Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@15:05:40 GMT

۷ رمان «آگاتا کریستی» سریال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۳۸۹۷

در این قرارداد که بین کمپانی آمازون و کمپانی «آگاتا کریستی» منعقد شده است قرار است هفت رمان از آثار وی برای نمایش تلویزونی اقتباس شود و اولین رمان مورد اقتباس «مصیبت بی‌گناهی» است که ساخت آن در قالب یک مینی‌سریال سه قسمتی از ماه جاری در اسکاتلند آغاز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، در این مینی‌سریال بازیگرانی چون «بیل نای»، «کترین کینر»، «متئو گوود»، «آیس ایو»، «النور تاملینسون» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مقابل می‌روند.

رمان «مصیبت بی‌گناهی» اولین بار در سال ۱۹۵۸ منتشر شد و یکی از آثار مورد علاقه خود «آگاتا کریستی» است و داستان از جایی شروع میشود که فردی مدعی می‌شود «جک آرگایل» از اعضای خاناده «آرگایل» که سال‌ها پیش محکوم به یک قتل شده است در واقع قاتل حقیقی نیست و حالا خانواده «آرگایل» باید به تدریج این موضوع را درک کند که ممکن است فرد دیگری قاتل واقعی باشد.

نگارش فیلمنامه این اقتباس‌های تلویزیونی را «سارا فلپس» بر عهده دارد که تجربه موفق دو سریال تلویزیونی «سپس هیچکدام باقی نماندند» و «شاهدی برای تعقیب» را برای شبکه بی‌بی‌سی ۱ در کارنامه دارد. کارگردانی مینی‌سریال «مصیبت بی‌گناهی» را نیز «سندرا گلدبکر» بر عهده دارد.

«آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که حدود ۸۰ رمان‌ پلیسی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند.

همچنین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری بر اساس داستان‌های پلیسی جذاب کریستی ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند.

«آگاتا کریستی» در ۱۲ ژانویه‌ سال ۱۹۶۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟

ایسنا/اصفهان یک اصفهان شناس گفت: در خصوص وجه تسمیه «نائین» حمدالله مستوفی مورخ و جغرافیاشناس اسلامی در کتاب «نزهةالقلوب» می‌نویسد «نائین مشتق از نام یکی از پسران حضرت نوح(ع) به نام ناین است.»

محمدحسین ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وجه تسمیه شهرستان نائین، اظهار کرد: شهرستان نائین یکی از شهرهای با قدمت نه تنها در استان اصفهان، بلکه در ایران محسوب می‌شود. این شهر از لحاظ برخی فنون و صنایع دستی در گذشته پیشرفت زیادی داشته است. در فرش‌بافی، عبا بافی و کوزه‌گری و در کشاورزی این شهر در برخی محصولات که مرتبط با مناطق کویری مانند گندم، جو پنبه و زعفران و انار است محصولاتی دارد.

وی افزود: مسجد جامع نائین که از قدیمی‌ترین مساجد جامع ایران است متعلق به دوران دیلمی می‌شود. در خصوص وجه تسمیه «نائین» حمدالله مستوفی مورخ و جغرافیا شناس اسلامی در کتاب نزهةالقلوب می‌نویسد نائین مشتق از نام یکی از پسران حضرت نوح(ع) به نام «ناین» است.

این اصفهان شناس تصریح کرد: همچنین برخی معتقدند نائین مأخوذ از «نِی» است که گیاهی باتلاقی است. اما «صفا السلطنه نائینی» در سفرنامه صفاء، وجه تسمیه نائین را از نوادگان نوح نبی می‌داند. برخی این مطلب را عنوان کرده‌اند. برخی مورخان نیز معتقدند که نائین در گذشته به دست ساکنان فلسطین بنا شده است و آن‌هایی که از دست «بخت‌النصر» نجات یافته و با کمک کوروش، شاه هخامنشی نجات پیدا کردند، به شرق اصفهان آمدند و نائین را از خود به یادگار گذاشتند.

ریاحی خاطرنشان کرد: نائین که در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان است دارای خاندان‌های بزرگ علمی مانند نائینی، پیرنیا، غلامحسین مصاحب، پروفسور فاطمیِ ریاضی‌دان و حسین فاطمی سیاستمدار است و از شخصیت‌های مشهور مذهبی این شهر میرزای نائینی است که در زمان مشروطه آثار خوبی از خود به جای گذاشت. همچنین مرحوم حسین نائینی که ادیب و مورخ بود و در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شده است.

وی گفت: نائین را یکی از شهرهایی می‌دانم که باید بیشتر مورد بررسی باستان‌شناسانه قرار بگیرد. آثار تاریخی زیادی در دل این سرزمین ارزشمند مدفون است و طبیعتاً باید ارج بیشتری بر این آثار بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند