Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@13:43:06 GMT

فلسفه وجودی بنیاد، کار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۰۳۵۴

فلسفه وجودی بنیاد، کار فرهنگی است

در نشستی با حضور مدیرکل بنیاد کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین نخستین سرپرست بنیاد شهرستان قصرشیرین معرفی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد کرمانشاه ۲۷ با سفر به شهرستانقصرشیرین، در نشستی با فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین، محمد بهرامی را به عنوان سرپرست بنیاد شهید شهرستان قصرشیرین معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که علی اشرف عزیزپور مسئول بازرسی بنیاد استان و سلمان حسن پور رئیس بنیاد شهرستان سرپل ذهاب نیز حضور داشتند، حجت الاسلام عسگری با اشاره به کثرت جامعه ایثارگری استان و تنوع خدمات بنیاد به این عزیزان، همکاری و همراهی مطلوب تمامی مسئولین دستگاه‌های اجرایی را با بنیاد شهید خواستارشد.مدیرکل بنیاد کرمانشاه گفت: افزایش سن والدین و همسران گرانقدر شهدا آنان را با مشکلات درمانی عدیده‌ای مواجه کرده که می‌طلبد ما بیش از این در خدمت این عزیزان باشیم و این توقع و مطالبه به حقی است که بنیاد شهید به نمایندگی از نظام مقدس اسلامی جمهوری اسلامی می‌بایست در خدمت ایثارگران بوده و وجود مسئولین دلسوز در جایگاه‌های مختلف اداری استان می‌تواند برای بنیاد شهید و جامعه ایثارگری مایه دلگرمی باشد.حجت الاسلام عسگری در ادامه به آمار ۳۵ هزار نفری شهدای والامقام، جانبازان صبور و آزادگان سرافراز اشاره کرد و افزود: اگر جمعیت خانواده‌های این عزیزان را هم به این آمار اضافه کنیم یقینأ با جامعه بزرگی مواجه می‌شویم که این مهم ما را وا می‌دارد با جدیت هرچه تمام‌تر در خدمت این قشر عزیز باشیم.وی سپس با توجه به آغاز به کار بنیاد شهید شهرستان قصرشیرین اظهار داشت: قصرشیرین محل عبور زوار مرقد مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، عتبات عالیات و قدمگاه شهدای عزیزی است که از اقصی نقاط کشور در این منطقه خون پاکشان به زمین ریخته شده لذا جا دارد برای حفظ این ارزش‌ها و نیز ترویج هرچه بیشتر فرهنگ والای ایثار و شهادت تلاش کرده تا حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های این عزیزان به تمامی آحاد جامعه معرفی شود.در ادامه فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین نیز با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل بنیاد کرمانشاه و اهتمام وی در ایجاد دفتر بنیاد شهید در این شهرستان گفت: قصر شیرین که امروز به عنوان بزرگترین بندر خشک کشور از آن یاد شده و ۵۰ درصد صادرات ایران اسلامی از این مرز می‌گذرد، روزگاری شاهد حملات ناجوانمردانه دشمن بعثی عراق و رشادت‌های جوانان و دلاورمردانی بود که برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی از جان و هستی خود گذشتند.اکبری افزود: جای جای این شهر معطر به عطر پاک شهدای گرانقدری است که رفتند و برای ما افتخار آفریدند لذا بایستی با توجه به این ایثار‌ها و رشادت‌ها و نیز مسیر زائرین کربلا از منطقه قصر شیرین، جلوه‌های زنده‌ای از این فداکاری‌ها در این شهر متجلی شده و پرچم عاشقان حضرت ابی عبدالله (ع) با افتخار تمام در مرز قصرشیرین برافراشته شود.وی سپس با اشاره به خدمتگزاری مجموعه بنیاد شهید به جامعه ایثارگری خاطر نشان کرد: کارکنان بنیاد شهید توفیق بزرگی نصیبشان شده و آن خدمت به کسانی است که جانشان را در راه خدای متعال فدا کرده اند و این یعنی اینکه شما بطور مستقیم با خدای متعال کار می‌کنید و این یک لطف الهی است پس قدر آن را بدانید.اکبری در پایان برای همکاری با بنیاد در ایجاد نمایی زیبا از فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قصرشیرین قول مساعد داد.در پایان این نشست محمد بهرامی به عنوان اولین سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قصرشیرین معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستند، گفت: معلمان سربازان گمنام اسلام در تعلیم و تربیت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سیدعباس جوهری ظهر امروز در آئین بزرگداشت مقام معلم با تأکید بر جایگاه رفیع معلمان در دین مبین اسلام، اظهار داشت: معلمان معماران آینده کشور هستند و آگاهی و اخلاق جامعه به‌واسطه تلاش‌های مجاهدانه معلمان شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معلم هویت‌ساز نسل آینده است، افزود: هویت انسانی، اجتماعی، دینی و خانوادگی از مهمترین تلاش‌های معلمان در جامعه به شمار می‌رود.

معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به ساخت شاکله جامعه توسط فرهنگیان، گفت: دشمنان با تمام ظرفیت به دنبال ترویج بی‌هویتی در بین جوانان و نوجوانان هستند، لذا نقش معلمان در هویت‌سازی جامعه بسیار محوری و اساسی است، زیرا که نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

جوهری تصریح کرد: معلمان سربازان گمنام اسلام در تعلیم و تربیت و افسران پیشتاز در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستند.

معلمان نقش مؤثری در امیدآفرینی دارند

در ادامه علیرضا فاتحی‌نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگیان و دانش آموزان کشور گفت: تجلیل و تکریم معلم، تکریم از مقام علم و دانش است.

وی با بیان اینکه معلمان با امانت‌داری، فرزندان جامعه اسلامی را برای تحقق جامعه‌ای پویا سوق می‌دهند، افزود: سلامت معنوی و علمی جامعه با کوشش معلمان ارتقاء پیدا می‌کند لذا باید قدردان معلمان دلسوز کشور بود.

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به آموزش دانش آموزان طبق آموزه‌های دین مبین اسلام توسط معلمان زحمت‌کش، تصریح کرد: معلمان وظیفه خطیری در انسان‌سازی جامعه دارند و روح انسان‌هایی که با علم و دانش اثرات مثبتی در جهان از خود جای می‌گذارند.

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان 80 ساله+‌فیلم

فاتحی‌نژاد با بیان اینکه معلمان می‌توانند استقلال کشور را حفظ کنند، گفت: به‌رغم‌ توطئه‌های مختلف توسط دشمنان انقلاب اسلامی کشور استقلال و سربلندی خود را حفظ کرده است.

فرماندار شهرستان شهریار در پایان با تأکید بر امیدآفرینی معلمان در بین دانش آموزان و خانواده‌ها خاطرنشان کرد: با رشد علمی دانش آموزان شاهد پیشرفت و توسعه کشور و منطقه خواهیم بود.

گفتنی است آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان شهریار با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی استاندار، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار، امامان جمعه شهرستان شهریار، حسین حق وردی نماینده مردم شریف شهرستان شهریار ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین شهرستان، فرهنگیان و معلمان نمونه شهرستان شهریار برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است