Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از 100 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه صنعتی ارومیه در محل سایت جهتلو این دانشگاه تجمع کردند و به سیاست های استانداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز و تکمیل طرح جامع دانشگاه صنعتی ارومیه و سلب مالکیت این سایت از این دانشگاه و واگذاری این سایت به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعتراض خود را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل برهان،ظهر سه شنبه ۲۷ تیر ماه بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه صنعتی ارومیه در محل سایت جهتلو این دانشگاه تجمع کردند و به سیاست های استانداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز و تکمیل طرح جامع دانشگاه صنعتی ارومیه و سلب مالکیت این سایت از این دانشگاه و واگذاری این سایت به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعتراض خود را نشان دادند.

قابل توجه است که؛ سایت جهتلو به مساحت ۴۶ هکتار به منظور اجرای طرح جامع گسترش دانشگاه صنعتی ارومیه به این دانشگاه واگذار گردید که به علت عدم تخصیص بودجه کافی و مشکلات مالی این دانشگاه اجرای طرح جامع در این سایت پیشرفت چشمگیری نداشت ولی با روی کار آمدن ریاست و مدیران جدید این دانشگاه، اقدام به توسعه سریع و ساخت و ساز این سایت نمودند و طرح جامع و چشم انداز ۲۰ ساله دانشگاه صنعتی ارومیه که در راستای سیاست استان مبنی بر گسترش و توسعه دانشگاههای ارومیه در راستای محور جاده نازلو می باشد، را به فاز عملیاتی رساندند.

لذا با وجود اینکه طبق مصوبات وزارت مسکن و راه و شهرسازی و همچنین وزارت علوم وتحقیقات و فناوری و مکاتبات مکرر صورت گرفته در ارتباط با تخصیص بلامانع سایت جهتلو در جهت اجرای طرح جامع توسعه دانشگاه صنعتی ارومیه، مجوزهای لازم اخذ گردیده است اما استانداری آذربایجان غربی با سیاستی دوگانه ضمن اعلام حمایت از توسعه دانشگاه صنعتی ارومیه در گفتار خویش و در عمل با واگذاری این سایت به دانشگاه صنعتی ارومیه مخالفت و به واگذاری اراضی آن به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکید و اصرار دارد.

در همین راستا دانشگاه صنعتی ارومیه به خاطر نیاز مبرم دانشجویان به فضای ورزشی، اقدام به تاسیس ورزشگاه چند منظوره در این اراضی نموده است اما امروز در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۹۶ در ابلاغیه ای از سوی سازمان راه و شهرسازی استان به پیمانکار این پروژه اعلام گردید که کل پروژه ورزشگاه باید منتفی شود که در پی این ابلاغ واکنش گسترده و اعتراض آمیز اساتید و هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه را در پی داشت که با حضور و تجمع در این سایت خواستار همت جدی مسئولین استانی در جهت جلوگیری از واگذاری این سایت به دانشگاه علوم پزشکی و تعامل مقامات استانی در جهت توسعه، رشد و گسترش دانشگاه صنعتی ارومیه در جهت پیشرفت استان و کشور شدند.

لازم به ذکر است بارها نیز دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه با اعتراض به سیاست های استانداری خواستار تعیین تکلیف و مستند سازی و جلوگیری از سلب مالکیت سایت جهتلو از دانشگاه صنعتی ارومیه شده بودند که در آخرین اعتراض در کمتر از یک ماه قبل با امضای طوماری از ریاست جمهور و نمایندگان مجلس و وزیر علوم درخواست نمودند، که با توجه به اینکه هم اکنون دانشگاه صنعتی ارومیه فاقد یک متر زمین ملکی و دارای سند می باشد و خواستار هر چه زودتر املاک و اراضی لازم و بودجه های توسعه ای لازم به این دانشگاه تخصیص داده شود و اقدامات و تعاملات لازم در راستای توسعه این دانشگاه و رسیدن به عدالت آموزشی و رفاهی متناسب با سایر دانشگاه های کشور انجام بپذیرد.

چندی پیش نیز دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در سخنرانی که در حضور استاندار آذربایجان غربی به عنوان نماینده دانشجویان استان صورت گرفت، با انتقاد از اینکه نه تنها از سوی مسئولین استانی هیچ گونه حمایت جدی از توسعه دانشگاه صنعتی ارومیه صورت نمیگیرد بلکه هر روز مالکیت بخشی از املاک دانشگاه صنعتی ارومیه بخاطر لابی بازی های سیاسیون استانی از این دانشگاه سلب می شود بطوری که مالکیت سایت جهتلو و مالکیت شهرک علمی و فناوری از این دانشگاه سلب شد و همت برخی از مسئولین استانی هم ادغام و بلعیدن این دانشگاه می باشد و ایشان نیز از استاندار محترم آذربایجان غربی درخواست نمود تا نهایت تلاش و همکاری در جهت توسعه دانشگاه صنعتی ارومیه صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاههای آمریکا گفت: ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

در این بیانیه آمده است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان اردبیلی در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست