Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گارگروه مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت سازمان های همکاری اقتصادی اکو امروز(چهارشنبه) برگزار شد،اظهار داشت: بحث مواد مخدر امروز جزء 5 تهدیدی است که جهان را مورد خطر قرار داده و مورد توجه تمام کشورها است تا زمینه تولید مواد مخدر و پیشگیری فراهم شود، در این راستا تمام کشورهای جهان در صدد مبارزه با مافیای مواد مخدر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر علاوه بر منطقه، دیگر کشورها را هم تهدید می کند، افزود: علی رغم اینکه طی چند سال گذشته کشورهای فرامنطقه ای به بهانه پیشگیری و جلوگیری از تولید موادمخدر در کشورهای همسایه حضور دارند اما مشاهده می‌شود که تولید موادمخدر از سال 2001 رشد فزاینده ای داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: هیچ یک از کشور های غرب آسیا نمی تواند به تنهایی با مواد مخدر مبازره کند و به نظر می رسد که با همکاری کشورهای عضو اکو می توانیم این امنیت را تامین کنیم.

سردار زاهدیان بیان داشت: امروز مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است، به همین جهت همکاری کشورهای عضو اکو می تواند امنیت پایدار را در منطقه ایجاد کند و ما به عنوان یکی از کشورهای عضو اکو آمادگی داریم فعالیت دیگر کشورهای عضو اکو را دنبال کنیم و امیدواریم با یک همکاری جمعی بتوانیم مصوباتی در جهت جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر، تبدیل تریاک به هروئین و پولشویی داشته باشیم و با جریان های مافیایی که به نظر می رسد از سوی کشورهای خارج از اکو هدایت می شوند، مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشاورزان افغانستانی کمترین سود را از کشت تریاک می برند، گفت:با تغییر الگوی کشت کشاورزان افغانی، جلوگیری از گسترش لابراتورهای تبدیل تریاک به هروئین و آموزش می توانیم با مواد مخدر مبارزه کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: ورود موادمخدر صنعتی از کشورهای اروپایی به منطقه امروز کشورهای عضو اکو را با خطر مواجه کرده است، چراکه خطر این مواد بیشتر از موادمخدر سنتی است.

سردار زاهدیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با احداث دیوار در مرزهای شرقی کشور با ورود مواد مخدر مبارزه کرده و هزینه زیادی در این مسیر متحمل شده است و بیش از 3 هزار و 738 شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر نثار کرده و تعداد زیادی جانباز به کشور تقدیم کرده است، در صورتی که باید به گونه ای خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تجهیز کنیم که حتی یک شهید و جانباز هم نداشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: ایجاد مرکز اطلاعات و مشارکت با کشورهای افغانستان و پاکستان از دستاوردهای مهم سال های اخیر در راه مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: عملیات های کنترلی دلوری با کشورهای افغانستان و پاکستان نشان از عزم جدی کشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر دارد.

سردار زاهدیان ادامه داد: تنها 632 تن مواد مخدر در سال 2016 کشف شد که این میزان کشفیات رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است. در 6 ماه گذشته پلیس به تنهایی توانسته 225 تن و 366کیلو گرم مواد مخدر را کشف کند، همچنین با همکاری گمرک 670 تن از انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی تاکید کرد: باید تعاملات تجربی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر درمیان کشورهای عضو اکوگسترش پیدا کند.

گفتنی است، در این کارگاه نمایندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکیه حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه