Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 نشان می‏ دهد که فقط 6.1 درصد از مردم ایران 65 سال یا بیشتر سن دارند که 4 میلیون و 875 هزار و 502 نفر هستند.

جمعیت کشور 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر است که این جمعیت در 24 میلیون و 196 هزار و 35 خانوار زندگی می‏کنند. بر این اساس در کل کشور به طور متوسط 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 نفر در هر خانوار زندگی می‏کنند.

جمعیت مردان 40 میلیون و 498 هزار و 442 نفر و جمعیت زنان نیز 39 میلیون و 427 هزار و 828 نفر است و این در حالی است که نسبت جنسی در کشور 103 می­باشد بدین معنا که به ازای هر 100 زن، 103 نفر مرد در ایران زندگی می­کنند.

از کل جمعیت کشور 24 درصد در گروه سنی صفر تا 14 ساله، 69.9 درصد در گروه سنی 15 تا 64 ساله و 6.1 درصد هم در گروه سنی 65 ساله و بیشتر قرار دارند.

در بین استان­های کشور، استان تهران با 13 میلیون 267 هزار و 637 نفر پر جمعیت ترین و استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر کم جمعیت ترین استان کشور است .

کاربران گرامی می‏توانند برای مشاهده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به سایت مرکز آمار ایران به نشانیwww.amar.org.ir مراجعه کنند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2923429697557119573 برچسب‌ها : جمعیت ایران تعداد پیران جمعیت زنان جام جم آنلاین تعداد پیرمردها و پیرزنان کشور شمارش شد/به ازای هر 100 زن، 103 نفر مرد لینک کوتاه : اخبار مرتبط پدران و مادرانی که هر روز چشم به راهند شنبه 16 اردیبهشت 1396 22:30 چرا زود پیر می‌شویم؟ سه شنبه 13 تیر 1396 09:06

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها سربریدن 2200 جوان عراقی/سوزاندن نوزاد در آغوش مادر/حراج دختران ایزدی چهرهای سرشناس در مهمانی بزرگ مهران مدیری پسر بشار اسد: کشورم را ترک نخواهم کرد/ برخی درباره پدرم اشتباه می‌کنند مجلس عروسی تبدیل به عزا شد 16 ضربه چاقو به یک روحانی در نیشابور آلرژی عجیب این زن به شوهرش + عکس لحظه تمیز کردن جرم گوش مردی ۲۰ سال است لباس خواهرش را می‌پوشد حبس مسافران پرواز اهواز-تهران در هواپیما 7 هیولای بمب‌ افکن + عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها خطر جدی در کمین اینترنت ایران، تحریم دامنه های ایرانیان توسط ریسلو راهنمای گام به گام پیش ثبت نام اینترنتی کارت‌های هوشمند ملی + عکس آمریکا سر عقل نیاید واکنش ایران سخت و قاطع خواهد بود روش‌های تشخیص خودروی تصادفی قطع دسترسی چینی‌ها به برخی از قابلیت‌های پیام رسان واتس اپ معرفی دستبندهای سلامتی بند 2 و بند 2 پرو هوآوی + عکس باغ 72 محصول در همدان + عکس استفاده سامسونگ از نمایشگرهای اس 8 و نوت 8 در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 ترسناکترین مرکز توریستی جهان کامیون عابر را زهره ترک کرد آخرین مطالب همه سایت 12:13 تعداد پیرمردها و پیرزنان کشور شمارش شد/به ازای هر 100 زن، 103 نفر مرد 12:13 پخش رقابت سوپر جام باشگاه ها از شبکه سه 12:12 افزایش نرخ رسمی دلار از سوی بانک مرکزی +جدول 12:04 تکذیب انتخاب نجفی به عنوان شهردار / تشریح سازوکار انتخاب شهردار تهران 12:01 قایق صیادان ایرانی توسط قطر توقیف شد 11:52 پروین: مصادره ویلای من صحت ندارد 11:40 آخرین هفته تیر 96 با فیلم های شبکه پنج سیما 11:35 ویلای 33 میلیاردی علی پروین خریدار نداشت+عکس 11:33 معرفی هفت گزینه شهرداری تهران 11:32 معاون ظریف وارد دمشق شد فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟