Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خنداب گفت: عملکرد نامطلوب بیمه سبب بی‌اعتمادی مردم به بیمه شده است.

به گزارش خبرزاری تسنیم از اراک، حمید غیاثی ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی سائل و مشکلات بخش کشاورزی در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: بحث بیمه به معضلی در این شهرستان تبدیل شده به‌گونه‌ای که مردم اعتماد به بیمه ندارند و با اینکه بیشترین خسارت‌ها را می‌دهیم اما مردم به‌سبب عملکرد نامطلوب بیمه اعتماد به بیمه ندارند

وی افزود: الان هم به‌سبب خسارتی که در اثر سرمازدگی آبان سال گذشته به باغ‌های خنداب وارد شد، انگور و کشمش در این شهرستان نداریم و خسارت بسیاری را در این زمینه متحمل شده‌ایم و منبع درآمد بزرگی را از دست داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خنداب تصریح کرد: در زمینه خرید تضمینی کشمش هم که سال گذشته داشتیم تنها 25 درصد آن پرداخت شده و مابقی را لازم است که هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در این بحث ورود پیدا کنند و این مبلغ را به مردم ندهند بلکه صندوق کشاورزان را ایجاد کنیم.

غیاثی بیان کرد: الان با وجود اینکه تسهیلات ماشین‌آلات مکانیزاسیون را داریم، اما اختلاف سود این وام که در بانک‌ کشاورزی با سود 15 درصد و در پست‌بانک با سود 10 درصد اعطا می‌شود سبب مشکل شده و مردم می‌گویند که چرا بین سود این دو سیستم اختلاف وجود دارد

وی با اشاره به ستاد اربعین هم گفت: ستاد اربعین را برگزار کردیم ولی سئوالی که هست اینکه به کجا مراجعه کنند یعنی ریز جزئیات در دستورالعمل نیامده بحث زائر، موکب، کاروان، مردم‌محوری و غیره که باید شفاف‌سازی انجام شود و دستگاه‌هایی که در استان هستند باید شهرستان را توجیه کنند.

فرماندار خنداب عنوان کرد: آبیاری تحت فشار است باید با توجه به خشک‌سالی خیلی جدی گرفته شود، مشکل دیگر اوقاف بوده که بزرگ‌ترین مشکل است و کشاورزان نمی‌توانند از اعتبارات استفاده کنند.

غیاثی ادامه داد: منابع طبیعی هم لازم است که قبل از ایجاد درگیری وارد کار شود و به موقع وارد عمل شود، الان گلخانه ایجان هنوز در تحویل زمین مشکل دارد و زومین مورد نیاز تحویلل نشده است.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم که برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب چاه‌ها، از کنتور هوشمند استفاده شود، بستن چاه‌های غیرمجاز راه حل نیست بلکه باید به ساماندهی این چاه‌ها بپردازیم.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • آغاز خرید تضمینی مرغ از امروز در استان