Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@15:44:52 GMT

اشیاء سفالی در تپه چغا بروجرد کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۸۸۲۱

اشیاء سفالی در تپه چغا بروجرد کشف شد

خرم آباد- مدیر میراث فرهنگی بروجرد گفت: کشف اشیاء سفالی در تپه چغا بروجرد صحت دارد و در هنگام حفاری نیروهای شهرداری بروجرد به این اشیاء برخورد کرده اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی بروجرد، حجت یاراحمدیبا بیان اینکه نیروهای شهرداری حین خاکبرداری در این منطقه به اشیاء سفالی رسیدند، تصریح کرد: البته تاریخی بودن این سفال ها نیاز به بررسی دقیق تر و علمی تر دارد و نمی توان قبل از بررسی ها در این رابطه اظهار نظری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجرد یادآور شد: پروژه شهرداری بروجرد در منطقه تپه «چغا» اجرای مسیر دسترسی به سمت گلدشت بوده است و هم اکنون متوقف است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود

نشست سراسری شورا‌های فنی استان‌ها به ریاست علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با حضور مدیران ستادی و اعضای شورای فنی استان تهران چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی بنا‌ها و و محوطه‌های تاریخی، معاونت میراث‌فرهنگی برنامه‌های جدی را در دستور کار قرار داده است، اظهارداشت: این برنامه‌ها از دیروز با بزرگداشت استادکاران برجسته آغاز شده است و برگزاری این نشست سراسری در راستای برقراری نظامی یکپارچه و پایش و هماهنگی بین استان‌ها برگزار می‌شود.

وی به شعار سال مبنی بر «تاب‌آوری بنا‌های تاریخی در برابر بلا‌های طبیعی» اشاره کرد و هم‌افزایی و ارائه برنامه‌های ملی برای تحقق این شعار را مورد تاکید قرار داد.

دستورالعمل شورا‌های فنی مرمت بنا‌های استان‌ها تدوین می‌شود

داوری با بیان اینکه در راستای بهره‌گیری از خرد جمعی و تجارب پیشکسوتان، شورا‌های فنی استان‌ها به عنوان رکن اصلی تصمیم‌گیری و پایش در حوزه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی احیا شد، افزود: شورا‌های فنی استان‌ها در تصمیم‌گیری بازوی مشورتی معاونت میراث‌فرهنگی محسوب می‌شوند. سال گذشته سال احیای شورا‌های فنی در استان‌ها بود و امروز از تجارب و نظرات کارشناسی ۲۶۵ مدیر و متخصص در سطح کشور برای تحقق برنامه‌ها و اقدامات حوزه حفاظت و مرمت بهره می‌بریم.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، ۱۴۰۳ را سال کیفیت‌بخشی و توسعه برنامه‌های مرمت و حفاظت عنوان کرد و اظهارداشت: ساختار شورا‌های فنی استان‌ها براساس دستورالعمل سال ۱۳۹۶ شکل گرفته که حدود وظایف و فعالیت شورا‌های فنی استان‌ها در آن شفاف و روشن است. همچنین بر حسب موضوعات مختلف در حال تدوین نهایی این دستورالعمل هستیم که در این راستا از تجارب و نظرات کارشناسی اعضا استفاده می‌کنیم.

مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده

پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، با اشاره به اینکه تهران دارای ۷۰۰ بنای ثبت ملی است به ارائه برنامه‌های مربوط به حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی این استان پرداخت و افزود: با توجه به پایان فاز اول طرح مطالعاتی حرم شاه عبدالعظیم مرمت بخش از حرم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت نقاط تخریب شده آن انجام می‌شود.

جانفشان در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال در حفظ میراث‌فرهنگی استان تهران بیش از پیش اثر گذار باشیم.

اهمیت مستندسازی برای بهره‌گیری در اقدامات آتی

جلیل گلشن از اعضای شورای فنی استان تهران، امر پژوهش را در حوزه مرمت مهمترین اصل عنوان کرد و گفت: با انجام پژوهش است که می‌توان به ارزش‌های میراث‌فرهنگی بنا پی ببریم. در مرمت حفظ اصالت بنا باید مدنظر قرار گیرد، مرمت‌ها با کمترین دخل و تصرف انجام شود و برای مخاطب قابل رویت باشد. مرمت‌ها باید طبق آیین نامه‌های بین‌المللی انجام و گزارش علمی انجام مرمت‌های انجام شده تهیه و با پرونده ثبتی اثر مرتبط شود.

محمدحسن طالبیان پیشکسوت میراث فرهنگی نیز بلا‌های طبیعی را مهمترین اصل در تهدید بنا‌های تاریخی در چند سال اخیر عنوان و بر اهمیت تحقق شعار سال در راستای حفاظت از بنا‌های تاریخی تاکید کرد که شورای‌های فنی استان‌ها می‌تواند کمک شایانی در این راستا کند.

طالبیان همچنین به اهمیت تهیه اسناد و طرح‌های مدیریتی و مستندسازی تاکید کرد که پایش و اقدامات آتی باید براساس حفظ اصالت و یکپارچه این اسناد تهیه شود.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های قزوین، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و خوزستان به‌صورت ویدئو کنفرانس به ارائه برنامه‌های خود در حیطه حفاظت و مرمت پرداختند و در پایان لوح‌هایی از سوی علی دارابی به اعضای شورای فنی استان تهران اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • (ویدیو) ضرغامی: ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوم چی هست درباره آن اظهارنظر می‌کنند!
  • انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل