Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که ظاهرا سود نرخ های سپرده 15 درصد اعلام شده است، گفت: هیچ رقمی اعلام نشده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ولی الله سیف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در دو سه سال گذشته شرایط به نحوی شده بود که سود علی الحساب پرداختی از رقمی که واقعا حق سپرده گذاران و قابل تخصیص بود بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما به زودی اعلام خواهیم کرد که هیچ بانکی مجاز نخواهد بود سود علی الحساب را بیشتر از مصوبه شورای پول و اعتبار که ۱۵ درصد است پرداخت کند.
سیف افزود: این به آن معنا نیست که ما بخواهیم نرخ سود تعیین کنیم بلکه اگر در پایان سال مالی سود مکتسبه که حق سپرده گذاران است بیش از ۱۵ درصد باشد تفاوت پرداخت خواهد شد.
وی درباره بخشش جریمه دیرکرد تسهیلات دریافتی از بانک‌ها گفت: رقمی که در بودجه بوده به تدریج درحال تخصیص داده شدن است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: فعلا جریمه دیرکرد تسهیلات تا ۴۰ میلیون تومان آمده است.
سیف گفت: یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی این است که ظرف مرداد و شهریور صف متقاضیان دریافت قرض الحسنه ازدواج یا تمام شود و یا به درصد قابل قبولی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی سراسر کشور در شبکه بانکی برای امسال اختصاص یافته، افزود: منابع آن تخصیص داده شده و به تدریج براساس مکانیزم و تجربه مثبت سال گذشته در کارگروه‌های استانی درحال بررسی و عمل است.
سیف در پاسخ به سوالی درباره سخت گیری اختصاص این مبالغ به خصوص به بنگاه‌های کوچک تولیدی گفت: یکی از وظایف بانک‌ها تخصیص منابع محدود خود به فعالیت هایی است که ارزش افزوده خلق می‌کند بنابراین در بانک و کارگروه استانی دقت می‌شود که تقاضا بر مبنای این اصل باشد و نباید آن را سخت گیری تلقی کنیم.
وی افزود: در واقع منابع باید در جایی ثبت شود که اطمینان داشته باشیم قابل بازگشت است و منجر به تولید و اشتغال می‌شود.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: این اختیار به بانک‌های عامل داده شده که این طرح‌ها را بررسی کنند و حتی اگر در کارگروه استانی مصوب شده بود، ولی از نظر بانک ایراد و تردید در برگشت منابع وجود داشت بتوانند طرح را به کارگروه برگردانند.
سیف افزود: البته اگر اختلافی بین بانک و کارگروه استانی بوجود بیاید بانک مرکزی ورود می‌کند و مساله را حل و فصل خواهد کرد.

وظیفه بانک مرکزی پایش آرامش در اقتصاد کشور است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وظیفه ما پایش آرامش در اقتصاد و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد کشور است، گفت: خوشبختانه اقدامات مثبتی شده است.
ولی الله سیف در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از نمونه‌های این اقدامات بازار غیرمتشکل پولی موسسات غیرمجاز است.
وی گفت:: سال ۹۶ سالی است که مشکل موسسات غیرمجاز حل بشود و اقتصاد کشور بتواند بر مبنای یک بازار مالی تحت کنترل و نظارت بانک مرکزی فعالیت کند.
سیف با اشاره به جلسات متعدد خود با رئیس، نایب رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این زمینه افزود: بانک مرکزی موظف است در چارچوب قانون و در ارتباط با مرجع قضایی این موضوع را حل و فصل کند.
وی با بیان اینکه عده‌ای التهاب آفرینی‌های کاذب می‌کنند، گفت:: ضوابط و مقررات می‌گویند که در زمان این نوع مشکلات مسایل تحت نظر مرجع قضایی حل و فصل شود و بانک مرکزی نیز در حال کمک به مرجع قضایی است.
رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از دخالت ها، التهابات و شرایط روانی که برخی در این زمینه ایجاد می‌کنند، افزود: هیچ یک از این‌ها بر روند کاری قانونی بانک مرکزی تاثیری ندارد.
سیف گفت: با توجه به تخمین زده شده ۹۰ درصد حساب در تاریخ انحلال موسسه مالی فرشتگان یعنی اول شهریور ۹۴ (با کسر مبالغی که بعد از آن دریافت کرده اند) پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه موسس این تعاونی در زندان است و کار تحت نظر دقیق مرجع قضایی درحال پیگیری است، افزود: با شناسایی دارایی‌های جدید که کم هم نبوده و همکاران ما و دوستان بخش‌های امنیتی در این باره کمک کرده اند یکسری دارایی‌ها در شرف شناسایی بوده یا شناسایی شده است.
سیف گفت:: این‌ها به بنیه مالی این موسسه اضافه و متناسب با دارایی‌های شناسایی شده به سپرده گذاران پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت اول در پرداخت اصل سپرده هاست، افزود: مرحله بعد پرداخت سود متعارف مصوب شورای پول و اعتبار است.
سیف گفت: در مرحله سوم اگر دارایی وجود داشته باشد بانک مرکزی حساسیتی نسبت به نرخ بالاتری که این موسسه به سپرده گذاران خود وعده داده است، ندارد و علاقه مندیم تا ریال تعهدات این موسسه انجام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد