Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر به مترو تهران يا مکان هاي عمومي از اين دست پا بگذاريد، مسلما افرادي را مي بينيد که با سر هايي خميده به طور سحر انگيزي محو نمايشگر تلفن هاي هوشمندشان شده اند. نزديکشان که بشويد تازه ميفهميد آن ها درگير چه دنياي عجيب و پر رمز و رازي شده اند؛ يک بازي ويديويي.
آن موقع است که در مي يابيد خودتان هم اختيارتان را از دست داده و مشغول تماشاي بازي بغل دستيتان شده ايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين تجربه اي است که شايد کم و بيش همه ما با آن رو به رو بوده ايم. بازي هاي موبايلي ساده، اما بي نهايت جذاب هستند.
به محض اينکه به آن ها چشم بدوزيم، ناگهان اختيارمان را از ما مي ربايند و ما را در دنياي شيرينشان غرق مي کنند. خصوصا اگر پاي يک رقابت آنلاين وسط کشيده شود، ديگر به هيچ وجه نمي شود از نمايشگر موبايل چشم برداشت.
اما پيشرفت اين بازي هاي موبايلي، خصوصا آنلاين هايشان را به گونه اي مديون سوپر سل هستيم. با اينکه شرکت هاي بسياري حالا در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند اما پيدا کردن استوديويي در حد و اندازه سوپر سل آنقدرها کار آساني نيست.
به اينکه چطور سوپر سل به اين جايگاه رسيد کاري نداريم. چرا که صحبت در اين مورد به درازا مي انجامد که در اين مطلب فرصتي براي پرداختن به آن نيست. اما مي خواهيم در اين متن به سراغ يکي از بهترين ساخته هايشان برويم که اين روزها محبوبيت بسياري در ميان گيمرها و غير گيمرها دارد.
کلش رويال را از هر جهت که نگاه کنيم يک بازي جذاب، پر هيجان و خوش ساخت است. کاربر با آن خيلي راحت ارتباط برقرار مي کند و خيلي سريع مسير پيشرفت در آن را پيدا مي کند. خصوصا اگر نظر من را بخواهيد، کلش رويال بهترين اثري است که تا به حال به دست سوپر سل توسعه يافته و حتي از چند جنبه مختلف از کلش آو کلنز هم بهتر است.
کلش رويال تا کنون بيش از 100 ميليون بار از گوگل پلي دانلود شده و در کافه بازار نيز رکوردي ميليوني دارد. اما اينکه چرا اين بازي ساده آنلاين تا اين اندازه محبوب است، دليل اصلي به نگارش در آمدن اين مطلب هست. چندين و چند دليل مهم براي بررسي اين موضوع وجود دارند که در ادامه يک به يک به آن ها اشاره مي کنيم.
مکانيک ساده، يادگيري آسان
اين روزها بسياري از ما حال و حوصله بازي هاي سخت و دشوار را نداريم. اصولا به دنبال عناويني هستيم که با آن ها راحت باشيم و سريع نحوه قدم برداشتن در دنياي گيم پلي شان را فرا بگيريم. خلاصه کلام آنکه مي خواهيم بازي کنيم و لذت ببريم نه آنکه سختي بکشيم.
خوشبختانه اين نکته مهمي است که سوپر سل به آن دقت داشته است. آن ها مي دانستند که کلش آو کلنز يک بازي استراتژي نسبتا حرفه اي است. از طرفي سوپر سل بر اين موضوع نيز واقف بود که پيشرفت در کلش آو کلنز، زمان و توجه زيادي را از سوي کاربر مي طلبد.
اما با توجه به ساختار زندگي هاي فشرده امروزي، مي دانيم که براي بسياري از افراد پنج دقيقه هم فرصتي طلايي است. پس مسلما اين دسته از افراد حتي براي وقت هاي مرده شان حاضر به نصب کلش آو کلنز و وقت گذاشتن براي آن نيستند.
پس به همين منظور سوپر سل به سراغ توسعه عنواني رفت که براي هيچ کاربري زمان بر نيست. حتي توجه زيادي هم طلب نمي کند و مي شود خيلي راحت براي سال ها آن را به حال خود رها کرد و در صورت وجود زمان اضافي به سراغ آن رفت.
علاوه بر اين، کلش رويال گيم پلي سطحي و ساده تري نسبت به کلش آو کلنز دارد و خيلي راحت مي شود با مکانيک هاي آن کنار آمد. خيلي ساده همه چيز با يکي-دو دست بازي کردن دستتان مي آيد و از آن پس تنها بايد به دنبال راهکارهاي خلاقانه تري براي غلبه بر حريفان حرفه اي تر باشيد.
مکانيک ساده گيم پلي کلش رويال شايد بزرگ ترين حسن و دليل اصلي محبوبيت آن باشد. برقراري ارتباط با بازي هاي آنلاين ساده نيست و نيازمند آزمون و خطا و زمان بسيار است.
حتي گيمرهاي حرفه اي هم آنچنان از پا گذاشتن در دنياي ناشناخته برخي بازي هاي آنلاين، استقبال نمي کنند. چه برسد به افرادي که چندان با بازي کردن ميانه خوشي ندارند و تنها براي وقت گذراندن به اين سمت و سو کشيده مي شوند.
اما سوپر سل، کلش رويال را طوري طراحي کرده که مورد علاقه هر دو دسته واقع شود. آن ها اثري ساخته اند که براي حرفه اي ها يک زنگ تفريح به شدت جالب و اعتياد آور و براي گيمرهاي تفنني يک بازي ساده و در عين حال سرگرم کننده باشد.
سرعت بالا، اتمام سريع
يکي از ويژگي هاي خوب ديگر کلش رويال که باز هم به مقوله زمان مربوط مي شود، کوتاهي مدت رقابت هاست. بر خلاف چيزي که از بازي هاي آنلاين امروزي انتظار داريم، سرعت بازي در کلش رويال خيلي بالاست و هر رقابت زمان نسبتا زيادي را از کاربر نمي گيرد.
هر مسابقه زمان محدودي دارد و در نهايت اگر هيچ يک از دو کاربر قدرت پيروزي بر ديگري را پيدا نکند، نتيجه بازي مساوي و بدون دريافت هيچ پاداشي اعلام مي شود. البته اين زمان کوتاه رقابت ها کمي وسوسه آميز نيز هست.
تقريبا هر مسابقه کلش رويال نهايتا 4 دقيقه به طول مي انجامد. اما کافي است کمي شانس با شما يار باشد و مزه شيرين پيروزي را در چند ميدان مختلف بچشيد. آنجاست که پس از گذشت يک ساعت مي فهميد کنترل زمان از دستتان در رفته و براي مدت مديدي سرگرم بازي بوده ايد.
صندوق هاي شگفت انگيز يا آنتي بيوتيک هاي ساعتي
از همه دلايل مهمتر، کلش رويال با آنتي بيوتيک هاي ساعتي اش شور اشتياق بازگشت به بازي را تا اندازه بسيار زيادي بالا مي برد. حداقل در هر سه ساعت (بسته به نوع صندق) يک صندوقچه براي باز کردن داريد که مي توانيد از آن ها کارت هاي جديد و جذاب تري بيرون بکشيد.
همين عامل به تنهايي باعث مي شود که به خاطر باز کردن يک صندوق و دريافت کارت هاي نيرومند تر، هر سه ساعت يک بار سري به موبايل تان بزنيد و وارد کلش رويال شويد. اما اين کارت زدن هاي ساعتي، يک اعتياد شيرين را هم با خود به همراه مي آورند. چرا که نمي شود وارد کلش رويال شد و دقايقي را در قيد و بند آن نبود.
از طرفي هر ماه کارت ها جديدتري هم به بازي اضافه مي شوند که حس کنجکاوي کاربران را براي دريافت آنها، بيش از پيش قلقلک مي دهند. زماني هم که بازي از تب و تاب بيافتد، سوپر سل خيلي راحت طرفداران خود را به يک کارت افسانه اي جديد مهمان مي کند.
اضافه شدن کارت افسانه اي همان و ساعت ها وقت گذاشتن کاربران براي به دست آوردن آن همان. از آن جايي هم که به دست آوردن کارت هاي افسانه اي آسان نيست، بازي شما را مجبور به انتخاب ميان زمان و پول توي جيبتان مي کند.
در اين راه سوپر سل به صورت کاملا تصادفي، پيشنهادهاي وسوسه کننده اي هم پيش پايتان مي گذارد که شايد دست رد زدن به سينه شان کار چندان راحتي نباشد. به عنوان مثال ممکن است يک صندوق افسانه اي را به قيمت 500 الماس براي مدت زمان محدودي در صفحه فروشگاه بازي قرار دهد.
خب هر کسي با ديدن يک صندوق 500 الماسي که قيمت واقعي اش خيلي بيشتر از اينهاست، دلش به لرزه مي افتد. اما مسئله آنجاست که کاربران کمي، الماس هايشان را جمع مي کنند و اغلب ما در آن لحظه به اندازه کافي الماس در اختيار نداريم.
اينجاست که ديگر يا بايد قيد صندوق را بزنيد يا از پول توي جيبتان بگذريد. اگر اين پيشنهاد استثنايي را قبول کنيد تازه دوران لذت بخش استفاده از کارت افسانه اي جديد فرا مي رسد که خودش به اندازه چند روزي سرگرم کننده خواهد بود.
کَل کَل کردن به شکلي نوين
نمي شود اهل بازي آنلاين باشيد و از کَل کَل کردن خوشتان نيايد. همه ما به هر حال بدمان نمي آيد که پس از پيروزي کمي با خطاب عبارت هاي گوناگون با اعصاب حريف خود بازي کنيم. اما روش سنتي وجود يک کيبورد و تايپ چند سري عبارت خاص را ايجاب مي کند که در کلش رويال خبري از آن ها نيست.
در کلش رويال همانطور که گفتيم هيچ کيبورد مجازي براي تايپ عبارت هاي مختلف در اختيارتان قرار نگرفته است. اما به جاي آن ها ابزارهاي بهتري داريد که حتي قدرت تخريب بيشتري نسبت به واژه ها دارند؛ استيکرها.
توسعه دهندگان مي دانستند که در يک رقابت آنلاين رو در رو، وجود کل کل و مزه پراکني به منظور مخدوش کردن ذهن حريف، امري ضروري است. اما آن ها اين ويژگي را طوري به بازي خود اضافه کرده اند که هم آسان است و هم محيط بازي را براي همه افراد سالم نگه مي دارد.
چه بسا استفاده پشت سر هم از يک استيکر در کلش رويال، تاثير وحشتناک تري نسبت به يک دشنام روي ذهن بازنده داشته باشد. از آنجايي هم که همه ما عاشق کل کل هستيم، دوست داريم که اين کار را به طور مداوم با ديگران هم انجام دهيم و با انداختن حتي يک برج ساده کلي براي حريفمان رجز بخوانيم.
ساخت محيط رقابتي اصلي ترين خوراک رقابت هاي آنلاين است و شايد بدون کل کل کردن و تعامل انساني رسيدن به آن ميسر نباشد. اما سوپر سل در کلش رويال بار ديگر نشان داده که خوب کارش را بلد است و مي تواند حتي با المان هاي بسيار ساده هم حس رقابت گيمرها را بيدار کند و آن ها را با معجزه آهنربايي خود به سمت آثارش بکشاند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی

نویسنده و قصه‌گوی برجسته ایرانی حوزه کودک و نوجوان گفت: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت است، همچنین بازآفرینی متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی امری ضروری است.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خیال و خلاقیت است و نقشی اساسی در رشد و تربیت کودک ایفا می‌کند، چرا که قصه‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با مفاهیم مختلف آشنا شوند، ارزش‌های انسانی را درک کنند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

وی ادامه داد: قصه ابزاری قدرتمند برای تربیت کودکان است؛ قصه‌ها با به تصویر کشیدن دنیاهای جدید و شخصیت‌های مختلف، به کودکان کمک می‌کنند تا قوه تخیل و خلاقیت خود را پرورش دهند و با استفاده از کلمات و عبارات متنوع در قصه‌ها، دایره لغات کودکان افزایش می‌یابد.

این نویسنده و قصه‌گوی برجسته حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: کودکان از طریق قصه می‌توانند احساسات خود و دیگران را درک کرده و برای زندگی در جامعه آماده شوند، از این رو قصه در مدیریت احساسات کودکان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی گفت: ایجاد الگوهای رفتاری مناسب برای کودکان و انتخاب درست و غلط در پرتوی قصه‌ها حاصل می‌شود، به همین خاطر قصه‌گویی باید به صورت جذاب و خلاقانه صورت گیرد تا کودکان از آن لذت ببرند و به آن علاقه‌مند شوند.

حسن‌زاده افزود: دغدغه اولیه نویسندگان همیشه باید تألیف و خلق یک اثر خلاقانه باشد، اما نباید از بازآفرینی متون کهن هم غافل شد؛ ضرورت دارد متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی بازآفرینی شود، چرا که ما دچار یک گسست فرهنگی شده‌ایم و اگر این گسست ترمیم نشود، باید شکست فرهنگی را تجربه کرد، ما ریشه‌هایی داریم که اگر آن را از یاد ببریم، خواسته یا ناخواسته درخت تنومند فرهنگی خشکیده می‌شود، بنابراین بازآفرینی و بازنویسی ضرورت دارد و سبب می‌شود بچه‌ها را با قصه‌ها، افسانه‌ها و مثل‌ها آشنا کنیم و این کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه قصه‌های پندآموز، قصه‌های تصویری و قصه‌های منظوم نمونه‌هایی از قصه‌های جذاب و آموزنده برای کودکان است، اظهار کرد: ضمن اینکه فناوری جهان امروز آن قدر قدرتمند است که همه چیز را می‌پوشاند و بر همه چیز مسلط می‌شود، در این شرایط اصالت‌ها ناپیدا می‌شود و این مسئله خیلی مهم است که به بچه‌ها بگوییم ما در گذشته چه داشته‌ایم.

کد خبر 735565

دیگر خبرها

  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • قلعه‌نویی از بازیکن محبوب دل نمی‌کند (عکس)
  • اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع»
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه آلمان و هلند از تلویزیون + پخش از شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه اسپانیا و برزیل‌ + پخش آنلاین از سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه انگلیس و بلژیک‌ + پخش آنلاین از سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از تلویزیون+ از شبکه ۳ و آنلاین
  • آقای سایلنت هافبک دفاعی محبوب اوسمار
  • محبوب‌ترین ستاره تیم ملی در ترکمنستان کیست؟