Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: خداوند را شکر می کنیم این نهاد با آبرومندی توانست مواضع خود را حفظ کند و تحت تاثیر هیچ نهادی قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) ناشر فرهنگ و اخلاق اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از سال ۵۹ تاسیس شد و ۳۷ سال از عمرش گذشته و در طول عمرش به وظایف خود عمل کرده است.

وی اظهار داشت: فقها را امام خمینی معرفی می کرد.

آیت الله جنتی ادامه داد:خداوند را شکر می کنیم این نهاد با آبرومندی توانسته مواضع خود را حفظ کند و تحت تاثیر هیچ نهادی قرار نگیرد.

وی ادامه داد: در مورد مصوبات مجلس مشکلاتی نداشتیم یا کمتر بوده گاهی مصلحت اندیشی می کردند اما ما می گفتیم ما مصلحت اندیشی نداریم اگر بر خلاف شرع و قانون باشد رد می شود. امام(ره) دستور به تاسیس مجمع تشخیص مصلحت دادند که اگر مصلحت اقتضا می کرد، استثنا بر خلاف شرع و قانون عمل شود.

آیت الله جنتی ادامه داد: ما تحت تاثیر هیچ کدام قرار نگرفتیم ناراحتی کدورت و کینه هم پیدا می کردند ما تحمل می کردیم آدم نمی تواند کاری کند که همه از او راضی باشند ما بر مواضع خود ایستادگی می کردیم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در انتخابات مشکلات زیادی وجود داشت برخی افراد در سوابقی که پیش ما می آمد مشکلات زیادی داشتند اما پیش مردم وجه خوبی داشتند.

جنتی گفت: نظارت بر انتخابات وظیفه دیگر شورای نگهبان است که در این موضوع همیشه با مشکل مواجه بودیم. انتظارات و توقعاتی وجود داشت. ثبت نام های زیادی انجام می شد که نمونه آن ثبت نام ۱۲ هزار نفری بود.

دبیر شورای نگهبان افزود: هر کسی توقع داشت کسانی که مرادشان است تایید بشوند و کسانی که مرادشان نیست هم رد شوند.

وی افزود: توقعات و خواسته های زیادی وجود داشت حتی برخی مقامات بالا اصرارهایی می کردند. نمی توان گفت قصد سوئی داشتند اما نظراتشان در مورد رد یا تایید افراد را بیان می کردند که ما تحت تاثیر هیچکدام قرار نگرفتیم.

جنتی ادامه داد: بعضا افراد کدورت ها و عقده هایی را هم پیدا می کردند ما هم چاره ای نداشتیم تحمل می کردیم. نمی توانستیم کاری کنیم که همه از ما راضی باشند. شورای نگهبان پای حرف خود می ایستد.

دبیر شورای نگهبان گفت: در انتخابات مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. بعضی افراد در سوابقشان مشکلات زیادی وجود داشت اما در ظاهر در میان مردم وجهه خوبی داشتند. ما ناچار بودیم این افراد را ردصلاحیت کنیم. مشخص است که آبرویشان هم حفظ نمی شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که با آبروی افراد سروکار داریم اما چاره ای هم نداریم. مسلما وقتی صلاحیت کسی رد می‌شود حیثیتش هم مخدوش می‌شود اما چاره ای نبود؛ نمی توانستیم کاری کنیم.

جنتی خاطرنشان کرد: بعضی وقت ها برای اینکه آبرویشان حفظ شود به افراد اعلام می کردیم که انصراف دهید ما هم نتیجه بررسی هایمان را اعلام نمی کردیم. بعضی اوقات قبول می کردند و بعضی اوقات هم قبول نمی کردند.

دبیر شورای نگهبان گفت: یک حالت دشمن تراشی ایجاد می شد. خیلی سخت است. برخی افراد نسبت به شورای نگهبان حالت تندی پیدا می کردند و ممکن بود حرف های ناشایستی بزنند اما ما هم چاره ای نداشتیم و تحمل می کردیم.

وی اظهار داشت: مسائلی نیز وجود دارد که هم در ایام انتخابات و هم بعد از انتخابات مطرح می‌شود. طبق اصل ۵۷ قانون اساسی و از نظر شرعی، حکومت در جهان اسلام متعلق به پیامبر(ص) و بعد از آن ائمه اطهار(ع) است و در زمان غیبت حکومت با ولی امر مسلمین است. دیگران زیر نظر او باید کار کنند.

جنتی گفت: هم از نظر شرعی و هم از نظر قانون اساسی سه قوه زیر نظر ولی فقیه هستند. این حکم شرع است و هیچ کاری نمی توان با آن کرد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: برخی در قوه مجریه در گذشته بودند که نمی توانستند این اصل را بپذیرند. نظرشان این بود که ما باید حکومت کنیم و هر جا کسی نظر دیگری داشت اما نپسندیدم نظر خود را اجرا می کنیم.

وی این اظهارات را ناشی از قدرت طلبی خواند و افزود: افرادی که صاحب قدرت هستند دوست دارند همه قدرت در دست آنها باشد و کسی مزاحم قدرتشان نباشد. این مشکل در گذشته بوده و در آینده هم امکان دارد وجود داشته باشد.

جنتی با تاکید بر اینکه از نظر شرعی همه باید تسلیم ولی فقیه باشند، تصریح کرد: همه قوا باید نظر ولی فقیه را قبول کنند. ممکن است برخی نظارت ایشان را مصلحت ندانند و یا خلاف مصلحت بدانند اما باید قبول کنند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: بعضی ها در گذشته می گفتند که در یک مملکت دو حکومت نمی تواند وجود داشته باشد. نظرشان این بود که مقام ولایت باید نظر ما را تامین می کند البته این موضوع را صریح بیان نمی کردند.

وی گفت: حکومت، حکومت الهی است، ولی امر حاکم است اگر رئیس جمهور در مسائل اجرایی حکومت دارد با تنفیذ ولی امر است بنابراین باید تابع ولایت باشد.

جنتی اظهار داشت: مسائل و مشکلات در این موضوع وجود داشته و هنوز هم وجود دارد و در آینده نیز احتمالا ادامه یابد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی نیز گفت: به عنوان مثال در موضوع رابطه با آمریکا اختلاف نظر وجود دارد که آیا ما باید همانند زمان انقلاب، آنها را دشمن دانسته و تسلیم نشویم و تحریم ها را برای حفظ عزت خود تحمل کنیم یا مصلحت ممکن بر این است که به خاطر رونق اقتصادی و اینکه دولت ها قادر به ایجاد رونق اقتصادی نیستند باید با آنها رابطه ایجاد کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری چاره را منحصرا در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کردند. اگر بخواهیم با دیگران کنار بیاییم توقعات فراوانی دارند. مبانی، زیربناها و معنویت ما را قبول ندارند. امکان اینکه بتوانیم با آنها کنار بیاییم وجود ندارد.

جنتی افزود: اگر بخواهیم با آنها کنار بیایید باید از مبانی انقلاب و فضیلت هایمان دست برداریم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه (امروز دنیا، دنیای آشوب و جنگ و انفجار و هواپیماربایی است، ادامه داد: ایران از خیلی جاها امن تر است. برخی فکر می کنند با قدرت ها باید ساخت اما باید بدانند سازش امروز نابودی تا آخر است، دفن اسلام است) گفت: آنها حاضر نیستند مبانی دینی و اسلامی ما را بپذیرند. اگر بخواهیم با آنها بسازیم باید مبانی دینی را کنار بگذاریم.

وی افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی سرپا باشد باید پای مواضع خود بایستیم. تحریم و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما مشکلات قابل حل است. مردم ما ایستاده اند، جوانان خود را می دهند، آیا نمی توانند کمبودهای مالی را تحمل کنند.

جنتی با تاکید بر اینکه مردم ما تا امروز امتحانات خود را خوب پس داده اند، گفت: مردم ما، مردم زمان امام خمینی هستند و مواضع شان فرق نکرده است.

دبیر شورای نگهبان افزود: در گذشته برخی می خواستند حاکم مطلق باشند و ولایت فقیه را در عمل قبول نداشتند. نمی خواهم در مورد امروز حرف بزنم.

وی نجات انقلاب و اسلام را در گرو پیروی از ولایت فقیه خواند و گفت: تا امروز ولی فقیه دشمنان را به خوبی شناخته و توی دهن دشمن زده است.

آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان مواضع خود را حفظ کرده و حق را رعایت کند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی مسکن ملی پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری از پرداخت بیش از 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان 34 هزار و 848 نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد  24 هزار و 248 واحد منعقد شده است. تاکنون برای ساخت 45 هزار و 719 واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از اشتغال 64 هزار و 558 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

اکبری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال 1403 قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید