Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-03-29@15:38:09 GMT

مواد غذایی که باعث افزایش انرژی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۲۱۲۳

مواد غذایی که باعث افزایش انرژی می شوند

برخی از خوراکی ها علاوه بر خوشمزه بودن دارای انرژی بسیار زیادی می باشند که بعد از مصرف آن ها انرژی بدنتان چندین برابر می شود. در این مقاله از دکتر سلام به مواد غذایی که باعث افزایش انرژی می شوند پرداخته ایم. توصیه ما این است که حتما این بخش را مطالعه بفرمایید.

مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با اشاره به اینکه با استفاده از منابع غذایی مختلف، نیازهای بدن را تامین می کنیم؛ تصریح کرد: برخی از مواد مورد نیاز در بدن ذخیره شده و در مواقعی که دریافتی آنها پایین باشد، بدن از ذخایر خود استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : برخی دیگر از مواد مورد نیاز بدن، قابلیت ذخیره شدن در بدنمان را نداشته و باید به صورت روزانه دریافت شوند؛ توجه به دریافت مواد غذایی به صورت روزانه و اطمینان از دریافت آنها اهمیت فراوانی دارد.

به گفته این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گروه نان و غلات منبع کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند و مواد غذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند.
شادنوش ادامه داد: موادغذایی این گروه حاوی ویتامین های گروه B ، آهن و پروتئین بوده و میزان توصیه شده برای مصرف روزانه آنها 6 تا 11 سهم از این گروه است.

وی با اشاره به اینکه سبزی ها حاوی ویتامین ها ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند؛ اظهار کرد: سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C شامل گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، اسفناج ، سیب زمینی و کلم بروکلی و مواد غذایی غنی از ویتامین A شامل هویج، اسفناج ، سیب زمینی و سایر سبزی ها از جمله کرفس، بادمجان، کدو سبز، قارچ، پیاز و … است.
این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی توصیه کرد: افراد در طول روز بهتر است از انواع سبزیجات در قالب سالاد ، سبزی خوردن ‌، سبزیجات آب پز یا بخار پز، استفاده کنند.

شادنوش مصرف گروه میوه ها را برای بدن ضروری دانست و گفت: این گروه شامل سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C مانند مرکبات ، توت فرنگی و مواد غذایی غنی از ویتامین A مانند طالبی ، زردآلو ،آلو ، هلو ، موز ، انبه و همچنین سایر میوه ها از جمله سیب ، گلابی ، انواع توت ، گیلاس ، انگور ، هندوانه و خربزه و … است.
وی بیان کرد : میوه ها حاوی انواع ویتامین ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند که توصیه می شود روزانه از انواع میوه های فصل به صورت تازه استفاده شود.

وی به گروه لبنیات که شامل شیر، ماست، کشک و بستنی است اشاره کرد و گفت : با مصرف مواد غذایی انرژی زا این گروه بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مهم نظیر پروتئین ، کلسیم ، فسفر و بعضی از انواع ویتامین های گروه B، A و D تامین می شود.
این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی اظهار کرد : توصیه می شود افراد از محصولات کم چرب لبنیات استفاده کنند و مصرف بستنی به علت چربی و شیرینی زیاد و مواد افزودنی ، باید محدود شود.

شاد نوش به گروه گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ اشاره کرد و یاد آور شد: این گروه شامل موادی مانند گوشت های قرمز (گوسفند و گوساله )گوشت های سفید (مرغ، ماهی و پرندگان ) تخم مرغ، حبوبات( نخود لوبیا عدس باقلا لپه ماش ) ومغزها (گردو بادام فندوق پسته وانواع تخمه ) است که مواد مغذی مهم آنها شامل پروتئین،آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه B می شود و روزانه باید سهمی از دریافت پروتئین به پروتئین گیاهی یعنی حبوبات و آجیل اختصاص یابد.

منبع: آخرین خبر

ارسال شده در 28 تیر 1396 توسط اقای مختارنیا با موضوع تغذیه

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف

آفتاب‌‌نیوز :

ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول که ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است مبارزه می‌کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین E

یکی از رایج‌ترین سوالات این است که ویتامین‌ای را چگونه مصرف کنیم؟ همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، ویتامین‌ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در چربی که این ویتامین نیز شامل آن است، برای جذب به چربی نیاز دارند، بنابراین بهترین زمان مصرف این ویتامینکه بیشتر به صورت قرص ویتامین E ۴۰۰ تهیه می‌شود، همراه با وعده‌های غذایی است که حاوی چربی باشند، خصوصا پس شام.

میزان مصرف ویتامین E

مقدار مصرف این ویتامین به تشخیص پزشک بستگی دارد، بنابراین سعی کنید اقدام به مصرف خودسرانه نکنید، اما به طور معمول مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است و توصیه می‌شود سعی کنید بیشتر از منابع غذایی آن را دریافت کنید.

 

میزان ویتامین E مورد نیاز در سنین مختلف

کودکان

۱ تا ۳ سال: ۶ میلی‌گرم روزانه

۲ تا ۸ سال: ۷ میلی‌گرم روزانه

۹ تا ۱۳ سال: ۱۱ میلی‌گرم روزانه

زنان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

بارداری: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

شیردهی: ۱۹ میلی‌گرم روزانه

مردان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ ویتامین لازم برای سلامت مردان
  • ویتامین هایی برای مردان ضروری است
  • این ٨ ماده غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیری نشویم
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف