Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@07:15:35 GMT

استمرار پدیده ناخوشایند تکدی گری در آشخانه

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۲۵۱۸

استمرار پدیده ناخوشایند تکدی گری در آشخانه

حتما برایتان پیش آمده یک روز در پیاده رو خیابانی در حال گذر باشید و یک نفر سد راهتان شود که ظاهری معمولی و نسبتا شیک دارد. او بعد از چند ثانیه مقدمه چینی به اصل ماجرا می رسد که نیاز به مبلغی پول دارد و اگر شما به او کمک کنید می تواند نیازش را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصراترک؛ با وجود فعالیت نهادهای حمایتی مسئول چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، آمار متکدیان هر روز رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که در گروه‌های سنی مختلف و حتی با ظاهرهای متفاوت سر راه اهالی می‌ایستند و از درد بیماری، عقب افتادن اجاره خانه و ... ناله می‌کنند.

متاسفانه در میان این متکدیان تعداد کودکان زیر 18 سال نیز کم نیست که بهترین روزهای خردسالی خود را به جای تفریح و تحصیل صرف گدایی و فروش کالاهای بی ارزش می‌کنند
از زمانی که تکدی‌گری به عنوان جرم شناخته شد، خلاقیت گدایان افزایش یافت. حتما برایتان پیش آمده یک روز در پیاده رو خیابانی در حال گذر باشید و یک نفر سد راهتان شود که ظاهری معمولی و نسبتا شیک دارد. او بعد از چند ثانیه مقدمه چینی به اصل ماجرا می رسد که نیاز به مبلغی پول دارد و اگر شما به او کمک کنید می تواند نیازش را برطرف کند.
حالا این نیاز می تواند خرید داروهای نسخه اش باشد یا مبلغ بلیتی که قرار است او را به مقصدش برساند یا پول غذایی که شکمش را سیر کند. در هر صورت یا شما حس ترحمتان برانگیخته می شود و به او کمک می کنید یا از کنارش عبور کرده و ادامه راهتان را پیش می گیرید.
چنین افرادی با همین ترفند در طول روز می توانند مبالغ قابل توجهی در روز کسب درآمد کنند
یکی از شهروندان از پدیده تکدی گری در شهرستان ابراز ناراحتی می کند و می گوید: حضور متکدیان در کنار جایگاه های عرضه سوخت، بانک ها و خیابان ها محدود نمی شود و آن ها همه جا هستند و مزاحم خانواده ها می شوند که باید این مشکل با همکاری مردم و مسئولان برطرف شود.
خانی می افزاید: تکدی گری چهره شهر را زشت می کند که باید مسئولان برای جمع آوری و ساماندهی آن ها چاره اندیشی اساسی کنند.



یکی دیگر از شهروندان هم تصریح می کند: درآمد بالای ناشی از تکدی گری باعث شده است که هر روز بر تعداد متکدیان افزوده شود و چون مردم ما، نوع دوست هستند به هر شکلی که باشد به متکدیان کمک می کنند.

اصلانی حضور متکدیان در شهر را بازی با عواطف و احساسات مردم می داند و اضافه می کند: انواع مختلفی از تکدی گری را در شهر مشاهده می کنیم؛ از مادرانی که نوزادانشان در آغوششان به خواب رفته اند تا افرادی که عضوی از بدن شان دچار معلولیت است و از شهروندان تقاضای کمک می کنند.
وی می افزاید: نهادهای حمایتی باید این پدیده ناخوشایند را با کمک مردم و تعامل با یکدیگر به حداقل برسانند.


شعبانی یکی دیگر از شهروندان اظهار می دارد: سال هاست که در خیابان اصلی شهر مشغول کارم و هر ساله در فصل های مختلف شاهد حضور متکدیان زیادی هستم.
وی می افزاید: با توجه به اینکه شهر آشخانه در مسیر تردد زائران و مسافران زیادی است باید مسئولین در این باره چاره اندیشی کنند چون حضور متکدیان چهره شهر را نا زیبا و خاطره ناخوشایندی را در ذهن زائران و مسافران باقی می گذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان خراسان رضوی گرم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روند تدریجی افزایش دما از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و دمای هوا در استان تا پایان هفته رو به گرمی می‌رود، اظهارکرد: این افزایش دما بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد است که در مناطق گرمسیر محسوس تر خواهد بود.

وی گفت: وزش باد از دیگر پدیده های جوی خراسان رضوی است که همانند روزهای گذشته در استان غالب است که این پدیده در ساعات بعد از ظهر در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز بارش های رگباری در مناطق مختلف استان آغاز می شود که در زمان مقرر اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با یک و داورزن با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۲۰ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۷ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هفت تا ۲۰ درجه در نوسان خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900979

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • استمرار هوای گرم در مازندران
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!