Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسه زدن سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌های شهر خاوران به معضلی برای شهروندان تبدیل شده، معضلی که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبور سگ‌های ولگرد و پرسه‌زدن آن‌ها در کوچه و خیابان‌های شهر خاوران به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی، شهروند خاورانی زیاد شدن تعداد سگ‌های ولگرد را تهدیدی برای سلامتی شهروندان می‌داند و از شهرداری و شبکه بهداشت شهر می‌خواهد که هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.

رضوی دیگر شهروند خاورانی می‌گوید: شب‌های تابستان اکثر شهروندان خاورانی برای پیاده‌روی در خیابان‌ها و پارک شهر حضور دارند امامتاسفانه به خاطر وجود سگ‌های ولگرد هر لحظه احتمال حمله به مردم از جانب سگ‌ها وجود دارد و تا اتفاق ناگواری نیفتاده است شهرداری و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان باید اقدامات اساسی جهت حل این مشکل انجام دهند.

«در سه سال گذشته 250 قلاده سگ ولگرد با هماهنگی دادگستری، نیروی انتظامی و اداره بهداشت توسط شهرداری اتلاف شده است» این مطلب را محمدجواد شریفی، شهردار خاوران، در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید.

شریفی با بیان اینکه از چندین ماه گذشته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرها مشکل قانونی و ممنوعیت پیدا کرده است، می‌افزاید: از زمانی که اتلاف سگ‌های ولگرد ممنوع شد بحث زنده‌گیری و عقیم‌سازی این حیوانات مطرح شد که هنوز در شهرهای کوچک اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی می‌گوید: حل معضل سگ‌های ولگرد که سبب حساسیت و نگرانی مردم شده یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری خاوران است و بارها در این زمینه مکاتباتی با شبکه بهداشت، دادگستری، نیروی انتظامی و غیره انجام شده است.

شهردار خاوران می‌گوید: در طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد قرار بود زمینی در جهرم برای نگهداری این حیوانات در نظر گرفته شود و شرکت طرف قرارداد نیزبابت نگهداری هر قلاده سگ ماهانه 50 هزار تومن دریافت کند که هنوز این امر محقق نشده است.

وی می‌افزاید: اگر این امر محقق شود شهرداری خاوران نیز آمادگی دارد برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر هزینه نگهداری این سگ‌ها را به شرکت طرف قرارداد پرداخت کند.

از معضلات و مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های ولگردشیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گزش، سلب آسایش و آلوده کردن محیط است که لزوم کنترل جمعیتاین حیوانات را نشان می‌دهد بنابراین باید نسبت به معدوم یا عقیم‌کردن این حیوانات اقدامات جدی انجام شود.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

R41382/P1377/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از برقراری ممنوعیت‌های ترددی در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان در محدوده صادقیه، محدودیت‌های ترددی ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره جزئیات ممنوعیت‌های ترددی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب خیابان اشرفی اصفهانی از تقاطع سازمان آب به سمت میدان صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی به سمت شرق از تقاطع اباذر و خود میدان صادقیه به سمت غرب ممنوعیت ترددی داریم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

مومنی گفت: در حال حاضر رانندگانی که در خیابان اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب هستند؛ می‌توانند از خیابان سازمان آب به مسیر خود ادامه دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که در خیابان آیت الله کاشانی به سمت شرق هستند؛ می‌توانند از تقاطع اباذر به خیابان شهید سلیمی جهرمی شده و در بلوار فردوس ادامه مسیر دهند.

وی افزود: مسیر جنوب به شمال خیابان اشرفی اصفهانی از صادقیه به سمت شمال باز است و شهروندان می‌توانند تردد کنند.

مومنی از صبوری شهروندان تشکر کرد و از آنان خواست تا پایان این مراسم با پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

دیگر خبرها

  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان