Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایرنا، با حضور فخرالدین دانش آشتیانی مراسم نکوداشت مرحومه مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران و با حضور جمعی از دوستان، همکلاسی ها، اساتید دانشگاه این نابغه ریاضی و همچنین جمعی از معلمان و دانش آموزان در دبیرستان فرزانگان منطقه یک تهران برگزار شد.
در حاشیه این مراسم یکی از همکلاسی های مریم میرزاخانی عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحومه مریم میرزاخانی همواره یک آدم پرتلاش، با استعداد و خیلی قدرشناس، پرنشاط و متعهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الهام یاوری ادامه داد: تا جایی که می توانست به راه حل مشکلات فکر می کرد و با یک نگاه ویژه و با روحیه خرد جمعی مشکلات را بر طرف می کرد.
وی با بیان اینکه این نابغه ریاضی کار جمعی را به کار فردی ترجیح می داد خاطرنشان کرد: مرحومه میرزاخانی همواره می خواست یک آدم تاثیرگذاری باشد و به همین منظور با روحیه بالا پر تلاش بود.
دوست و همراه مرحومه مریم میرزاخانی تصریح کرد: همواره مرحومه مریم در مسیر دست یافتن به حقیقت علمی حرکت می کرد و با یک روحیه نشاط و شادی تا آخر عمر خود در این مسیر قرار داشت.
در این مراسم یاد و خاطره مرحومه مریم میرزاخانی گرامی داشته شد و بسیاری از شرکت کنندگان با در دست داشتن گل و تصویری از این نابغه ریاضی کشور در این مراسم حضور پیدا کردند.
مرحومه مریم میرزاخانی، تحصیلات راهنمایی و متوسطه خود را در مدرسه فرزانگان منطقه 6 تهران پشت سرگذاشت و در سال 1373 فارغ التحصیل شد، سپس در دانشگاه صنعتی شریف در رشته ریاضی ادامه تحصیل داد، وی، سپس راهی آمریکا شد و از دانشگاه هاروارد مدرک دکترای خود را دریافت و در دانشگاه پریستون ادامه تحصیل داد و مدرک پروفسوری خود را اخذ کرد.
در سال 2005 میلادی، میرزاخانی از طرف نشریه آمریکایی پاپیولارساینس به عنوان یکی از 10 ذهن برتر دنیا معرفی شد و 2 بار نیز مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی را برای ایران به ارمغان آورد.
این اسطوره علمی، تنها زن دنیا است که مدال فیلدز را دریافت کرده و این در حالی است که این مدال، هر 4 سال، یک بار به جوانان زیر 40 سال که در رشته خود خارق العاده ظاهر می شوند، اعطا می شود.
سرانجام این نخبه علمی در 24 تیر ماه 96 براثر بیماری سرطان در آمریکا در گذشت.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/1109//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان جهان نجاتی پیش از این مقابل تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به پیروزی رسیدند.

کد خبر 6090826

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد