Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:50:27 GMT

۱.۳ میلیارد ریال چای خارجی قاچاق در بوشهر کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۰۰۲۷

۱.۳ میلیارد ریال چای خارجی قاچاق در بوشهر کشف شد

رئیس پلیس شهرستان بوشهر گفت: با تلاش نیروی انتظامی شهرستان بوشهر، با توقیف ۵ دستگاه خودرو وانت در محورهای مواصلاتی این شهرستان، ۱.۳ میلیارد ریال چای خارجی قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا بر نقش مهم قاچاق کالا در اقتصاد جامعه پرداخت و اظهار داشت: قاچاق کالا به زیرساخت معیشتی و اقتصادی جامعه صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند که در این راستا به تولیدات داخلی و سلامت جامعه ضربه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاق کالا و قاچاقچیان افزود: پلیس شهرستان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی امکان فعالیت قاچاقچیان را غیرممکن کرده به‌گونه‌ای که تمام محورهای مواصلاتی و مناطق مختلف شهرستان بوشهر تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق است تاکید کرد: قاچاق کالا به اشتغال و معیشت جامعه صدمه وارد می‌کند که براساس سیاست اقتصاد مقاومتی واردات و ترخیص هرگونه کالای خارجی بدون مجوز قانونی و پروانه گمرکی معتبر ممنوع است.

سرهنگ‌ عرب‌زاده از توقیف 5 خودرو حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی شهرستان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد:در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران با گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به 5 دستگاه خودرو وانت حامل کالا قاچاق مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با اشاره به کشف 656 کارتن چای خارجی بدون مجوز قانونی افزود: پس از توقف خودروها و بازرسی از آن‌ها 656 کارتن چای قاچاق که از طریق مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بود کشف و برای بررسی به مقر انتظامی بوشهر منتقل شدند.

سرهنگ عرب‌زاده، ارزش این کالاهای قاچاق را 1.3 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: طبق‌نظر کارشناس ارزش این محموله یک میلیارد و300 میلیون ریال برآورد شده است که در همین رابطه 5 نفر دستگیر و 5 دستگاه خودرو توقیف شد.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران