Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح قطعه یک و دو آزاد راه ارومیه ـ تبریز در آینده نزدیک خبرداد.

سیدهادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به آزادراه ارومیه ـ تبریز اشاره کرد و افزود: آزادراه ارومیه به تبریز به طول 42 کیلومتر فاصله پل ابوذر تا پل کلانتری مطابق با استاندارد ساخته شده و در حال نصب گاردیل هستند و بجز چند روگذر روستایی که محل تردد روستای اطراف به سمت جاده است عملیات اجرایی ان اتمام یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نیز بعد از گذشت سالها دارای آزاد راه شده است افزود: این آزادراه که محل اتصال ارومیه به پایتخت است از طرحهای مهم و کلیدی در توسعه محورهای ارتباطی شمال غرب بوده که طی دو سال گذشته قطعات 1 و 2 آن به اتمام رسیده و در آینده نزدیک افتتاح می شود.

بهادری با اشاره به قطعه 3 آزادراه ارومیه ـ تبریز تصریح کرد: با تلاشهای فراوان طرح احداث تونل در این قطعه به تصویب رسید که طول تونل احداثی در این خط آزاد راه 4 کیلومتر بوده که با پرداخت 23 میلیارد تومان پیش پرداخت به شکل اوراق مشارکت به پیمانکاران عملیات اجرایی آن شروع شده است و تکمیل این تونل اتفاق بزرگی برای آذربایجان غربی بشمار می‌آید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص قطعه 4 آزاد راه ارومیه ـ تبریز از سه راهی خاصبان تا سرای افزود: عملیات اجرایی این قطعه نیز درحال اتمام بوده با تعریض جاده و تبدیل آن از تک باند به دو باند در شهریور امسال افتتاح می شود.

بهادری بیان کرد: برای اتصال ارومیه به تهران بدون عبور از شهرهای ایلخچی،آذرشهر و اسکو طرح احداث کمربندی به طول 35 کیلومتر تحت عنوان قطعات 5 و 6 در ادامه آزاد راه فعلی پیشنهاد شده است که در مراحل انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح احداث 3 آزادراه در آذربایجان غربی توسط شرکت ساخت و توسعه آزاد راه در دست اجرا است اظهار کرد: آزاد راه ارومیه به تبریز، تبریز به بازرگان و هشترود به تمرچین (پیرانشهر) به همت دولت یازدهم در حال اجرابوده و این طرح ها استان را از حالت بن بست خارج و مسیر ارتباطی جدیدی با مرکز استان را فراهم کرده است.

وی راه را زیرساخت توسعه دانست و یکی از شاخصهای ارزیابی توسعه استان را کیفیت راههای آن بیان کرد و گفت:آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن و ظرفیت بالقوه گردشگری آن، هم از منظر تجارت و هم توسعه صنعت توریسم نیازمند افزایش کیفیت راهای مواصلاتی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کیفیت پایین راههای آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه موقعیت فعلی با ایده ال های استاندارد فاصله زیادی داردکه در این راستا تلاشهای زیادی را می طلبد.

وی، کمبود بودجه را از دلایل مهم تعویق در عملیات اجرایی عنوان کرد و گفت: تامین بودجه برای بهبود جاده های استان از محل بودجه استانی تامین می شود که کفاف وضعیت وخیم راههای استان را نمی دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات موثر درخصوص راههای روستایی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت راههای روستایی ارومیه مجوز احداث 100 کیلومتر راه روستایی اخذ شده که هنوز اقدامی در این راستا از سوی راه و شهرسازی استان انجام نشده است که امید است مدیرکل جدید از این مجوزها به موقع در مسیر بهبود کیفیت راههای روستایی استفاده کند.

بهادری با بیان اینکه 67 درصد از راههای روستایی ارومیه اسفالت است، گفت: برنامه خوبی برای مابقی راههای روستایی درنظر گرفته شده که برای تابستان امسال اینجانب برای تهیه قیررایگان 17 راه روستایی ارومیه تعهد کردم که امید است مابقی راههای روستایی نیز با همت راه و شهرسازی و با استفاده از امکانات و ماشین الات در استان آسفالت و عملیات اجرایی انها نهایی شوند.

وی یادآور شد: بهبود وضعیت راههای استان به سالهای دور برمی‌گردد که برخی نیز نیمه تمام باقی مانده اند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان

 علیزاده گفت: در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مقرر شده بود ۳۰۰ میلیارد تومان از طرف سرمایه گذار طرح در اختیار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی قرار گیرد تا خرابی‌های آزادراه  تبریز – زنجان برطرف شود.

وی افزود: در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان هم که روز جمعه با حضور وزیر راه شهرسازی برگزار شد بذرپاش دستور داد تا یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت و رفع خرابی‌های سنگین آزادراه تبریززنجان اختصاص یابد تا بقیه خرابی‌های آزادراه به سمت تهران هم برطرف شود.

علیزاده گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به صورت نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ۱۴ سال پیش این آزادراه زیر بار ترافیک رفته است گفت: تاکنون عملیات روکش آسفالت در آزادراه تبریز - زنجان انجام نشده بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز – زنجان ۲۸۰ کیلومتر مسافت دارد که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی و ۸۰ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار گرفته است.

علیزاده هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی آزادراه، کاهش تصادفات رانندگی و جلب رضایتمندی مردم و کاربران جاده برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • واژگونی یکدستگاه  خودروی ساندرو در محور  ارومیه _ تبریز ۲مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه