Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

غلامرضا قوسی در بیرجند اظهار داشت: بیش از 83 درصد عشایر استان عضو شرکت‌های تعاونی عشایری و صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری هستند.

وی افزود: در این راستا به منظور بهره‌مندی تعداد بیشتری از خانوارهای عشایری 65 درصد این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی عشایری و صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری و 35 درصد باقیمانده به افراد واجد شرایط براساس طرح‌هایی که منجر به افزایش تولید می‌شود قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی عشایری، صندوق‌های خرد زنان و عشایر باید این تسهیلات را در راستای اجرای طرح‌های افزایش تولید و بهره‌وری در زمینه تولید گوشت قرمز و زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی و گردشگری و بوم گردی استفاده کنند.

قوسی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات باید زیرساخت‌ها و امکانات اولیه متناسب و مورد نیاز برای اجرای طرح را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: سقف تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی عشایری 10 میلیارد ریال، صندوق‌های اعتبارات خرد زنان 250 میلیون ریال و برای افراد نیز 150 میلیون ریال است.

قوسی با بیان اینکه عشایر استان طی سه ماهه اول امسال بیش از 9 هزار تن فرآورده دامی تولید کردند گفت: ارزش تقریبی این تولیدات بیش از 900 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این تولیدات شامل 8 هزار و 500 تن شیر و فرآورده‌های لبنی، 320 تن کرک و پشم و 800 تن گوشت قرمز است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بالغ بر 6 میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که در قانون بودجه سال 96 لحاظ شده و تخصیص می‌یابد.

قوسی بیان کرد: طی سال‌های گذشته خشکسالی‌های پیاپی، تامین آب و گرانی علوفه سختی‌های زیادی را بر عشایر خراسان جنوبی تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عشایر استان تصریح کرد: حمل آب شرب، تامین و توزیع نهاده‌های دامی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و مدت‌دار از جمله اقدامات انجام شده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور در جلسه شورای عشایری بروجرد و با حضور صمیمی عشایر این منطقه و فرماندار بروجرد برگزار شد؛ اظهار داشت: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می توان به درامدزایی در این حوزه و حوزه های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

وی افزود: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه این زمینه از گردشگری را دارند، مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ رو است با توجه به روحیه مهمان نوازی و زندگی اصیلی که این افراد دارند می تواند از جاذبه های زیادی برای گردشگران برخوردار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان اظهار داشت: توسعه گردشگری عشایری می تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان تحصیل کرده عشایری می توانند در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز کنند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم شود.

حسن پور در پایان گفت : در گردشگری عشایری، گردشگر به دنبال این است در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی افراد علاقمند ما مجوز راه اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارائه می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902023

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری