Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ایرانسل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگر فعالیت‌های حوزه ICT به روال فعلی و با حضور شرکت‌های بخش خصوصی ادامه پیدا کند عقب افتادگی‌های سالهای گذشته جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها سه ضلع مثلثی هستند که باید در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: تمامی فعالیت ها در حوزه ICT باید با حضور سه بخش یاد شده انجام پذیرد و اگر می خواهیم همگام با فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف به خصوص اینترنت پیش برویم باید الگوی همکاری بخش خصوصی، دولت و دانشگاه را در بخشهای مختلف کشور اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین به پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: این پروژه عظیم یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم بوده است، مجموعه وزارت ارتباطات و دولت تمام توان خود را برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به کار برده اما به دلیل گستردگی پروژه نیاز به همکاری بخش خصوصی لازم دیده شد.

واعظی همچنین با استقبال از حضور بخش خصوصی در حوزه ICT گفت: رقابت میان شرکت‌های خصوصی در حوزه ارتباطات خوب است اما اگر اپراتوری تصوری از وضعیت خوب خود داشته باشد، آن روز، روز مرگ اپراتور است، زیرا دنیای فناوری دائما با تغییر مواجه است و شرکت‌ها همیشه باید طرحهای خلاقانه و جدید داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر به بسترهای انقلاب چهارم توسعه اشاره و تصریح کرد: خدمات حوزه اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، اینترنت نسل پنجم و ... همگی در خدمت توسعه کشورها قرار دارند و با توجه به جایگاه ایران باید به توسعه صنعت توجه ویژه شود و با تامین زیرساخت جهشی در صنعت کشور بوجود آید.

وی با تاکید بر اینکه اگر بر اساس برنامه ششم توسعه بخواهیم سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم، گفت: در مناطق محروم و روستایی و حتی مناطق مرزی کشور زمینه ارتباطات به خوبی فراهم نیست و برای افزایش امکانات در مناطق یادشده سالانه به 300 میلیارد تومان اعتبار صرف می شود تا شرایط ارائه خدمات در روستاها به خوبی فراهم شود.

واعظی اعلام کرد: باید همسو با ارائه خدمات اینترنتی در روستاها خدمات الکترونیکی نیز ارائه شود تا شاهد ارائه خدمات بدون توسعه یافتگی نباشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با حمایت از تولید محصولات داخلی در حوزه ICT اظهار داشت: باید با استفاده از محصولات داخلی نهضتی در تولید محصولات ایرانی در این حوزه راه بیافتد.

انتهای پیام/

ارائه خدمات اینترنتی در روستاها همسو با توسعه یافتگی باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»