Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@02:51:40 GMT

جزییات جلسه معرفی گزینه‌های نهایی شهردار تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۷۸۱۴

جزییات جلسه معرفی گزینه‌های نهایی شهردار تهران

رویداد۲۴-ناهید خداکرمی از اعضای منتخب شورای شهر تهران در رابطه با انتخاب شهردار در ماه آینده گفت:پس از آغاز به کار رسمی شورا، در جلسات اولیه از میان هفت گزینه نهایی و پس از بررسی برنامه‌های ارایه شده شهردار تهران تعیین خواهد شد.
هفت گزینه شهرداری تهران امروز معرفی شدند که در بین این هفت تن نجفی و مرعشی بیشترین رأی را نسبت به سایر نامزدها کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزینه‌های شهرداری تهران شامل محمدعلی نجفی با 21 رأی، حسین مرعشی با 20 رأی، الهه کولایی با 16 رأی، محمدعلی افشانی با 14 رأی، حبیب‌الله بی‌طرف با 12 رأی، محمد شریعتمداری با 11 رأی و محسن مهر علیزاده با 9 رأی می‌شود. عباس آخوندی نیز پیش از رأی‌گیری به دلیل حضور در دولت از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد.
ناهید خداکرمی از اعضای منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴در رابطه با جزییات جلسه منتخبین شورای پنجم و چگونگی دستیابی به هفت نامزد نهایی شهرداری گفت: بر اساس روند انتخاب شهردار طبق آئین‌نامه‌های داخلی شورا در جلسات گذشته جهت شناخت بیشتر نسبت به افراد و ایجاد ممانعت از گزینه‌های محدود مقرر شده بود که هر یک از اعضا سه نفر را بر اساس 16 معیار تعیین‌شده که پاک دستی و سابقه مدیریتی در سطح بالا کشور را شامل می‌شود را معرفی کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: جلسه امروز با فضایی کاملاً دموکرات برگزار شد و هر یک از اعضا سه نفر را به‌طور مخفیانه از لیست 25 نفرِ استخراج کردند که البته یکی دو گزینه هم انصراف دادند مانند آقای حجتی و برخی از افراد هم به دلیل حضور در کابینه مانند آقای آخوندی ابراز تمایل نکردند بنابراین حذف شدند، در مرحله دوم، هریک از اعضای شورا به هفت نفر رأی دادند که به ترتیب بالاترین رأیی که افراد آورده بودند، نفر اول مشخص شد.
خداکرمی در رابطه با زمان تعیین شهردار اظهار داشت: پس‌ ازآنکه نتیجه رأی‌گیری به اطلاع این هفت نفر رسید، از آن‌ها برای ارائه برنامه‌ها دعوت به عمل خواهد آمد و این 21 نفر به فردی که بهترین برنامه را برای نجات تهران، ارتقا سطح زندگی شهروندان و درآمدهای پایدار شهری در حوزه‌های مهم ارائه کرده، رأی خواهد داد و از بین این افراد دونفری که در حوزه عملیاتی برنامه خوبی داشته باشد، انتخاب می‌شوند تا با شروع کار شورا فرد نهایی و بهترین گزینه که با نظر و مطالبات مردم برای توسعه شهر تهران هماهنگ است، معرفی شود.
این عضو منتخب شورای شهر تأکید کرد: بار سنگینی بر دوش اعضای منتخب شورای شهر قرار دارد زیرا شهر مشکلات فراوانی دارد از طرف دیگر تهران پایتخت ایران هم به‌حساب می‌آید، بنابراین باید بتوانیم در شان آن مدیری را انتخاب کنیم که مهم‌تر از همه‌چیز پاک دست، شفاف و اهل عمل باشد تا بتوانیم از این برهه تاریخی که ممکن است ما را مورد آزمون قرار دهد سربلند بیرون آییم و تلاشمان هم بر این بوده که خواست مردم لحاظ شود.
وی در این رابطه که انتخاب شهردار ماه آینده صورت می‌گیرد، افزود: پس از آغاز به کار رسمی شورا، در جلسات اولیه از میان هفت گزینه نهایی و پس از بررسی برنامه‌های ارایه شده شهردار تهران تعیین خواهد شد.
خداکرمی در این خصوص که اگر برخی از گزینه‌ها وارد هیئت دولت شوند تکلیف لیست هفت نفرِ چه خواهد شد، بیان کرد: بحثی در این رابطه انجام‌نشده ولی حتی درصورتی‌که دو یا سه نفر هم کم شوند این تعداد به‌قدری قوی هستند که مشکلی پیش نخواهد آمد. البته همان‌طور که اشاره کردم هنوز تصمیمی دراین‌باره نگرفتیم، اما در سبد ما افراد مناسبی هستند که با مشکل مواجه نخواهیم شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال ملکی درباره جزئیات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران با بیان اینکه این کارخانه تولید مبلمان پلیمری در شهرک صنعتی شمس آباد بود، گفت: این حادثه عصر امروز رخ داد که شعله‌های آتش بیش از ۶۰ درصد این فضا را دربرگرفته بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از ورود آتش نشانی به محل آتش سوزی خبر داد و گفت: از گسترش آتش جلوگیری شد و حریق اطفا شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این حادثه خسارت مالی بالایی برجای گذاشته است؛ گفت: خسارت جانی ناشی از این آتش سوزی نداشتیم.

کد خبر 6090329 علی قدمی

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد