Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:35:36 GMT

جشنواره گیلاس با طعم موسیقی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۶۸۲۴

جشنواره گیلاس با طعم موسیقی پایان یافت

به گزارش ایرنا شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران، به داشتن باغات میوه به ویژه گیلاس، آلبالو و سیب در سطح استان تهران مطرح است.
باغداران این منطقه هر ساله در خرداد و تیرماه محصول گیلاس را که بیشتر از نوع گیلاس سیاه مشهد، تکدانه مشهد، صورتی لواسانی است، برداشت می کنند و این محصول علاوه بر مصرف شهرستان به استان تهران و سایر نقاط کشور و خارج از کشور نیز صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبع گیلاس سرد و تر است؛ تمام قسمت های این میوه از گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه در طب و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد؛ گیلاس همچنین مسکن اعصاب و ملین است و سموم بدن را دفع و خون را تصفیه می ‏کند و برای چشم نیز مفید است.
میوه گیلاس مانند سایر گیاهان کلسترل نداشته و از فیبر خوراکی و ویتامین C بالایی برخوردار است.
جشنواره گیلاس به مدت سه روز از 25 تیرماه در دریاچه لواسان واقع در خیابان چناربن برگزار و با حضور گروه های موسیقی معروف جشنواره گیلاس امسال طعم موسیقی به خود گرفت.
گروه های موسیقی با حضور سالار عقیلی، حامد همایون، بابک جهانبخش و گروه سون فضایی با نشاط برای خانواده های حاضر در جشنواره ایجاد کردند.
به گفته عزت الله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات جشنواره گیلاس به شکرانه برداشت محصول گیلاس برگزار شده و در 2سال گذشته به میزبانی بخش رودبارقصران برگزار شد.
وی گفت: در سال های اخیر میزان گیلاس این شهرستان از 61 هزار تن به 63 هزار تن افزایش یافته و در کشور دارای رتبه اول هستیم.
فرماندار شمیرانات یادآور شد: در جشنواره گیلاس تلاش شده تا علاوه بر محصولات باغی، صنایع دستی و محصولات تولیدی زنان خانه دار نیز به مراجعه کنندگان معرفی شد .
وی گفت: پنجاه غرفه صنایع دستی و محصولات خانگی را عرضه شد.
خانمحمدی در ادامه با بیان اینکه باغات این شهرستان در تولید محصول آلبالو و سیب نیز دارای رتبه دوم استان تهران است، خاطرنشان کرد: محصول سیب شهرستان بعد از شهرستان دماوند در رتبه دوم قرار دارد.
حمیدرضا خلیلی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالیانه 84 هزار تن محصول سالم و باکیفیت گیلاس در استان تهران تولید می شود.
وی گفت: گیلاس با کیفیت به دلیل اقلیم مناسب، دانش فنی و تجربی به باغداران در مناطقی همچون شهرستان های شمیرانات و دماوند تولید می شود.
خلیلی بیان کرد: ارزش گیلاس تولیدی استان تهران 4 هزار و 181 میلیارد ریال است که این محصول از قابلیت بالایی برای صادرات برخوردار است.
وی انواع گیلاس را گیلاس رقم سیاه مشهد، تکدانه مشهد، صورتی لواسانی و زرد دانشکده، شبستری و تلخک عنوان کرد.
به گفته مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، تولید محصول گیلاس در دنیا بالغ بر 18 میلیون تن است که 300 هزار تن آن در ایران تولید می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: برای غنی سازی زمین‌های دیم و کاشت درختان مثمر در زمین‌های شیب دار،  طرح توسعه باغات دیم در ۶۲ هکتار از منطقه لامسیرک شهر اردل انجام شد که پس از به اتمام رسیدن گود برداری کشاورزان بصورت خودجوش و با راهنمایی کارشناسان این مدیریت اقدام به کاشت هسته‌های بادام، نهال‌های انگور و انجیر کردند.
وحید طهماسبی افزود: در بازدید از این زمین‌ها ۷۵درصد از هسته‌ها و نهال‌های کاشته شده جوانه زدند.
وی گفت: این طرح شامل ۱۹هزار گود است که در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
طهماسبی ادامه داد: با اجرای این طرح از هدر رفت آب‌های روان و فرسایش خاک جلوگیری و افزایش تولیدات باغی و اشتغال زایی را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل