Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هیچ شهری در این استان وجود ندارد که مشکل آب نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، صادق حقیقی پور شامگاه امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان سومین شرکت بزرگ آب و فاضلاب کشور که سه میلیون جمعیت و ۶۵۰ هزار مشترک را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرکت تولید یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب یعنی ۶۰۴ هزار لیتر سرانه مصرف هر نفر، ۲۱ تصفیه‌خانه و ۲۲ آزمایشگاه کنترل کیفیت مدیریت می‌شود.

وی افزود: روز گذشته پرمصرف‌ترین روز مصرف آب بوده و میزان مصرف به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است. این رقم ۱۰ درصد مصرف کل کشور هست درحالی‌که جمعیت استان کمتر از ۱۰ درصد کشور است. در خوزستان بیشتر از آب‌های سطحی استفاده می‌شود؛ ۷۱ درصد از تولید آب ما نیز از محل آب‌های سطحی است.

حقیقی پور بیان کرد: قیمت هر مترمکعب آب شرب در کشور ۴۵۰ تومان و قیمت تمام‌شده آن ۸۵۰ تومان است ولی در خوزستان قیمت تمام‌شده یک هزار و ۴۰۰ تومان است. حدود ۱۷۱ حلقه چاه در خوزستان داریم که در مناطق شمال شرقی مصرف زیادی از این طریق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز سیستم آب‌شیرین‌کن داریم؛ حدود ۲۵ هزار مترمکعب نیز در حال ساخت و احداث داریم. هیچ شهری در خوزستان نداریم که مشکل آب نداشته باشند یا دچار مشکل ناپایداری کمی و یا اینکه ناپایداری کیفی هستند.

حقیقی پور با اشاره به حل برخی مشکلات در شوشتر، اندیمشک، صیدون و شاوور گفت: در شهر ماهشهر در حال احداث یک ایستگاه پمپاژ مرکزی با اعتبار پنج میلیارد تومان، در شهر ایذه و دهدز یک ایستگاه پمپاژ را وارد مدار کردیم، شهر حسینیه نیز با تجهیز یک حلقه چاه مشکلات را حل کردیم. ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تاکنون برای بهبود وضعیت آب هزینه کردیم.

وی توضیح داد: استاندارد داشتن ظرفیت دیزل ژنراتور در کشور ۳۰ درصد است ولی در خوزستان ۷۳ درصد ظرفیت استان به دیزل ژنراتور مجهز هستیم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است