Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی، قاچاق و فرار مالیاتی امشب 28 تیرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مظفر علیخانی معاون خدمات فنی بازرگانی اتاق ایران، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عسگری معاون فنی گمرک ایران و سید عبدالمجید اجتهادی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق بازرگانی بانک اطلاعاتی خوبی دارد ولی در اختیار دولت نمی گذارد

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ابتدا با اشاره به اینکه در صدور کارت‌های بازرگانی مشکل وجود دارد، ادامه داد: عملیات صدور کارت‌های بازرگانی در اتاق بازرگانی و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأیید می‌شود، اتاق بازرگانی بانک اطلاعاتی خوبی دارد، ولی در اختیار دولت نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی در سال‌های اخیر از دوران تحریم شروع شده و باعث ضرر‌های فراوانی به مردم، دولت و بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: باید در دولت و بخش خصوصی یک نفر متولی این کار باشد، کارت‌های به اصطلاح یکبار مصرف بازرگانی نشان می‌دهد به طور متوسط 90 برابر کارت‌هایی که تمدید می‌شود واردات صورت می‌گیرد، نظارت بر کارت‌های یک بار مصرف بازرگانی صورت نمی‌گیرد، باید دید کسانی که در راس بخش خصوصی هستند چه تسهیلاتی گرفته اند، این کارت‌ها فقط برای واردات استفاده نمی‌شود.

هر انحرافی در اقتصاد ناشی از فضای کسب و کار نامساعد و اقتصاد بیمار است

علیخانی معاون خدمات فنی بازرگانی اتاق ایران در ادامه برنامه با اشاره به اینکه هر انحراف و هر سوء استفاده‌ای در اقتصاد ناشی از فضای کسب و کار نامساعد، اقتصادی بیمار و زیرزمینی و عدم شفافیت است، ادامه داد: بر تجارت فرامرزی فراتر از 48 قانون، 15کنوانسیون بین المللی و 12 رویه تجاری حکم فرما است، این در حالی است که در کشور ما 19 هزار قانون، 182 هزار مقرره و 2 هزار و 100 مجوز کسب و کار صادر می‌شود.

رتبه ما در کسب و کار جهانی 120 است

وی با بیان اینکه رتبه ما در کسب و کار جهانی 120 است، خاطرنشان کرد: 34 هزار کارت معتبر بازرگانی در کشور وجود دارد که 10 هزار کارت متعلق به اشخاص حقیقی است.

سید عبدالمجید اجتهادی مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه اگر بحث رتبه بندی و اعتبار سنجی کارت‌های بازرگانی اتفاق بیفتد، می‌تواند سبب پیشگیری از وقوع چنین موضوع و مشکلی شود، گفت: اعتبار مالی کسانی که اقدام به دریافت کارت بازرگانی می‌کنند باید مدنظر قرار گرفته شود.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد