Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در هفته جاري گروه پارس خودرو، زامياد، سايپا ديزل و ايران خودرو از ابتداي تا انتهاي هفته با نوسان نسبتا منفي معامله شدند و سايپا،گروه بهمن، زامياد و سايپا ديزل به دليل عدم شفافيت در گزارشات معامله نشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، معامله 7 گروه خودرويي در بازار سرمايه حاکي از روند نوسان منفي اين گروه در معاملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*سايپا (خساپا)
سهام گروه خودرو‌سازي سايپا در آخرين هفته تير ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفي 0.85 درصدي در آخرين روز معاملاتي خود متوقف شد.

*ايران خودرو (خودرو)
سهام گروه ايران خودرو در هفته جاري مورد معامله قرار گرفت و در ابتداي هفته 770 سهم بوده که اين رقم در پايان با روند صعودي به 2 هزار و 242 سهم رسيده است و حجم 7 ميليون 546 سهم در ابتداي هفته با رشد به 29 ميليون و 264 ميليون سهم رسيده است.
در ابتداي هفته اين سهم با روند نزولي 1.33 درصدي روبرو شده که اين روند در پايان هفته متوقف و با روند مثبت 3.53 درصدي روبرو شد.

*زامياد (خزاميا)
گروه زامياد در آخرين هفته تير ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفي 1.12 درصدي در آخرين روز معاملاتي خود متوقف شد.

*پارس خودرو (خپارس)
گروه سهام پارس خودرو در ابتداي هفته 610 سهم بوده که اين رقم در پايان با روند صعودي به 2 هزار و 35 سهم رسيده است و حجم 8 ميليون 474 سهم در ابتداي هفته با رشد به 37 ميليون و 593 سهم رسيده است.
در ابتداي هفته اين سهم با ريزش 0.94 درصدي روبرو شد و در انتهاي هفته اين روند منفي ادامه و به کاهش 1.5 درصدي رسيده است.

*سايپا ديزل (خکاوه)
سهام گروه سايپا ديزل در آخرين هفته تير ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفي 3.23 درصدي در آخرين روز معاملاتي خود متوقف شد.

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه خودرو‌سازي بهمن در آخرين هفته تير ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند مثبت 0.52 درصدي در آخرين روز معاملاتي خود متوقف شد.

*ايران خودرو ديزل (خاور)
سهام گروه ايران خودرو ديزل در هفته جاري مورد معامله قرار گرفت و در ابتداي هفته 372 سهم بوده که اين رقم در پايان با روند صعودي به 981 سهم رسيده است و حجم 6 ميليون 645 سهم در ابتداي هفته با رشد به 16 ميليون و 633 ميليون سهم رسيده است.
در ابتداي هفته اين سهم با روند نزولي 3.79 درصدي روبرو شده که اين روند در پايان هفته ادامه و به روند نزولي 1.06 درصد رسيده است.

در اين رابطه همايون دارابي کارشناس بازار سرمايه بيان کرد: روند سهام گروه خودرويي در هفته گذشته تغيير چنداني نداشته و شاهد توقف برخي نمادها در اين گروه بوديم.
وي در ادامه افزود: با توجه به تشکيل مجمع براي دو گروه عمده خودرويي، تغيير چنداني در روند و قيمت سهام اين گروه ايجاد نشده است.
اين کارشناس بازار سرمايه تصريح کرد: تمامي تغييرات در گروه خودرويي وابسته به نتايج برگزاري مجمع در 31 تير ماه شنبه جاري بستگي دارد و به همين دليل مانوري از سوي سهامداران براي معامله اين گروه صورت نگرفته است.
گزارش ميزان حاکي از توقف نماد خودرويي سايپا، گروه بهمن، سايپا ديزل و زامياد و در عين حال گروه‌هاي پارس خودرو، ايران خودرو ديزل و ايران خودرو با توجه به روند مثبت شاخص بورس تا انتهاي هفته با نوسان نسبتا منفي معامله شدند.
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران