Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازمهاباد ، دکتر میرکی متخصص داخلی در خصوص مضرات اصلی سیگار گفت: سیگار، علت اصلی مرگ های قابل پیشگیری است که عدم آگاهی از مضرات مصرف آن افراد زیادی را به سمت آن می کشاند.
وی ادامه داد: زردی دندانها، بوی بد دهان، تیره شدن پوست، چین و چروک های زودرس، کبودی و تیرگی زیرپلکها و کاهش حافظه و قوه یادگیری از عوارض ظاهری ناشی از مصرف سیگار در فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص داخلی خاطرنشان کرد: دود سیگار دارای مواد سمی است که استنشاق آن موجب آسیب دیدن ریه ها و ایجاد سرطانهایی مانند سرطان دهان، گلو، ریه، کبد ، مری، کلیه و پوست در فرد سیگاری خواهد شد و همچنین میتواند عامل بسیاری از بیماریهای قلبی نیز باشد.
وی افزود :سالانه 50 هزار نفر در ايران جان خود را بر اثر استعمال دخانيات از دست مي دهند.
میرکی درخصوص زيان هاي قليان نيز گفت :‌بر خلاف تصورهاي سنتي جامعه ،‌دود منتشره از قليان حاوي مقادير بيشماري از مواد سمي است و ‌نيکوتين حاصل از دود قليان مانند سيگار و ساير مواد دخاني اعتياد آور است .
این متخصص داخلی افزود : مصرف کننده قليان در هر وعده مصرف 50 تا 200 پک مي زند و هر پک حاوي 15 درصد تا يک ليتر دود است.
میرکی تصريح کرد : مونواکسيد موجود در دود قليان در مقايسه با سيگار به مراتب بيشتر و اثرات آن براي چه براي مصرف کننده و چه براي افراد در معرض دود آن ، فراتر از سيگار است و در واقع مصرف قليان در هر وعده معادل با مصرف 100 نخ سيگار است .
وي به خطر انتقال بيماري هاي عفوني ، به دليل استفاده مشارکتي از قليان اشاره کرد و گفت: ‌توتون و تنباکو استفاده شده در قليان از نازل ترين انواع توتون و تنباکو است .
این متخصص داخلی در پایان گفت : چاقي هاي شکمي يکي از عوارض شايع مصرف قليان است که عامل و تشديد کننده بسياري از بيماري ها مثل ديابت ، فشار خون بالا و برخي بيماريهاي ديگر است.
انتهای پیام/ع



بروز انواع سرطان سوغات مصرف سیگار و قلیان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!