الله گولن روحانی ترکیه ای است که نفوذ گسترده ای در داخل این کشور داشته و از سوی دولت ترکیه به رهبری کودتای نافرجام در ترکیه متهم شده است. جریان حامی او در داخل ترکیه و خارج از این کشور دارای دهها نهاد و بنگاه خیریه و آموزشی و رسانه ای است که بیشتر آنها در داخل ترکیه توقیف شده اند.

او که از سال 1999 به صورت تبعید خودخواسته در ایالت پنسیلوانیا آمریکا اقامت دارد، اتهاما رهبری کودتای نافرجام را رد کرده است. دولت ترکیه از آمریکا خواسته تا گولن را به این کشور مسترد کند.

تصویری گرفته شده از یک ویدئوی فتح الله گولن که در حال نفرین حزب حاکم ترکیه و اردوغان است


بر اساس گزارش شورای امنیت ملی ترکیه در یک سال گذشته در مجموع 7.5 میلیارد لیره (بیش از 2 میلیارد دلار) از اموال غیر منقول جریان حامی فتح الله گولن توقیف شده است. همچنین در طی این مدت 41 میلیارد لیره ( 12 میلیارد دلار) از اموال 966 شرکت و موسسه مصادره شده منسوب به جریان حامی فتح الله گولن، به دولت ترکیه منتقل شده است.

آغاز اختلافات بین حزب حاکم ترکیه و شخص اردوغان با فتح الله گولن به بیش از 3 سال پیش و از زمان دستگیری و متهم شدن عده ای از وزرای دولت ترکیه از سوی دستگاه قضایی به اتهام فساد مالی و پولشویی در 17 دسامبر 2014 بر می گردد.

پس از این واقعه بود که اردوغان با متهم کردن فتح الله گولن به تشکیل یک دولت موازی در داخل حاکمیت ترکیه، از او خواست از پشت پرده هدایت جریان حامی خود در داخل دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و نظامی بیرون بیاید.

با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، حزب حاکم ترکیه و شخص اردوغان امیدواری بیشتری به استرداد گولن به ترکیه پیدا کرده اند.

فتح الله گولن اخیرا در مصاحبه ای به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام ترکیه با اشاره به اینکه قصد خروج از آمریکا ندارد، گفت در صورت تصمیم دولت جدید آمریکا به مسترد کردن او به ترکیه، او به این خواسته تمکین خواهد کرد.


منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری